**Den stora feta LCHF-tråden**
Sorry ego. Jag ska läsa ikapp så snart jag mår bättre, men såg att det var många sidor och kände att det var lite för mycket för mig just nu!
Sorry ego. Jag ska läsa ikapp så snart jag mår bättre, men såg att det var många sidor och kände att det var lite för mycket för mig just nu!
...och jag var nyss och fyllde på chipsskålen......
Jag kan förresten avslöja att jag idag har tagit beslutet att lägga till kolhydrater (inga mängder, men lite lagom för att slippa den här extremkänsligheten) och köra idiotstrikt med vad jag stoppar i mig ett par veckor, för att se om det kan få vågen att lossna. Jag blir väl bannlyst från mina lchf-trådar, och jag VET ju att det inte är det hälsosamma valet. Men jag måste bara testa och se om jag öht kan få vågen att röra på sig!
Bra start med grillchips då eller? *mummel*
Förresten, jag LOVAR att rödvin, extra mörk choklad och grillchips gör min magkatarr/halsbränna BÄTTRE!!!! Mår bättre än jag gjort på hela kvällen. Iaf medan jag äter
Hej. Jag är från och med idag ny LCHF:are. Eller, jag ger det ett försök i alla fall. Har varit och handlat och har några frågor som ni säkert kan svara på.
Finns sukrin att köpa i affär eller måste jag beställa?
Finns det något slags knäcke eller nåt jag kan äta en skiva av på morgonen, UTAN att behöva baka själv?
Har för mig att jag läste att bulgur och/eller quinoa går bra att äta, men det innehåller ju väldigt mycket kolhydrater så då bör det ju gå bra med dinkelpasta och råris också? Om inte, varför?
Bär i alla former går bra förstår jag, men varför inte frukt? Eller frågan är väl snarare - om jag inte får äta frukt, varför får jag äta bär?
Gomorron!
Inte är jag nåt kolhydratbakis, men det kanske krävs lite mer än 40 gram för att få till det! Däremot så fick jag gå på toa nästan direkt jag vaknade imorse, vilket absolut inte känns som nån nackdel. Har nog pruttat hela natten, för jag somnade med översvullen mage igår och nu på morgonen så är den i stort sett normal. Inte konstigt att jag hade lite extra halsbränna med allt det trycket i magen. Hoppas att det blir en bättre dag idag.
Har jobbat hemma nu på morgonen men nu börjar det nog bli dags för duschen så att man kan köra till jobbet snart och hålla ett möte.