• Denebola

**Den stora feta LCHF-tråden**

The Kittycats skrev 2011-05-12 22:22:14 följande:
    Kunde inte låta bli att göra kopplingen {#emotions_dlg.djavulsk}

Tycker du att din variant var mycket godare?

Det var faktiskt en lite besvikelse, eftersom jag uppfattade det som att många i tråden gillade den.
    Vet inte om jag vill pröva mig på en ny variant och slösa bort mer ingredienser. Vi fick ju slänga allt.
    Jag har bara gjort Lindas variant, och jag misslyckades fatalt med att få den kladdig (gräddade för länge), men den blev som en tårtbotten typ, och smakade mycket bra. Men ska jag göra en LC-tårta någon gång lär jag ta det receptet
  • Denebola
    mamman i skogen skrev 2011-05-12 22:27:45 följande:
    Gokväll...har idag landat hemma för att ladda batterierna, sjukhuslivet är förbannat tråkigt och jobbigt och tyvärr har det blivit enstor del av våra liv med en son med mycket ortopediska operationer och neurologiska problem..men men ladda batterierna en dag innan det är dags att åka tillbaks..

Har gått förbannat bra att undvika sjukhusmat..laddade upp med ägg grädde och diverse kallskuret och ostar och har inte fuskat en enda gång om man inte kallar en näve nötter per kväll för fusk..men könt att vara hemma och kunna laga lite mer varierad mat..

Vad ni skriver hiner och orkar inte läsa ikapp allt :-S sorry ...men önskar alla grattis, kämpa på men nu ska jag krypa till kojs och njuta av att vara ensam hemma med dottern och helt utan assistenter i huset vilket är ren lyx då sonen har assstans 24 timmar om dygnet och man i stort sett alltid har ngn som ser och hör vad man gör..kommer bli härligt att kunna kliv upp imorgon och inte behöva klä på sig utan helt sonika kan hoppa upp och sätta sig och äta frukost  och drickakaffe iklädd bara trosor och t-shirt..
    Härligt att du klarar maten bra! Hoppas du får en riktigt skön kväll, natt och morgon nu
  • Denebola
    mamman i skogen skrev 2011-05-12 22:46:57 följande:
    Japp vardagslyx Vi är så vana med att alltid ha folk här så det blir nästan lite tomt...vi tar ju för givet att assistenterna ska komma till jobbet som råkar vara vårt hem

Lämnade min dator på sjukhuset så jag sitter på min gamla slöa laptop och såg nu att jag verkligen har stavat som en kråka haha..jaja fingerspestdyslexi får vi skylla på..

Nu har jag däremot syndat ordentligt...har öppnat en whiskey flaska och tagit mig ett glas fy fanken så gott det var att få göra det..kommer nog sova som en stock inatt och har inga tider att passa imorgon..härligt..kanske tar mig en liten till och läser lite bakåt i tråden..
    Whiskey är i low carb, så inte ens där lyckades du göra fel
  • Denebola
    Nallebjörnis skrev 2011-05-12 22:55:36 följande:
    Pratar vi om death by chocolate el???
    Nej, en annan. Lindas variant finns i recepttråden.

THE kladdkaka

3 ägg
    50 g smör
    50 g choklad, minst 70%
    2 tsk vaniljpulver
    Ev. sötningsmedel

Smält smör och choklad. Separera äggula och vita. Vispa ihop äggula och vaniljpulver (och sötningsmedel) poröst. Vispa äggvitorna hårt i en annan skål. Blanda allt ordentligt. Det blir som chokladmousse. Häll i form . Grädda i 15 min i 150 grader.

• Denebola
    Enensammamma skrev 2011-05-13 07:40:56 följande:
    Efter 10 dagar fick jag ge upp. Jag blev allvarligt rädd. Jag var så svag att jag höll på att svimma varje gång jag reste mig. Jag orkade inte göra någonting. Cyklade till jobbet och orkade ta 3 tramptag innan benen var helt slut och jag var tvungen att vila.

Denna kost kan inte vara nyttig alltså :-/ Trodde jag skulle dö typ
    Jag blev också sådär i början. Men det gick över och nu mår jag bättre än på kolhydratkost! Det är på grund av att kroppen genomgår en stor omställning som man blir trött - INTE att det är maten som är farlig!
  • Denebola
    Enensammamma skrev 2011-05-13 09:42:03 följande:
    Jag måste få styrketräna hårt och det orkade jag inte. Jag orkade ingenting. Jag orkade inte ta hand om min dotter, det fick mina föräldrar göra-. Jag sov i nästan 2 dygn då jag va ledig
    Nu är det ju inte rekommenderat att man tränar hårt precis när man byter kost och kroppen genomgår en stor omställning, så om du gjort det samtidigt är det inte så konstigt om kroppen reagerade.
  • Denebola
    Enensammamma skrev 2011-05-13 10:00:05 följande:
    Jag orkade som sagt ingenting. Fick vila 5 ggr på väg upp till 3:e våning varje dag
    Jag fick hjärtklappning av att gå en trappa ner och kolla postlådan, så jag förstår vad du går igenom. Men när jag hade tagit mig igeom det så var/är det inga problem.

Jag håller även med om det Probably och Jucea skriver. 
  • Denebola

Nu när vi ändå snackar kokos, har ni tänkt på att kokosnöt är ett sjukt bra snacks/godis? Jag älskar att sitta och äta färsk kokosnöt Brukar göra det på sommaren ibland. Men det är lite spännande att försöka öppna dem när man inte har en såg

• Denebola
    Bordeaux skrev 2011-05-13 14:49:14 följande:
    Nä fy usch jag blir lite Kräks av att äta en halv färsk kokosnät direkt ur nöten. Maken gillar det han är konstig, han äter avocado på samma sätt dela och sen äta direkt med sked.
    1/8 kokosnöt är max för mig.
    Du måste väl inte äta hela (halva) på en gång? Det är bara att förvara resten i en påse i kylen.
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**