Inlägg från: FiaFunderar |Visa alla inlägg
  • FiaFunderar

**Den stora feta LCHF-tråden**

4 dagar har gått och jag har knappt kunnat gå på toaletten. Så hård i magen! WHY??
    Imorgon har jag hållt på med lchf i 14 dagar

• FiaFunderar

Usch började dagen med att väga mig! Plus 0,5 kilo andra veckan! Fy så tråkigt! Sen så har jag en väldigt äcklig smak i munnen. Ingen bra dag för mig alltså. Det enda som känns bra är att jag skippar lunchen på jobbet idag eftersom jag fortfarande mätt efter frukosten :)

• FiaFunderar
    Loreena skrev 2011-03-07 19:20:14 följande:
    Hur har det gått med vikten för er som äter LCHF. Hur lång tid tog det innan ni såg resultat? När man nått sin målvikt - Hur mycket kan man fuska utan att det märks?
    Första 10 dagarna = minus 2 kilo
    På 14:e dagen (som är idag) = plus 0,5 kilo Rynkar på näsan
  • FiaFunderar
    Mitt vitkåls och blomkålsmos experiment:

Det blev supergott!
    Jag skar vitkålen i mindre bitar och likaså blomkålen och slängde i en kastrull. Kokade tills de var riktigt mjuka. Rörde ner ca 50 gram smör tills allt hade smält och hade sen i en skvätt vispgrädde + salt. Sen var det bara att mixa det tills det blev mos. Det tog ca 30 sekunder Skrattande Snabbt, Smidigt & Enkelt! Det blev inga klumpar alls.

Det är ju en riktigt billig måltid Tungan ute

Jag åt baconinlindade kycklinginnerfilér med stark beasås till!  Rekommenderas!
  • FiaFunderar
    minSaile skrev 2011-03-08 20:28:46 följande:
    Lät jättegott och nåt som barnen också kan gilla

Kollade upp vad pones var och var kan man inhandla pofibrer...hälsokostaffär?? 
    Lillkillen i familjen (4 år) äter gärna blomkålsmos och köttbullar Glad
  • FiaFunderar
    Gud så skönt det är med LCHF!!
    I måndags hade jag en liten "down" (eller ska jag kalla det upp?) Jag hade då gått upp 0,5 kilo på min 14:de lchf dag. Men imorse när jag vägde mig så hade dessa 0,5 försvunnit + 0,5 till FörvånadSkrattande
    Så nu har jag gått ner 2,5 kilo sen den 21:e februari. Jag har 2 kilo kvar till delmålet! Det närmar sig :)

TYVÄRR så ska jag till fjällen imorgon med 8 festarsugna arbetskamrater Tungan ute Så jag är lite orolig för maten och all dricka men jag ska göra så gott jag kan Solig
  • FiaFunderar
    nassu skrev 2011-03-10 06:13:04 följande:
    Gomårrån tjejer!
    Idag exakt 2v sedan start och ställde mej på vågen och hade hoppats på mera än förra veckan (1,7kg) men icke sa nicke. Vågen stod stilla. Men som jag skrev tidigare i veckan så passar ju mina kläder mycket bättre nu. Men ändå känner jag mej lite besviken att vågen inte rört sej ens 100g neråt! Jag vet att jag inte borde fokusera såå mycket på vågen efter så här kort tid (som ändå känns rätt länge ;) ) men kan inte hjälpa det.
    Ångrar nu att jag inte mätte magen före jag började för det skulle väl kanske synas på måttbandet iallafall när jag ändå känner att magen har krympt litet.
    Det var likadant för mig. Jag vägde mig i måndags (då det gått 2 veckor) och hade till och med gått upp några 100 gram. Första veckan gick jag ner 1,5 kilo så jag blev också besviken men så vägde jag mig igår och då hade det stuckit nedåt på vågen igen. Så har jag haft den här äckliga metallsmaken i munnen några dagar nu och jag har fattat det som att förbränningen är i full gång då.
    Det är bara att fortsätta så ser du om några dagar att det går nedåt igen Skrattande
  • FiaFunderar

Nu är jag tillbaka!
    Efter 4 dagar i fjällen med (massa) god dricka, god mat och skidåkning + att mensen satte igång igår så är jag 2,5 kilo plus!!! Fy faan vad skit det känns! Gråter
    Jag hoppas det blir lätt att bli av med dessa kilon igen! Kanske borde fakira?!

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**