**Den stora feta LCHF-tråden**

Jag vill också ha en matblogg. Eller, det kommer ju att bli recept i kolhydratjakten såsmåningom! Måste ju bara få tid att skriva mina kapitel nån gång. Just nu lutar det åt att jag gör en "kokbok" för lchf/gi/atkins som ju är väldigt lika i den formen jag använder dom, som går att ladda ner som inspiration! Jag är dock ganska dålig på att fota mat, och man ska ju inte fota maten såsom den är och så som den äts heller. Så många knep som tas till inom matfotografering för att bilderna ska bli bra... Så vill man ju inte hålla på heller!

Ju fler desto bättre tycker jag iaf om bloggarna. Speciellt när det gäller matbloggar och lchf, för alla har ju sin egen variant av lchf. jag måste ju äta strikt, och jag tycker det är alltför gott om lchf-recept som inte ens håller sig till det normalstrikta, utan de öser på och så är man uppe i 1500 kcal och 30 gram kolhydrater bara på en enda maträtt... Det är ju inte hållbart i längden, men funkar ju bra om man letar ett recept för enstaka tillfällen! Jag tänker mer att man kan ta fram måltider som är varierade och som passar bra in i en 2-veckors meny tex, där totalen på dagen blir bra. Dvs är middagen lite mer i så är lunchen lite mindre i osv. Sånt där är ju jättespännande tycker jag!

Och tack till peppet vad gäller matkostnaderna! Absolut, 3000 kr är ju rejält mycket, och får vi det över varje månad så vore det ju toppen!