**Den stora feta LCHF-tråden**
Jag räknar inte och håller mig till 5/100 principen sen använder jag bara sunda förnuftet. Jag undviker sötsaker/kaffebröd i det längsta om det inte är fest men äter mörk choklad då och då kanske jag ska tillägga.
Jag räknar inte och håller mig till 5/100 principen sen använder jag bara sunda förnuftet. Jag undviker sötsaker/kaffebröd i det längsta om det inte är fest men äter mörk choklad då och då kanske jag ska tillägga.
Angående att frysa mer eller mindre före och efter lchf så fryser jag mindre och blir varmare eller rättare sagt reagerar snabbare på värme för värmekänslig har jag alltid varit. Vi bor i gammalt hus på landet och tilläggseldar så här kan det bli rätt stora varm/kallkontraster. Men jag känner mig mindre frusen allmänt, förra vintern frös jag konstant och den här vintern har jag faktiskt inte frusit lika mkt trots att vi haft lika tokkallt mellan varven. Men det är klart, jag springer inte omkring i t-shirt och shorts när det är 15 grader inne, då är det yllekofta och raggisar som gäller tills kakelugnen börjar ge effekt.
Största effekten av lchf är som jag nämnde ovan att mina hand, finger och fotleder inte är stela om onda trots kylan. *gillar*
Vi ligger på matkostnader mellan 4-6000 kr per månad dvs det mesta vi handlar i matbutiken alltså så blöjorna ingår där. Vi är 6 pers och en hund. Matbudgeten har inte ändrats direkt ekonomiskt men produktvalen har ju ändrats massor.