Inlägg från: FiaFunderar |Visa alla inlägg
  • FiaFunderar

**Den stora feta LCHF-tråden**

yena89 skrev 2011-03-14 13:55:54 följande:
    Jag tror det är mest vatten. Över julen gick jag upp 5 kg. Sen efter en vecka när jag bara åt kött, ägg och sås (hamnade allså under 5-7g) så hade jag gått ner 7kg :o
    Jag hoppas det är mest vätska. Jag brukar ju faktiskt gå upp mellan 1-2 kilo när jag har mens. Jag får köra på fett och protein nu i veckan så får vi se hur det slutar Skrattande
  • FiaFunderar

Tror det var mycket vätska i kroppen när jag kom hem från fjällen i söndagskväll. Nu visar vågen minus 1 kg sen igår morse. SKÖNT!!
    I morgon bitti ska jag ut på årets första "vår-löpning"! Satsar på 4,5 kilometers rundan. Det ska bli så skönt att komma igång med träningen igen. Jag får väl se hur kroppen reagerar på träning på LCHF... Hoppas inte det går allt för trögt?!

Någon som har läst Björn Ferrys bok?

• FiaFunderar

Fasiken vilken ny härlig energi man får när våren kommer!
    Jag vaknar tidigt på morgonen och är fylld av energi och nu ska jag ut på en joggrunda. Har varit förkyld ett tag så har inte kunnat satt igång riktigt.
    Men idag den 16 mars så börjar min "hårdträning" plus strikta LCHF så får vi se hur det funkar Skrattande

Jag har funderat på det där med proteindrink... Är det någon som dricker det och i såna fall när? Ersätter ni en måltid med proteindrink istället? Jag tänkte att det kanske är bra att dricka det när man ska börja träna.

• FiaFunderar
    Nikhita skrev 2011-03-16 10:10:49 följande:
    Jag tänkte köpa proteinpulver att dricka direkt efter träning eftersom jag gärna vill styrketräna lite och vill inte bryta ner musklerna. Smidigare än att gå runt med kokt ägg osv i väskan tycker jag
    Ja frågan är bara vilket man ska köpa. Men har sett att många rekommenderat 100% Whey. Det innehåller 84% protein och 4/100g kolhydrater.
  • FiaFunderar
    ofrivilligbonusmamma skrev 2011-03-16 12:09:18 följande:
    Min sambo dricker Whey-80, den har 5g kolh/100 g.
    I en shake använder man antingen 0,75 dl puulver eller 1 dl pulver. I en dl pulver finns det 1,85 g kolh. I 0.75 dl är det 1.4 g kolh. Sen ska det vara 3 dl mjölk (eller vatten). Så det blir inte mycket kolh. i en shake om man använder vatten.

Bara för att ge er exakta siffror sådär, haha ;)
    Tack!
  • FiaFunderar

Usch så deprimerande med denna snö!! Skrikandes
    Två dagar i rad nu har jag varit ute och joggat i ca 5 kilometer och det har verkligen varit VÅR i luften. Helgen skulle spenderas i trädgården där vi skulle montera ner altantaket och fixa och greja men nu ser det ut som om de planerna får läggas på hyllan Rynkar på näsan

Vägde mig nyss och jag har gått ner 1,5 kilo sen i måndags och tur är väl det eftersom jag gick upp 2 kg under min fjällen-helg!

Funderar på att baka pizza idag och jag vill ha en brödig botten som nämndes här ovan. Vilket recept är bäst? Obestämd

• FiaFunderar

Ahhh så skönt!
    Idag har jag och sambon spenderat hela dagen utomhus! Vi har sågat ner altantaket (som tog ca 3½ timma non-stop) sen fick vi hyra släpkärra och köra allt skrot till returpunkten. Det blev skitabra och nu är det alldeles jätteljust i vardagsrummet Skrattande

Till frukost blev det äggröra med cf, gräslök och smör och den stod vi oss på fram till klockan 18

Till middag blev det GRILLAT Tungan ute Karré med en halv grillad paprika. Till detta serverades en purjolök och haricot verts "sallad" med cf, majonäs, dill och gräslök.

GOTT för magen och dagens jobb blev GOTT för kroppen! Solig

• FiaFunderar
    Halloj!

Här fortsätter vi med LCHF:andet och det går superbra... förutom att det blir lite gotteri på helgen (i form av alkohol) Jag har inte vågat ställa mig på vågen på ett tag och jag tänkte vänta till på fredag så får vi se hur det gått. Är inne på vecka 4 nu...

Vår middag ikväll blev en "gryta" bacon, broccoli, blomkål, grädde och kryddor + lite sambal oelek för att få lite sting it det. Det var supergott!

Till ANTM så blev det te och "macka" (Ett bröd som jag slängde ihop lite ingredienser bara lite snabbt och det blev bra. Typ som scones)
  • FiaFunderar

Jag är inte heller nöjd med viktnedgången. Har hållt på i 4 veckor och gått ner 1 kg... (Först ner 2,5 kg och sen upp 1,5 igen Rynkar på näsan) Är faktiskt besviken...

Plus att magen inte är 100 procentig... Har haft svårt att gå på toa den senaste veckan och då känner jag mig jättesvullen och har ont i magen.

Men jag ska fortsätta i 4 veckor till för att se om det blir bättre...
    Jag måste köpa lite vitaminer tror jag för min hy i ansiktet har blivit sämre än vad den har varit.

Min mat idag.

2 kokta ägg, 5 gurkskivor, 2 ostskivor och 2 kalkonskivor (pålägg)

2 tunna kotlettskivor med rattatoui (stavning?), coleslaw och 2 msk keso

2 kotletter (med ben) 2 msk vitlökssmör och 1 dl coleslaw

Dessutom 3 koppar kaffe idag och till all mat så dricker jag vatten

• FiaFunderar
    Ziggystardust skrev 2011-03-23 20:29:44 följande:
    Jag tycker att du verkar äta lite fett, nästan inget fett varken till frukost eller lunch. Prova att ha i kokosfett i kaffet, det smakar inget och kan ge en liten skjuts som magen kanske behöver.
    Okej ska försöka öka på mängden fett!
    Ska se efter om vi kanske har kokosfett på jobbet (jobbar på ett matlager). Det vore ju kanon. Men annars får jag leta på willys eller citygross imorgon när jag ska handla.

Är det viktigt att man äter MYCKET fett för att gå ner i vikt?
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**