**Den stora feta LCHF-tråden**
Maskinisten skrev 2012-02-21 09:22:46 följande:
Så har dieten/livsstilen LCHF förflutit en vecka, får nog säga att jag är litet förundrad över dess inverkan.Mitt primära incitament för att testa har varit och är viktminskning, hitintills får jag väll vara nöjd med ca -3kg.
Jag har varit någorlunda stringent i kosten, med lätt överslagsräkning får jag det totala kolhydrat intaget under veckan till ca 90g
Lite andra "biverkningar", jo jag tycker mig vara piggare om dagarna, pigg på ett sätt jag inte varit på nästan tjugo år. Och sömn, upplever det som jag sover tyngre eller djupare, bättre helt enkelt.
Besvär att komma igång, tja, en dag vart jag på toalett några gånger extra och haft en lätt huvudvärk en afton.
Har jag upplevt det som jobbigt, inte själva kost grejen. Dock så tycker jag det är tradigt att förlora litet av det sociala kring måltider, dels att man äter annorlunda än de omkring en men framförallt inte alls lika ofta.
Idén med att ha grädde eller kokos fett i kaffet är det jag verkligen inte gillar, så det har jag enkom provat och direkt avfärdat. Däremot kan jag lugnt lova att jag ser fram emot en LCHF grill säsong

Så nog fortsätter jag mitt lilla experiment, har sagt en månad innan jag utvärderar riktigt, så det får jag väll allt vackert hålla. Men nog får jag säga att så här långt är jag, imponerad är väll för tidigt att säga, men är mer än nöjd.
Härligt!
Jag har själv skippat mjölkprodukter helt nu ( förutom smör ) så grädde är ju absolut inget måste.
Kokosfett har jag lärt mig i kaffet enbart för att jag tror det är väldigt nyttigt och vill få i mig 2-3 tsk per dag, och då är kaffet det enklaste sättet att få i sig det på. Nu har jag vant mig och tycker kaffe utan kokosfettet smakar apa