• jeng

**Den stora feta LCHF-tråden**

Denebola skrev 2011-04-12 21:21:32 följande:
    Du frågar i en Low Carb High Fat-tråd om någon testat piller som förhindrar fettuptaget?

Är du helt säker på att det var meningen?  
    Du fick länken att funka alltså? Det fick inte jag! Jag tänkte det var carbblockerarna.
  • jeng
    Denebola skrev 2011-04-12 21:27:13 följande:
    Nä, Liposinol (sånt där medel som ger härliga fettdiarreer, enligt vad jag har hört talas om). Fast just nu ligger apotekets sida visst nere, nyss funkade den.
    Jah då var det nog därför då.
    Liposinol skulle jag inte säga ger fettdiarreer, det är Alli som gör (Xenical light typ). Liposinol och glucosanol innehåller nån form av fiber som suger åt sig fett resp kolhydrater i magsäcken, och gör så att det inte kan tas upp av systemet. Man märker varken till eller från på hur kroppen funkar i övrigt tycker jag. Alli och Xenical däremot är ju gjorda lite som Anthabus för alkoholister. Att man sa må så dåligt när man äter fett (dricker alkohol) att man hetl enkelt ska motiveras att hålla sig ifrån det. Blä!
  • jeng

Jag är lite idiot-pluggare, brukar vara ganska förberedd redan ett par dagar innan en tenta, medan de flesta jag pluggade med pluggade till sista sekund. Som resultat var jag alltid sjuk på tentan, medan de andra blev sjuka efter tentan. Inte alltid positivt att vara väl förberedd!

• jeng

Apropå skynda-på-magen-kurer.
    2 Atkinsprodukter ihop med inget annat på dagen ger för min del toabesök på kvällen. :-P Där har vi effekten av de omtalade sockeralkoholerna gissar jag! Inte mig emot, eftersom jag har så svårt att få gå på toa.  

• jeng
    joller skrev 2011-04-12 21:56:04 följande:
    ja det kanske e lite pms eller nåt, har inte riktigt koll på min mens än efter förlossningen (ja det har gått 8 månader men den har hittills inte kommit "rätt")

idag har jag kännt mig konstant hungrig! jag vill typ bara äta heeeela tiden och blir inte nöjd... känns som jag hade kunnat hälla i mig en liter grädde eller nåt... suck...

en fråga bara, finns det nåt lchf bröd som inte bygger på ägg?? känner att den här äggsmaken stårmig upp i halsen :P... saknar mina mackor :(
    Tycker du att sesamknäcket också smakar ägg? Ett tips är väl isåfall att smaksätta brödet.
  • jeng

Linda,
    Jag kör mina sesamknäcken på lägre värme och mycket längre tid! (jag har varmluft så jag kan inte riktigt köra på eftervärme heller)

Joller,
    Jag kan ibland ha i chili/vitlöks olja, lite torkade örter, ett smak satt salt osv. det är nog bara att prova sig fram. sen finns det ju också smaksatta ostar tex Boxholmsost med paprika eller chili som man kan använda!

• jeng

Gud vilket bra inslag om LCHF med Björn Ferry! Bara vanligt folk som sitter med sunt förnuft och diskuterar bra mat lixom.

• jeng
    Southern Belle skrev 2011-04-13 18:19:05 följande:
    *kan inte sluta äta sesamknäcke*
    Känner igen känslan :-P

Ungarna har bett om välling och nappar nu När dom är nattade sen så ska jag ta fram mat, grillat kött från igårkväll och sallad med fetaost och kanske beasås. Är ensam med ungarna idag och imorrn, så det är skönt att dom är så gulliga!
  • jeng

Och jag sitter med nån form av allergi. kliar överallt... måste ha varit nåt i maten som korsreagerar med pollenallergin, för det är bara mat som jag ofta äter... andra alternativet är att jag har blivit biten av en myra och reagerar på det. löjligt va, men jag har ett bett på handen...

• jeng
    Linda1976 skrev 2011-04-13 19:30:00 följande:
    No, Läckberg kör ju GI läste jag i senaste söndagsbilagan från AB. Inga receptböcker har hon skrivit heller

Katrin Schück?

Vem vem, nu stör jag mig och måste veta

Men det var Läckberg. 
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**