• yena89

**Den stora feta LCHF-tråden**

mrsIce skrev 2011-06-16 06:41:20 följande:
    Hmm... Kollade in menyn på länken på lchf-restaurangen och hittade typ inget lchf-vänligt, är jag blind??
    Visst det är ingen ren lchf restaurang, men man slipper iaf krångla med "jag ska INTE ha potatis eller ris jag ska ha grönsaker och dom ska va stekta i SMÖR" typ utan man säger bara att man äter LCHF så fixar dom det :)
  • yena89
    pusselbitar skrev 2011-06-16 22:18:56 följande:
    Tack för svaret! Var hittar jag buljong som är lchf-vänlig?

Sen tänkte jag höra vad ni tycker om lchf-glassen som säljs på Ica maxi, är den ok eller inte?
    Jag tycker choklad-glassen är supergod! :) Den är inte så söt och "mättande" som en vanlig glass. Den är ju utspädd med en hel del vatten för att få ner kolhydraterna men jag tycker den är supergod ja! :D
  • yena89
    Maddisen80 skrev 2011-06-17 16:31:11 följande:
    Hej jag vilar en stund med lchf tills jag kommer tillbaka till landskrona den 27e för jag äter maten som familjen äter.
    Varför kan du inte anpassa maten? Du har ju varit så duktig nu och tappat massa.
  • yena89
    Maddisen80 skrev 2011-06-17 16:45:15 följande:
    Vill unna miig när jag är här och sen får man inte ta med sig mat på flyget
    Håller med dom andra, försök inte hitta ursäkter. Man får ta med sig mat och annars kan du äta en rejäl måltid innan.
    Sen hos familjen väljer du bort pasta och ris och potatis och väljer grönsaker istället. Du kanske inte kan vara jätte strikt men du kan göra ditt bästa och välja bort de värsta kolhydratskällorna.
    Och säg itne att du inte vill diskutera eller bråka med dom, dom är din familj, och accepterar dom inte din kosthållning behöver de inte det men det ska itne hindra dig fråna tt äta nyttigt!
  • yena89
    Pajsarn skrev 2011-06-17 22:38:51 följande:
    Har ätit LCHF i 7 v och tappat ca 6 kg men nu står det stilla....måste man lägga in en övre växel eller?!
    Hur mkt vikt har du kvar? Räknar du maten?
  • yena89
    AgnesGN skrev 2011-06-17 23:25:41 följande:
    är det inte vanligt att man står still ngn vecka?! Ge inte upp bara för att du står still en vecka...
    Absolut, vissa kan stå still nån månad innan det lossnar igen :)
    Men har man inte mkt vikt kvar då står man still och så får man antingen börja träna, äta ännu striktare eller hålla koll på kalorierna :)

Gaaah nu känns det som att mensen ska komma...men så har det kännst tidigare så vet inte vrf jag tror att den ska komma denna gång :/ ungdomsmottagningen hade inte öppet denna vecka så ska till dom nästa vecka istället.
  • yena89
    FlikkanZombie skrev 2011-06-18 12:14:40 följande:
    Tack för välkomnandet!

Min startvikt var 142 kg till mina 165 cm, rätt mycket mao. Så jag har en hel del att gå ner, jag har faktiskt funderat på att jag inte behöver operationen ifall det går bra med lchf, men som sagt...jag har en hel del att gå ner.
    Eftersom du väger så mkt kan jag nästan lova dig att du kommer hamna under 100 till nästa år :)
    Så om LCHF biter bra på dig tycker jag inte du borde göra GP men det är ju fortfarande ditt beslut. Du kommer gå ner saktare med LCHF mot slutet men det är iaf långvarigt, du mår bra på vägen, går inte miste om vitaminer och mrst av all, DU FÅR ÄTA!

Med GBP riskerar du att få näringsbrist, depression, extrema biverkningar mm. Visst finns det dom som mår bra och alla går ner i vikt men jag tror många ser det som en quick-fix sen äter dom normalt igen, töjer ut magen och så blir dom feta igen.

Jag hoppas bara verkligen att det funkar för dig och att du verkligen tänker över ditt beslut, du tar ändå bort en del av din kropp.

Anpassa kosten till kroppen, inte kroppen till kosten!
  • yena89
    Kasihi skrev 2011-06-18 11:54:30 följande:
    Tack snälla för svar och tips En fråga, pm jag vill ha något gott till fikat, finns det nåt alernativ att mumsa på då?
    Den finns massvis med godsaker som är LCHF-vänliga. Men många gör felet och tror att bara för det är ok så kan dom äta det varje dag. Bakeleser och sötsaker ala lchf är oftast kolhydratsrika och passar inte alls att äta ofta när man vill gå ner i vikt.
    Så är det daglig fika du tänker på så är det frökex med olika ostar, salami, skinka (kolla innheållet) eller nån god röra kanske som gäller. Kaffe med grädde. varm choklad (äggmjölk med kakao, vanilj och sötningsmdedel i).
    Fikar du ute kan du beställa kaffe med vispad grädde men bara om den är osötad. vissa har även små chokladbita som du kan ta i värsta fall om du måste ha nåt att knapra på, dom mörka har nog mellan 3-5g kolhydrater per bit.
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**