**Den stora feta LCHF-tråden**
Men brukar ni må dåligt när ni äter socker? Jag tycker mig ha läst att många mår rätt dåligt, tycker det är så konstigt att jag inte gör det.
Men brukar ni må dåligt när ni äter socker? Jag tycker mig ha läst att många mår rätt dåligt, tycker det är så konstigt att jag inte gör det.
För mig kan en matdag se ut såhär (jag äter dock inte strikt):
Frukost: 2 kokta ägg med majonnäs
Lunch: Köttbullar (innehåller blandfärs, lök, vitlök, ägg, lite grädde och kryddor) och stekt vitkål med grillkrydda (SÅ gott!). En klick majonnäs till.
Mellanmål: En kopp te och ett frökex med smör och ost
Middag: "Flygande Jakob" (innehåller kycklingfilé, grädde, cf, bacon, jordnötter, svamp och tomatpuré) och kokt broccoli
Kvällsgott: En kopp te och ett frökex eller en pones, kanske lite mörk choklad också. Lite fläsksvålar eller jordnötter om jag tittar på någon bra film på tv.
En fråga som väl egentligen inte har med LCHF att göra, men eftersom många LCHF'are strävar efter att äta så ren mat som möjligt så slänger jag in frågan här. Jag har som jag skrivit tidigare blivit en riktig te-drickare och tycker att det är jättekul att prova olika smaker och tesorter. Nu har jag insett att många teer smaksätts med aromer, dvs kemikalier, och det känns ju inte så jättebra då jag egentligen vill undvika det. Är det någon som vet hurpass dåliga kemikalier det är som teer smaksätts med, och hur stora mängder det handlar om? Kan man fortsätta dricka såna teer med gott samvete, eller bör man undvika dem?