• stjierna

**Den stora feta LCHF-tråden**

LokesMammi: det har jag inte än :P återkommer om det jag gjorde blev bra! Hade min man (fd köksmästare) vid min sida, så det blev nog inte apäckligt iaf! Smeten var god, nu ska den bara stå kylt över natten så ska den maskin:as i morgon och sen berättar jag om det var värt besväret! :)

• stjierna

Välkommen tigermamma! Vi finns här o hejjar o peppar ;) de fyra första dagarna är svårast, men sen blir det lääätt! :)

• stjierna

LokesMammi: vill man ha glass som liknar glass så får man slita lite ;) det var inte så jobbigt faktiskt, bara många steg som måste bli rätt.

Annars är ett tips från mig till dig frusen chokladmosse. Värm grädde i en kastrull (till max 82 grader), hacka choklad o smält i grädden. Låt svalna och ställ sedan i kylen o bli kylskåpskall. Ta ut och vispa fluffig med elvisp. Ställ i frysen till det fryst. :)

• stjierna

Spana: tänk bara på att du inte kan ta mängden rakt av från mandelmjöl till kokosnötsmjöl - då kommer det bli oätligt ;)

• stjierna

Jag håller inte koll på hur mycket av varje jag äter längre, men det blir två mål/dag oftast - och jag orkar aldrig mer än en mindre portion. Så jag tror jag ligger bra till :) har ju ändå nått så när hum på hur mycket det jag äter väger och det är sällan vi har saker hemma med högt KH-innehåll :)

• stjierna

Banantelefon, när jag gick över till att äta två ggr/dag (som händelsevis var vid ÄL) så gick jag upp 2 kg första veckan, men de försvann andra veckan igen :)

Annats kan jag tänka mig att p-pillerstopp borde spela någon roll eftersom alla hormonnivåerna nu blir annorlunda i kroppen.

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**