Inlägg från: FiaFunderar |Visa alla inlägg
  • FiaFunderar

**Den stora feta LCHF-tråden**

Lördagen börjar bra! Igår hade vikten gått från 70,0 till 69,2 och nu ställer jag mig på vågen och den visar 68,7!! WOW vad glad jag blev! Minus 1,3 den här veckan. Innan juni vill jag helst vara nere på 65 men jag tror att det kommer ta lite längre tid men jag ska jobba på.

Maten igår blev köttfärsbiff, blomkålsmos och bea-sås både till lunch och middag. Sen kunde jag inte motstå en god munk som vi fredagsfikade med på jobbet igårkväll.

Idag blir det grillad biff. Men först ska jag sätta igång med nästa projekt här i huset: Furutrappan ska målas vit Skrattande

• FiaFunderar
    Faile skrev 2011-04-16 09:10:54 följande:

Jobbigt helg det här.

Gårdagen tillbringades 3 timmar på sjukan med sjuk liten son som visade sig ha dubbelsidig öroninflammation och virus ( som gett utslag och grejer ). Vakade halva natten då sonen har krupphosta och har fått andningsproblem tidigare, så sömen är noll.
    Maken håller på att bli sjuk och är nästan utslagen och just idag ska vi gå och se Mora träsk med barnen. Det finns liksom inte på kartan ens att skippa det, då Mora träsk är barnens husgudar här hemmaCool

Har i alla fall hittat en rutin som verkar funka för mig. Ligga under 20 gram om dagen så går jag ner. Blir det 25-30 gram så blir det stopp direkt.
    Att även tvinga mig själv till frukost verkar funka, så jag äter numera äggsmör på morgonen, någon lunch och sen middag. Dessa 3 måltider om dagen verkar vara rätt optimalt för mig, även om jag inte är direkt hungrig när jag äter.
    Resten skiter jag fortfarande i att räkna. Har 16 kilo kvar till målvikt nu ( -10,5 borta ) och hoppas att iaf 10 av dessa går lika bra som tills idag. De sista brukar dock sitta som berget så där räknar jag med att det blir lite krångel, men vi får se. Man kan ju ha tur Foten i munnen

Vad gör alla andra idag då?

Vad skönt ändå att du hittat nån slags rutin som funkar för dig. Jag har inte riktigt grepp om hur mycket kollisar jag äter om dagarna men jag kör aldrig på någonting över 5/100 regeln.

GRATTIS till dina 10,5 kilo. Hur bra som helst ju! Solig
  • FiaFunderar

Fyy vilken halsbränna jag har! Min mage mår verkligen kasst! har varit tvungen att SPRINGA ¨på toa 2 gånger idag.
    Har gått upp några 100 gram bara efter denna galna helg men nu blir det hårdkörning i 2½ vecka för sen ska jag ligga på playan i spanien!
    Nu kommer vi igen allihopa Skrattande

• FiaFunderar

Fråga:

Någon som "chockat" igång kroppen med träning? Jag behöver verkligen få fart på kroppen nu. Viktnedgången går i snigelfart plus att jag vill få tillbaka flåset som jag en gång hade.

Hur gick det för er när ni började träna efter ett lite längre uppehåll? Fick ni ändra nåt på LCHF kosten?
    Igår tog jag cykeln och cyklade en mil på 28 min och idag tog jag hundarna och joggade/powerwalkade 5 kilometer på 40 minuter. Jag ska köra nån slags träning varje dag den här veckan för att se om det händer nåt.

Nu när jag tränat så är jag inte alls sugen på FET mat utan det smakar bättre med en lite matigare sallad typ och en massa vatten!
    Ska man tvinga i sig fetare mat eller hur gör ni (skulle ni gjort)?

• FiaFunderar
    Bordeaux skrev 2011-04-27 11:55:56 följande:
    Jag chockar nog kroppen varje gång jag tränar
    Nävars jag chockade nog igång kroppen för jag visste inte att lchf skulle ha negativ inverkan och att det skulle gå sämre etc. Så jag har bara givit mig ut i skogen för att försöka klara av att springa hela mitt varv runt som jag inte vet hur långt det är, inkl alla *censur* uppförsbackar. Jag kämpar på och klarar mer och mer, men har alltid i hela mitt liv tänkt att om jag inte orkar så är det kondisen det är fel på inte min mat, tänker hålla fast vid det tänket.
    Jag har inte ändrat kosten något utan ätit mig mätt och försökt hålla mig till 75% 20-25% <5%. Min tanke är att jag ska hålla procenttalen och försöka få i mig ca 90g protein, äta det jag tycker är gott och inte tvinga i mig saker oavsett anledning.
    Jag tror inte det är en bra idé att tvinga i sig saker då tror jag risken ökar för misslyckande.
    Men det är bara mina tankar och mitt sätt att resonera, det är möjligt att jag är helt fel ute och är jag det så mår jag iaf bra
    Låter lite som mitt tänk Glad
    Jag tror inte jag ska tvinga i mig nåt heller. Jag ska undvika de värsta kolhydratfällorna och fortsätta träna. Jag tror ändå på att motion och träning är det bästa för våra kroppar!
  • FiaFunderar

God Morgon!

Imorgon kommer den här mannen hem till oss för att göra "undersökningar" på mig och min sambo. Det är min mamma som tipsat oss.
    Jag ska ta upp mitt ryggont (ischiasnerven), min fruktansvärda mensvärk och min mage så får vi se vad han har att säga om det :)
    Min sambo ska ta upp sin allergi som han fick för bara några år sedan.

Det kan bli intressant. Någon här inne som vet vem han är?

• FiaFunderar
    FiaFunderar skrev 2011-04-28 09:37:59 följande:
    God Morgon!

Imorgon kommer den här mannen hem till oss för att göra "undersökningar" på mig och min sambo. Det är min mamma som tipsat oss.
    Jag ska ta upp mitt ryggont (ischiasnerven), min fruktansvärda mensvärk och min mage så får vi se vad han har att säga om det :)
    Min sambo ska ta upp sin allergi som han fick för bara några år sedan.

Det kan bli intressant. Någon här inne som vet vem han är?
    Länken kan ju vara bra!!!

http://www.forever-health.se/Hem.html
  • FiaFunderar
    ixi skrev 2011-04-29 09:35:31 följande:
    Why not?
    Jag vet inte egentligen. Min kropp vill inte gå ner i vikt och då blir jag irriterad. Jag har pendlat mellan 68,5 kg och 70,5 kilo nu i en månad typ. Jag vill ner till 64 kg i alla fall.
    Jag har tappat motivationen helt enkelt!
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**