Loreena skrev 2012-08-10 11:33:35 följande:
Jag är inte heller så förtjust i LCHF-bakverk. Ska jag ha nåt gott till fika så äter jag bär med grädde, en bit mörk choklad eller hemgjord chokladmousse. Nu har jag fått en glassmaskin i födelsedagspresent av min sambo så jag ska göra riktig glass på grädde, äggulor och vaniljpulver. :)
Nu är min bebis här.. I morgon blir han 4 veckor. Jag vägde 56 när jag blev gravid och väger nu 64. Jag vägde väl en 77 kg när jag åkte in på förlossningen tror jag. Det har blivit MKT fusk den sista tiden med allt fika som man bjuder på och alla födelsedagar som är i augusti men jag tänkte ta tag i LCHF lite seriösare nu.
Jag fick dock lov att käka Losec i slutet på graviditeten, men behöver inte göra det längre. Tyvärr så känns det som om magsyran har blivit lite avstängd av Losecen så jag har svårare att äta fett och ägg utan att känna att det står mig upp i halsen. Jag tänkte börja dricka äppelcidervinäger en halvtimme innan måltid för det sägs iaf. att det ska hjälpa till att få fart på magsyran igen.
Så jag kan faktisk förstå de som säger att LCHF inte är för alla, för har man dåligt med magsyra som kan bryta ner fettet i maten så blir det faktiskt lite knepigt att äta LCHF.
Javisstja, chokladmousse glömde jag, det är ju också underbart gott även utan sötning.
Grattis till bebis!