• Denebola

**Den stora feta LCHF-tråden**

Ioanna skrev 2011-05-09 09:17:17 följande:
    hallå där - nu är man fru minsann Glad, vi gifte oss på Valborg och har varit på bröllopsresa en vecka i Grekland - och haft en, kan man nog kalla det, anti-LCHF vecka. har dagligen druckit öl, ätit pommes frites och vitt bröd. sista dagen tog jag tom en munk till frukost så jag är insätlld på sockerabstinens nu. 2 1/2 kilo upp på vågen så nu är det nya friska tag, siktar på att hålla mig till 15 gram kolhydrater per dag nu ett tag. någon annan som ska vara så strikt? vore skönt att kunna peppa varandra!
    Grattis Och lycka till med tillstriktningen
  • Denebola
    jeng skrev 2011-05-09 09:27:01 följande:
    Troligtvis inte riktigt lika mycket! Mina LC-dieter har flugit ut genom dörren med huvet före typ i vecka 6 nån gång! Första graviditeten levde jag på tunbrödsrullar med brie och salami & kladdkaka, och andra graviditeten var det samma tunnbrödsrullar kombinerat med chokladbiskvier!
    Hahaha Man får väl se hur det blir när man väl är där
  • Denebola

Moiraine, jag är hemskt ledsen för din skull

• Denebola

Jag skulle gissa att det är kycklingen som är boven i dramat. Har haft vitkål i morotssoppa en gång och det funkade utan problem

• Denebola

Turbo! Ät när du är hungrig och tills du blir mätt betyder just det! Nu i början kanske det känns som om du vräker i dig, och det må så vara, det kommer stabilisera sig framöver. Se bara till att du inte äter för mycket kolhydrater och att du äter rätt sorts fett och i tillräcklig mängd så att du blir mätt.

• Denebola

En kompis till mig börjar fundera på lågkolhydratkost. Kanske inte renodlad LCHF, men ändå LC. Jag lovade att ställa upp med utlåning av böcker och som kostrådgivare om det behövs

• Denebola
    Fiaz skrev 2011-05-10 18:39:54 följande:
    Ok jag tänkte på en sak, har faktiskt kört, eller kör rättare sagt fram till på fredag, rikshospitalets diet..hur funkar det då med LCHF som ska tänkte börja med på måndag då? Kan det va skadligt??
    Hur ser den dieten ut då?
  • Denebola
    jeng skrev 2011-05-10 19:01:43 följande:
    Jag är som sagt smått beroende av flytande, och jag inbillar mig att det där är betydligt bättre än margarinet iaf...
    Kan du inte göra en egen blandning av smör och rapsolja då? Mixa mixa och hälla på flaska?

Fast när är det du absolut behöver flytande? Jag klarar mig utmärkt utan  
  • Denebola
    jeng skrev 2011-05-10 19:21:33 följande:
    Jag BEHÖVER inte, jag är bara van vid att ha det. Tycker det är så illa pilligt att stå där och lägga en liten klick smör på varje kycklingfile och såna saker. Däremot om det ska smältas eller stekas med så kan jag ju använda vanligt smör. Har alltid båda hemma.
    Aha. Jag använder alltid ostyveln till det (alltså istället för att balansera smörklickar)!
  • Denebola
    jeng skrev 2011-05-10 19:25:24 följande:
    smart trix visserligen, men det är mer pillet och kladdet jag inte gillar får testa.
    Ja du får ju självklart göra som du vill Nu vet jag inte om det funkar, men jag skulle i alla fall testa på att göra egen flytandeblandning.
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**