• yena89

**Den stora feta LCHF-tråden**

astro skrev 2011-06-20 09:57:30 följande:
    Lustigt, när jag äter riktigt strikt LCHF blir det tvärtom - jag får inte ett nyggbett och inga fästingar heller.

Mystiskt. 
    Aaaww :o Men då kanske dom tänker "Nej she's out of our league!"
  • yena89
    Duntoffla skrev 2011-06-20 10:29:33 följande:
    Jag föredrar din tolkning med Sexy baby  

Det kan ju verkligen vara en tillfällighet men då katten alltid har runt 9-10 fästingar, jag solar på vår gräsmatta och är där det är väldigt många så är det konstigt att jag klarat mig förut. Det KAN bero på att jag inte ätit lika mkt vitlök som tidigare, måste nog börja med det igen

Myggbett hade jag var yngre men har varit rätt förskonad nu senaste åren. Det KAN ju också bero på att det varit färre såklart. Nåväl, skit samma egentligen. Katten åker ut från sovrummet så klarar jag mig nog. 

Låter intressant med bärnsten, aldrig hört förut. Just de där andra har jag inte vågat köpa pga biverkningarna. Dessvärre är katten en fena på att ta av sig halsband och han har inte haft något på flera år nu. Frågan är om det sitter kvar. Var hittar man såna annars?
    www.elvingsson.com/fastinghalsband
  • yena89
    Linda1976 skrev 2011-06-20 10:39:39 följande:
    Varning för ICAs eko-kokosflingor. De innehåller INTE 1,5 gram carbs.
     Svar fr ICA:

Hej!
    Tack för att du har hört av dig till oss.
    Kolhydrater till I love Eco kokosflingor ska vara 7,3g/ 100g. Det som står på förpackningen är fel, rättas vid nästa tryckning. 
    KUL!
  • yena89
    Duntoffla skrev 2011-06-20 11:23:27 följande:
    Tack ! när du sa dyrt tänkte jag flera hundra. Skönt att det inte var så. Värt att testa tror jag.

Nä, nu är det dags att mata lilltjejen. Undrar om jag ska äta också, känner mig fortfarande lätt illamående... 
    Jag trodde faktiskt det skulle vara dyrare men tydligen inte :D
  • yena89

Håller du dig under 5g kolhydrater spelar det egentligen ingen roll hur mkt fett du äter, det är "värre" att ligga för lågt. Så sålänge du går ner e de inga problem. Står du still DÅ kan man minska på fettet och se över kalorierna lite.-

• yena89
    Tezzan1981 skrev 2011-06-20 15:46:25 följande:
    kan ingen som äter så lite skriva ut typ 2 av sina olika dagsmenyer?
    för allvarligt så förstår inte jag hur man klarar det. eller så måste jag anstränga mig mer.
    jag kan inte äta middag utan lite grönsaker och om man då dessutom kanske har en cf sås den dagen så blir det ju carbs. jag kan inte enbart leva på smör.
    oftast äter jag ingen lunch och ägglatte till frukost för att kunna äta lite mer till middag men ändå.
    jag har 4 kg kvar nu till min "passajeansenvikt" som jag hade 2 veckor innan jag plussade. har stannat av lite nu.
    måste kanske ta bort mitt älskade mejeri =(((
    Har du bara 4kg kvar och du vill vara strikt då är det tyvärr fett och protein som gäller. tråkigt men så ere. Stekt ägg, kött och lallerstedts bea brukade jag äta varje dag 2 gånger om dagen när jag fakirade. Jag tyckte det var gott så jag hade inga problem men visst blire långtråkigt.
    Annars kanske GI fas2? mera kolhydrater, mindre fett och koll på kalorierna.

Jag planerar aldrig min mat och just nu äter jag inte lchf så kan inte hjälpa med det.

Plussade? Om du är gravid ska du ju verkligen inte tänka på vikten, eller missförstår jag nu?
  • yena89
    Duntoffla skrev 2011-06-20 17:14:46 följande:
    Yena- apropå plus, hur gick det för dig?

Tror att Tezzan menade innan plus och innan graviditet. För visst ammar du väl nu Tezzan? Eller så är jag ute och cyklar
    Inte testat på nån vecka men ska till Ungdomsmottagningen imorrn. Har mått illa till o från och har mensvärk varje dag och haft som ÄL smärtor i över en månad nu :(
  • yena89
    Denebola skrev 2011-06-20 19:36:33 följande:
    Hoppas att du får ett säkert svar så du slipper undra mer, lycka till! Kram {#emotions_dlg.flower}
    Duntoffla skrev 2011-06-20 20:01:12 följande:
    Yena - hoppas du får något vettigt besked i morgon.
    Hoppas jag med. Inte säkert det blir en undersökning imorgon utan hon ska nog mest fråga och sånt och sen bokas tid för undersökning om hon tycker det behövs. Är rädd att det är nåt allvarligt för ibland gör det riktigt ont :(
  • yena89

Förlåt men jag tänker inte be om ursäkt för mitt inlägg.

Det var itne på något sätt aggressivt, isf får jag ber om ursäkt att jag inte orkar sätta in en massa smileygubbar (ja dom gör mkt, samma text kan verka mkt snällare bara pga av nån jävla smiley).

Och med LÄS PÅ skrev jag ju tydligt "Till alla nya" och inte till primrose eller vad hon heter.

Orkar faktiskt inte bry mig nu när mitt liv har börjat gå tillbaka till ett svältande, själdestruktivt liv så, förlåt för det.

Så nej, jag tänker inte be om ursäkt men tycker hennes respons var extremt låg.

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**