• yena89

**Den stora feta LCHF-tråden**

sara1981 skrev 2011-06-21 14:54:56 följande:
    Blä!
    Hae varit på två Lidl och ett ICA Maxi och inga fläsksvålar funna. :(
    Var det nån som hade sett på Willys? Funderar på att köra förbi där på vägen hem...
    ÖB brukar ha :) Coop hade dom också här i sundsvall men dom har tagits bort :(
  • yena89
    Van01 skrev 2011-06-21 19:30:26 följande:

Var köper du glassen? Jag hittade Alvesta glass igår men det var massor med carbs :(

På deras hemsida kan man se vilka affärer som säljer LCHF-glassen. :)
  • yena89
    Tezzan1981 skrev 2011-06-21 20:56:27 följande:
    den har ju sjukt många tillsatser den lchf-glassen =(
    Ja tyvärr, men den funkar om man inte bryr sig så mkt om det :)
    Inget man äter varje dag direkt heller ^^
  • yena89
    astro skrev 2011-06-21 20:02:47 följande:
    Dystert förresten. Jagade fläskchipsen och LCHF-glassen över hela Hudiksvall utan någon framgång alls
    Får åka till Sundsvall och sätta mitt hopp till Willys. 
    Nix, här i Sundsvall finns den inte :P Har mailat ICA för dom har den vanliga Alvesta glassen men dom vill inte ta in den :P
    Däremot finns det fläsksvålar på ÖB i Birsta :)
  • yena89
    Tezzan1981 skrev 2011-06-21 21:59:18 följande:
    någon som kan svara på vad som händer om man äter för lite protein i samband med lchf?
    Nu vet inte jag men jag tror inte det händer nåt :/
  • yena89
    LinneaEleonora skrev 2011-06-22 23:42:11 följande:
    Hej. Tips på nogot kost/vitamintillskott eller vad det heter som man skulle kunna prova om man inte vill va så trött hela tiden? Motion kanske är svaret? :P
    D-vitamin om du inte är ute i solen så ofta.
    Kostdoktorn länkar till några billiga återförsäljare :)
    Sen är det så att man är trött i början av LCHF så vet inte om D-vitamin hjälper mot den tröttheten :/
  • yena89
    Fiaz skrev 2011-06-23 15:21:05 följande:
    Härligt!
    hur smakar lowcarb brödet? ka ndet va värt att beställa hem en limpa?
    Har inte smakat men har hört att det ska vara svampigt så man bör rosta det typ.

Pastan ska du inte äta om du äter strikt, det är mest ett alternativ till pasta om man vill "lyxa" till det lite till helgen typ.
  • yena89

Fy farao vad trött jag ÄR!
    Fick 4 timmars sömn inatt och sen jobbade jag 7-21, hade iofs 4 timmars rast så kunde sova lite på jobbet men endå.
    Har bara jobbat nån månad men ryggen tar redan stryk känner jag >.<
    Dessutom har jag börjat äta på jobbet. Har inte haft råd med mat så :P Äter inte så mkt och eftersom jag går och lyfter mkt tror jag inte det gör nåt, har inte gått upp i vikt, tvärtom har jag gått ner ett kg :) Men det beror ju somsagt på att jag kappt äter nåt och kanske ligger på 900-1200 kcal om dagen så.
    Ska iaf beställa Atkins Shakes och barer nu så jag har nåt på jobbet istället för morgonfika :P

• yena89
    Solen73 skrev 2011-06-26 15:14:51 följande:

Jag blir så imponerad av er som lyckas gå ner i vikt! jag måste göra nåt fel för inte går jag ner tyvärr....

En vanlig dag äter jag:

Frukost: 2dl naturell yoggi med hallon +ibland ett ägg
    Lunch:  sallad, fisk eller kött till. Ca. 1/2 dl sås typ creme fraiche eller bea 
    Middag: ungefär samma som lunch. Varierar...ibland blir det mycket omelett med vispgrädde i + grönsaker mm.

Till mellanmål äter jag frukt eller nötter. Kaffe.
    Äter jag för lite? för mycket mejeri? 

Jag äter ingen pasta, bröd, potatis eller ris.

Jag vill ju se resultat!!!! det skulle vara så skönt att få känna några av gravidkilorna äntligen försvinna.

Någon som har en bra dagsmeny? vad äter ni andra ungefär på en dag?

Tacksam för hjälp och råd!Glad 

Ta det inte fel nu (har hänt innan att nån tog det fel) men tycker du bör läsa på lite mera på olika sidor, du verkar inte riktigt greppad konceptet..

Du äter alldeles för mkit kolhydrater. Skulle gissa att du äter mellan 50-100g kolhydrater om dagen och för viktnedgång krävs oftast att man äter mindre än 20g.

Skippa yoghurten.
    Skippa frukten.
    Skippa nötterna.
    Skippa hallon.
    Dessa saker kan du unna dig en söndag till exempel.
    Bara för att ett livsmedel är LCHF-godkänt betyder det inte att man får äta fritt av det :)

Tur är väl att du ätit så lite fett annars hade du gått upp :)

Så mitt tips är som sagt att läsa på, skaffa en våg och mät maten och skriv in allt på www.matdagboken.se
  • yena89
    Solen73 skrev 2011-06-26 17:20:19 följande:
    Tack för era synpunkter och tips!! jag ska kolla in matdagboken men vet med mig att jag kommer inte att orka hålla på och väga maten. Men jag får helt enkelt läsa på bättre om LCHF så kanske resultat kommer så småningom. Tycker att den här tråden är väldigt bra. Man får många bra tips!!
    du behöver bara väga i början så du får känn för mängderna :)
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**