• yena89

**Den stora feta LCHF-tråden**

Fiaz skrev 2011-06-21 13:45:22 följande:
    Ok kanske ska lämna denna diskution bakom oss istället och focusera på trevligheter?
    Somsagt orkar jag itne bry mig, det var hon som missförstod så vrf ska jag be om ursäkt?
    Vet inte ens vad i mitt inlägg som var stötande. Jag förklarade saker om fettet och dumförkalrade henne inte nånstans. Men visst, vill man få svar med en massa gullegull utan fakta så.
    Det hon verkar tagit illa vid är stycket "Till alla nya: LÄS PÅ....tråkig att få frågor osm "får man äta ost"...blablabla opch det var inte ens riktad till henne det var ett helt nytt stycke. Vet ju inte hur hon såg det men "till alla  nya" är inte lika med primrose.
  • yena89
    Fiaz skrev 2011-06-21 14:04:20 följande:
    Nä ursäkt ska man inte be om om det nu inte är så att man har gjort nåt fel, och du skrev ju till alla och inte enbart en person. Så det är väll ett missförstånd mellan er helt enkelt!
    Men nu ville ju hon hoppa av tråden pga detta och så är det väll likabra att hon gör det då.
    Får man fråga vad det är du inte orkar bry dig om? Är det just detta eller är det djupare än så?
    Njaa det är nog djupare. Väckte väl ltie minnen. Har alltid fått be om ursäkt för saker. Fått be om ursäkt för jag hjälpte brorsan städa, fått be om ursäkt när jag sa min mening, fått be om ursäkt när jag städade köket men glömde en liten sak eller dammsög och blöttorka hela huset men glömde att städa under "kistan" i hallen så..väckte väl bara minnen somsagt (även om minnen ska vara något fint). Är väl lite skör när det gäller sånt och minsta lilla sak kan göra att jag faller tillbaka till gamla mönster (svält, sprit och att skära sig).
    Kanske överreagerar enligt vissa för jag blev lite smått förstört av "detta" nu så jag nästan fick ta en lugnande men somsagt, det är oftast smågrejer som gör att jag bryter ihop så och oftast är det ju inte "det" som gör att jag får ångest utan att dessa saker påminner om "mitt gamla liv" typ.
  • yena89
    Hanna91 skrev 2011-06-21 14:07:57 följande:
    I denna tråden verkar vissa ha PMS på hög nivå hahahaha
    Gissar att du menar mig.
    Men visst, jag har missbrukat alkohol,, varit våldsam, skärt mig, gjort självmordsförsök, experimenterat med mildare "droger" så ja, jag är väl lite "konstig" av mig och kan överreagera ibland men att komma med såna kommentarer utan att veta ett skit om personen är ganska lågt.

Nu kanske du inte menade mig iaf men endå.
  • yena89
    Hanna91 skrev 2011-06-21 14:15:32 följande:
    Usch, låter som du har haft ett tufft liv och förstår verkligen varför det kan gå ut över "fel" personer! Hoppas allt är bra nu!
    "kan gå ut över fel personer"?
    Jag tackar för ditt medlidande men vad menar du?
    Jag har inte tagit ut det på nån. inte i den diskussionen som pågått nu senaste sidorna iaf.
  • yena89
    Hanna91 skrev 2011-06-21 14:18:53 följande:
    Okej, ber om ursäkt, har nog förstått fel! Inte läst så himla nog!
    Lugnt, somsagt, jag tackar för medlidandet och alla kan vara lite pmsiga ibland. Men tycker inte du ska döma tråden pga av "bråket" här nu för det händer väldigt sällan :)
    Vi tar emot alla men hoppas du kan föstå att det kan bli tröttsamt ibland att få frågor som "får man äta ris" och att bli kallad "elak" när man sen hänvisar till sidor eller ber personen att läsa på :)
  • yena89
    Fiaz skrev 2011-06-21 14:20:34 följande:
    Tack för att du berättade och delade med dig Jag har inte varit med i tråden så pass länge att jag "känner" dig ännu om du förstår vad jag menar

*kramar om" {#emotions_dlg.flower}
    Då vet du nu så hoppas du kan förlåta mig för "eventuella" utbrott :D Har dock itne fått några hittils...tror jag...
    kanske får börja lägga till lite mer OskyldigObestämdTungan uteFlört så man verkar glad iaf.

Lite kontigt att exakt samma text verkar snällare med en liten gubbe i. Men itne alltid man tänker på det när man är mitt inne i skrivandet och så kan det ju såklart låta lite "hårt".
  • yena89
    Hanna91 skrev 2011-06-21 14:27:18 följande:
    Förstår absolut... Det jag visst innan jag började med LCHF var att man inte ska äta sånt under jord, inte ris, pasta, inga sädeslag, man ska äta fett (sätt sort) och man kan hålla koll på produkterna man äter, inget som har mer än 5 g carbs/ 100g Glad Meeen, det finns undantag om man tillexempel bara ska ha pyttelite av något så är det okej om det innehåller lite mer carbs. 

Så lite vet jag än så länge... Har gått efter detta sen i fredags..  
    Ja men då kan du ju grunderna så jag tycker du ska vara kvar och ställa frågor :)

Tog bara illa vid när jag genuint svarade på hennes funderingar om fettet och sen får höra "att jag dumförklarar henne och är elak och spyr galla i tråden"...occh för att toppa det få ett extremt lågt svar på mitt inlägg om soppan.
    Tror vem som hade blivit lite ledsen då
  • yena89
    Hanna91 skrev 2011-06-21 14:32:13 följande:
    Förstår dig helt och hållet!!! Du hjälpte ju bara till! Och du verkar vara kunnig så ska de vara på de viset så kan de va! Glad
    Jo jag skulle nog räkna mig till dom kunniga, tack Men även jag håller än på att lära mig.

men om det är nåt människan är bäst på så är det att tro att hon kan allt om saker hon itne vet ett skit om :D
  • yena89
    Hanna91 skrev 2011-06-21 14:45:20 följande:
    Hittade detta när jag letade efter de du hade skrivit som fick uppståndels (dock hitta jag inget elakt!!!!)

Tungan ute  Är de såhär jag ska tänka när de gäller carbs? MAX 100 g carbs om dagen? 
    Alltså det är så JAG ser gränserna inom LCHF.
    Äter du för hälsan ska du alltså hålla dig mellan 50-100g om dagen och det är ju individuellt hur kroppen svarar på det. Det viktigaste är ju att sänka andelen fett när man ökar kolisarna.
    Vill du gå ner i vikt ska du hålla dig under 10g kolisar om dagen.
    I vilket syfte äter du?

Det bästa är att verkligen väga och räkna maten i början för det kan smyga in sig otroligt många carbs överallt. trodde jag åt 20g om dagen men när jag räknade åt jag visst 50 typ :)
  • yena89
    Hanna91 skrev 2011-06-21 14:51:46 följande:
    Jag har ca 35 kg att gå ner, men just nu är håller jag på för att må bra och lyckas få ett plus på stickan och komma igång! 
    Ungefär samma som jag hade att gå ner i början.
    I början räknade jag inget utan jag använde sunt förnuft och åt av det godkända (men inte i fria mängder)
    Skulle gissa att jag låg på 50g om dagen ja. Jag gick ner i vikt ändå pga den enorma ändringen i kosten.
    Sen efter jul stod det stilla och jag började räkna. Gick ner lite till. Stod stilla. Fakirade (0g kolhydrater omdagen) gick ner lite och nu har jag som sagt fallit tillbkaa pga oolika anledningar och svälter mig istället men försöker hitta tillbaka till LCHF. Ska dock fokusera på min struliga kropp och se vad som är fel med den först :)
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**