• Faile
    stjierna skrev 2012-04-23 20:27:28 följande:
    Faile: okej, fel av mig ;)

Nej inte fel. Alla är ju inte så känsliga mot insulinpåslag utan vill bara skära ner på kolhydraterna och då funkar ju inte havremjölk så bra tex
    Sluta jiddra, börja trolla!
  • Faile
    Martina 76 skrev 2012-04-26 13:13:03 följande:
    Jag tycker inte du ska räkna och väga till en början. Ät god mat och njuuuuuuuut!!! Får du inte den effekt du vill ha så kan du börja räkna och greja sen, men det kanske funkar ändå så varför hålla på och plåga sig i onödan?

Håller med helt. Man ska inte behöva laga nåt som inte är trasigt
  • Faile
    HokusPokus skrev 2012-04-26 13:35:13 följande:
    Kan inte någon vänlig själ lägga bountyreceptet i recepttråden? Och härna chokladbollarna oxå? De försvinner bland allt prat här och det är svårt att hitta tillbaka till dem...

Bounty,
    http://www.lchfrecept.com/ShowRecepy.aspx?ID=524
  • Faile

Hur tillagar man fläsklägg? 

Behöver tips tack.  

• Faile
    ventilera mera skrev 2012-04-26 18:31:34 följande:
    Som "vanligt" eller nåt nytt sätt?
    Jag vet inte vad vanligt är. Har aldrig tillagat ( knappt ätit ) fläsklägg
  • Faile
    jajja81 skrev 2012-04-26 18:28:03 följande:
    Ang. bountyreceptet. Jag har bara ICAs stevia strö hemma, enligt receptet ska det vara 1 dl sukurin. Kan jag bara byta ut det mot ICAs?

Gällande sötningen så har jag halverat måttet på det, och tycker ändå det är jättesött. Hur det blir med stevia vet jag inte, det funkar ju säkert men hur mycket har jag ingen aning om.
  • Faile
    jajja81 skrev 2012-04-26 20:22:11 följande:
    Skulle rulla ihop min smet till bountyn nyss, men inte sjutton gick det! Det gick inte att forma några bollar. All kokos bara föll isär. SUCK!

För torrt? Lite grädde kanske funkar?
  • Faile
    jajja81 skrev 2012-04-26 20:26:22 följande:

Ja det måste ju ha blivit för torrt fast jag hade i en halv dl extra grädde och en rejäl skvätt kokosmjölk med. Konstigt. Jaja, det ligger på ytterligare en avsvalning nu så får vi se om en stund.

Hoppas det blir bra, för de är verkligen supergoda. Kan tänka mig att det kanske har med kokosmjölken att göra. Jag har fått väldigt olika konsistens i burkarna när jag köpt, ibland rinnigt och ibland helt stelnat nästan.
    Lycka till iaf.  
  • Faile
    mammelie1891 skrev 2012-04-26 21:17:48 följande:
    Vad bra det gick att citera från mobilen, haha! Skriver igen: har inte fuskat men minskat kolhydraterna till nästan noll, kanske därför jag e slö i huvudet? Bör jag i så fall öka igen? Idag har jag ätit 3g kolisar...

Jag åt fakir i nästan tre månader ( fattar inte varför jag plågade mig så länge ) och jag mådde verkligen uselt. Kroppen funkade inte alls som den skulle och jag var trög och slö. Gick dessutom inte ner ett skit på det.
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**