Inlägg från: FiaFunderar |Visa alla inlägg
  • FiaFunderar

**Den stora feta LCHF-tråden**

Längesen jag var inne här nu men man har ju inte tid när det är så himla fint väder ute! Idag har jag och älsklingen målat altanen och efter det så avslutade vi med att grilla egna hamburgare!

Hamburgare serverat på salladsblad, tomat, gurka, lök, hemmagjord tzatziki, majonäs och kryddad med lite chili Tungan ute
  • FiaFunderar

Jag har hållit mig ifrån vågen ett tag nu men imorse när jag gick upp fick jag för mig att väga mig i alla fall.
    Jag blev ganska så glad faktiskt eftersom vågen bara visar 0,5+ . Jag fick nämligen mens i förrgår och det brukar vara nu som jag väger som mest. Jag är ju van vid att vågen visar 2,0 kg plus vid mensen.

Den här veckan ska jag vara strikt och så blir det en del motion. Väldigt mycket trädgårdsarbete och även en del långpromenader med "lilla" vovven som mer än gärna är ute och springer i 1-2 timmar.

• FiaFunderar

GAAAH vad svårt det är med maten när man inte har något kök!!
    Igår fick det bli en kycklingsallad från pizzerian med en loka till det. På kvällen fick jag gå från jobbet över till coop och handla lite skivad rostbiff, baguettesallad (5/100) och babybel ost.

Idag åkte vi till Ica och köpte en grillad kyckling och en coleslaw. Ikväll får vi se vad som slinker ner.
    Imorgon är förhoppningsvis köket användingsbart igen Skrattande

• FiaFunderar

Jaha ni tjejer! Nu har jag ställt mig på vågen varje dag den här veckan. Detta har jag inte varit med om någon gång men VARJE gång jag ställt mig på vågen så har den visat 70,0 kg varken upp eller ner ett ynkaste gram. Nu börjar mensen ta slut så jag hoppas det ska gå neråt lite i alla fall.
    För jag var ju nere på 69,5 förut...

• FiaFunderar
    Freakofnature skrev 2011-04-14 10:34:44 följande:

wohooooo. vägde mig idag, efter min första vecka

-3,7 kg !!!!!

fem och ett halvt kilo till så har jag gått ner 20 kilo sen sonen kom den 28e feb

ett hett tips!!

en näve hallon+en stor sked keso+massor med vispgrädde = fredagsmys och supergott

nu ska jag ta med mina barn och min gitarr ut i solen

Jätte grattis!!
  • FiaFunderar
    Mattips:

Kalkon/ost omelett

3 ägg
    0,5 dl grädde
    dill
    salt

Blanda ihop och häll i stekpannan. När omeletten börjar "hårdna" så lägg på ena sidan:

2 skivor kalkon (smörgåspålägg)
    2-3 skivor ost
    1 klick CF

SUPERgott och SUPERmättande!
  • FiaFunderar
    FiaFunderar skrev 2011-04-14 12:22:23 följande:
    Mattips:

Kalkon/ost omelett

3 ägg
    0,5 dl grädde
    dill
    salt

Blanda ihop och häll i stekpannan. När omeletten börjar "hårdna" så lägg på ena sidan:

2 skivor kalkon (smörgåspålägg)
    2-3 skivor ost
    1 klick CF

SUPERgott och SUPERmättande!
    Kom på att det finns en recepttråd. Sorry!
  • FiaFunderar

Halloj!
    Min mens slutade igår och jag har under dessa dagar stått på exakt 70,0 kilo. Idag ställde jag mig på vågen som nu visar 69,2 kg Skrattande
    1,2 kg kvar till första delmålet!!

Nu ska jag kliva upp ur sängen och slänga ihop lite "kålmojs" som vi kallar det.
    Stekt köttfärs och stekt vitkål ihopblaandat med goda kryddor!

Trevlig dag på er!

• FiaFunderar
    jeng skrev 2011-04-15 11:12:50 följande:
    Alltså undrar om Anna Skipper har gått på kurs sen hon hade sin förra säsong, för jag tycker hon har blivit riktigt vettig! Jag som alltid har HATAT det hon säger!
    Tycker också hon blivit väldigt annorlunda och mycket VETTIGARE Skrattande
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**