• Gladskit

**Den stora feta LCHF-tråden**

Ninis skrev 2012-03-27 13:30:43 följande:
    Tror inte att brödet blir så fast utan pofiber. Har aldrig hört att man kan göra Pones utan pofiber, då är det ju inte Pones längre, utan något annat
  • Gladskit
    Ninis skrev 2012-03-28 13:00:49 följande:
    plus frakt 129 kr. Det blir 21,30 kr per styck. På mitt gym kostar de 30 kr styck, så jag tjänar ju en del på det.
    30kr styck var dyrt!!
    På min ICA får man 2 för 40:- (42 inkl pant = 21kr styck). Fast jag brukar beställa på nätet hos någon av fitnessguru/bodystore/MMSports/Gymgrossisten när de har kampanj nedåt 18kr inkl pant. Slänger man på lite proteinpulver och några kakor low carb-choklad så slipper man oftast frakten!
  • Gladskit

Om det är effekten av koffeinet man är ute efter så går det ju bra med andra energidrycker typ dom där som kostar 5:95kr på Lidl. Inte lika hög koffeinhalt men å andra sidan bra mycket billigare.

• Gladskit
    standby skrev 2012-03-28 14:11:04 följande:
    På Ica kvantum här köper jag 2 Celcius för 35:- (37:- ink pant)
    DET var bra!!
  • Gladskit
    Ninis skrev 2012-03-28 13:53:58 följande:
    Nä, det är inte koffeinet jag är ute efter. Utan att man presterar bättre på träningen och förbränner mer Jag dricker dem bara innan träning.
    Fast att man presterar bättre kommer ju sig främst av koffeinet...
    Och förbränningen grundas i att din kropp måste ta hand om det du dricker på ett eller annat sätt. Det "kostar" att förbränna en burk Celsius -ja. Men det kostar att förbränna en burk annan energidryck också så Celsius känns som en väldigt kommersiell produkt. De är bra på sin marknadsföring helt klart!
    Jag ska inte säga nåt för jag dricker den själv rätt ofta. Men helt ärligt så går det lika bra med energidryckerna från Lidl
  • Gladskit
    Ninis skrev 2012-03-28 13:53:12 följande:
    Vad köper du för proteinpulver? Jag kan inte något om det.
    Jag brukar försöka hitta sånt som är så rent som möjligt, och med minimalt innehåll kolhydrater.
    Jag har snöat in ordentligt på Charlotte Perellis protein med chokladsmak. Det är grymt gott och blir tjockt och fluffigt även om man bara blandar med vatten. Men det är inte helt kolhydratfritt, 1,4g eller 1,7g per portion tror jag man får i sig. Inte så farligt för mig som är hyfsat liberal numera men ändå.
  • Gladskit
    Ninis skrev 2012-03-28 14:32:49 följande:
    Det finns inga vetenskapliga studier gjorda på andra energidrycker, vad jag vet. Gå in och läs på Celsius hemsida om studierna. Sen innehåller väl andra energidrycker kolhydrater och annat skit?
    Jag har läst massor om Celsius så jag vet precis vad det står på deras hemsida.
    Men termogenetisk process och att man förbränner 100kcal extra är inget unikt för just deras dryck.
    Att man gör av med energi när kroppen blir varm är inget nytt. Och som jag skrev innan så kostar förbränningen olika typer av livsmedel kroppen energi, vad man än stoppar i den.

Det finns massor av andra energidrycker som är sockerfria. Jag kan som sagt bara tala för mig men det är koffeinet som har den uppiggande effekten och den får jag lika bra genom att dricka någon annan energidryck än Celsius.
  • Gladskit
    RebornEve skrev 2012-03-28 14:52:06 följande:
    Jag brukar köpa energidryck på Lidl. Mixxed up :)den sockerfria varianten såklart!
    Det är nog den jag brukar köpa ibland också!
  • Gladskit
    Glass skrev 2012-03-28 14:57:29 följande:
    jag brukar dricka power king, den sockerfria. 
    Jag gör det visserligen inte för att prestera bättre, jag gör det för att orka vakna till liv på morgonen, eftersom sömnen här hemma är skitkass och jag inte dricker kaffe  
    Jag dricker inte heller kaffe, antar att det är därför jag blir så speedad när jag dricker energidryck istället!
  • Gladskit
    Ninis skrev 2012-03-30 09:22:23 följande:
    På vårt jobb har vi som tradition att fylla det sjukt stora påskägget med godis varje påsk. Så nu står det på bordet i korridoren. Men det är bara att stålsätta sig och gå förbi
    Samma här. Fast jag störs inte längre, det var värre förra året!
    Numera tycker jag att det är fint och färgglatt men jag är helt ärligt inte sugen på det som ligger däri.
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**