**Den stora feta LCHF-tråden**

Tror det var mycket vätska i kroppen när jag kom hem från fjällen i söndagskväll. Nu visar vågen minus 1 kg sen igår morse. SKÖNT!!
I morgon bitti ska jag ut på årets första "vår-löpning"! Satsar på 4,5 kilometers rundan. Det ska bli så skönt att komma igång med träningen igen. Jag får väl se hur kroppen reagerar på träning på LCHF... Hoppas inte det går allt för trögt?!
Någon som har läst Björn Ferrys bok?
Fasiken vilken ny härlig energi man får när våren kommer!
Jag vaknar tidigt på morgonen och är fylld av energi och nu ska jag ut på en joggrunda. Har varit förkyld ett tag så har inte kunnat satt igång riktigt.
Men idag den 16 mars så börjar min "hårdträning" plus strikta LCHF så får vi se hur det funkar
Jag har funderat på det där med proteindrink... Är det någon som dricker det och i såna fall när? Ersätter ni en måltid med proteindrink istället? Jag tänkte att det kanske är bra att dricka det när man ska börja träna.
Usch så deprimerande med denna snö!!
Två dagar i rad nu har jag varit ute och joggat i ca 5 kilometer och det har verkligen varit VÅR i luften. Helgen skulle spenderas i trädgården där vi skulle montera ner altantaket och fixa och greja men nu ser det ut som om de planerna får läggas på hyllan
Vägde mig nyss och jag har gått ner 1,5 kilo sen i måndags och tur är väl det eftersom jag gick upp 2 kg under min fjällen-helg!
Funderar på att baka pizza idag och jag vill ha en brödig botten som nämndes här ovan. Vilket recept är bäst?
Ahhh så skönt!
Idag har jag och sambon spenderat hela dagen utomhus! Vi har sågat ner altantaket (som tog ca 3½ timma non-stop) sen fick vi hyra släpkärra och köra allt skrot till returpunkten. Det blev skitabra och nu är det alldeles jätteljust i vardagsrummet
Till frukost blev det äggröra med cf, gräslök och smör och den stod vi oss på fram till klockan 18
Till middag blev det GRILLAT Karré med en halv grillad paprika. Till detta serverades en purjolök och haricot verts "sallad" med cf, majonäs, dill och gräslök.
GOTT för magen och dagens jobb blev GOTT för kroppen!
Jag är inte heller nöjd med viktnedgången. Har hållt på i 4 veckor och gått ner 1 kg... (Först ner 2,5 kg och sen upp 1,5 igen ) Är faktiskt besviken...
Plus att magen inte är 100 procentig... Har haft svårt att gå på toa den senaste veckan och då känner jag mig jättesvullen och har ont i magen.
Men jag ska fortsätta i 4 veckor till för att se om det blir bättre...
Jag måste köpa lite vitaminer tror jag för min hy i ansiktet har blivit sämre än vad den har varit.
Min mat idag.
2 kokta ägg, 5 gurkskivor, 2 ostskivor och 2 kalkonskivor (pålägg)
2 tunna kotlettskivor med rattatoui (stavning?), coleslaw och 2 msk keso
2 kotletter (med ben) 2 msk vitlökssmör och 1 dl coleslaw
Dessutom 3 koppar kaffe idag och till all mat så dricker jag vatten