• Denebola

**Den stora feta LCHF-tråden**

(min telefon är alltså allergisk mot radbrytningar)

• Denebola

Till max low carb-burgare brukar jag ta deras bea-dip för att öka på fettet. Tråkigt bara att det inte finns något roligare att få till än grönsallad (med FETTFRI dressing minsann ).

• Denebola

Bonanza, glass kanske? Med rostade kokosflingor som strössel?

• Denebola

Kan inte någon (Jucea?) förklara hur man kan kombinera 5/100-regeln med Skaldemans ratio för att hitta bra livsmedel? Skulle gjort det själv om jag hade något annat än telefonen att skriva förklaringar på. Denna kombination av regler är något jag tycker är vettigt att kunna, det blir ju lite räknande av det men inte så att man måste räkna exakt och hela tiden, men det gör att man kan skilja ut de bästa livsmedelna (heter det så? ).

• Denebola

sasod, svart te innehåller ett koffeinliknande ämne, fast inte lika mycket som kaffe. Även choklad har uppiggande ämnen, men där kommer det ju med en del carbs också.

• Denebola

Tack Jucea! Det tog mig säkert 5 min att lyckas posta inlägget till sasod, så jag hade nog aldrig haft tålamodet till att skriva och misslyckas med att posta det där Tänkte att det kunde vara bra att upprepa nu när det kommit ett gäng nya till tråden.

• Denebola

I mina ögon innebär en livsstil inte att man slaviskt följer en strikt kost för resten av sitt liv - utan att ens huvudsakliga/vardagliga kost är på ett visst sätt. Sen att man gör avsteg när/om man vill förhindrar inte livsstilen utan är undantag och inte misslyckanden. Däremot, om man märker att avstegen sker okontrollerat eller mer som regel än som undantag bör man se upp - då funkar de antingen inte i ens livsstil och man behöver strama till sig - eller så har man valt fel livsstil. Vill jag äta kladdkaka, så gör jag det eftersom jag äger kontrollen över vad jag gör (har inget sockerberoende bakom mig) - men hittills har jag inte varit sugen och velat göra det, utan klarar mig bra på LC-alternativ.

• Denebola

Undrar om det är för att biofoods kokosfett ligger i plastbytta som det smakar traktor? Fast nä, det utan smak var bra va?

• Denebola

Heja heja! och Pepp! till alla som behöver

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**