• stjierna

**Den stora feta LCHF-tråden**

Byggd av bomull: åh, tack, vad snäll du är! :)

• stjierna

Ninis: jag tror att jag läste nånstans att det blir runt 1 KH/skiva om man får ut 18 skivor. :)

• stjierna

Ninis: det tror jag att man kan göra, men fettet stelnar ju i kylen, o smälter således i koppen så man får vispa till det en gång ex med lattevisp!
    När jag dricker det som gräddersättning så brukar jag ta något litet till till frukost, om jag dricker den som en äggmjölkslatte så brukar jag ha i 1/2 dl kaffe för smakens skull.
    Vill man kan man ju justera mängden fett så att det passar beroende på måltid :)

• stjierna

Jag brukar vara mätt till lunch oavsettt vad jag äter till frukost.. ;)
    I morse (08.00) drack jag äggmjölkslatte med kanel och stod mig till 12.30 utan något annat till.

• stjierna

Som jag skrev på bloggen så tyckte jag personligen inte att brödet var gott färskt, men dmörstekt är det alldeles underbart :)

• stjierna

Ellen2008: så lite så :) jag hade inte kunnat hålla mig ifrån kolhydrater om jag inte gjort det "offentligt" så att folk följer mig o så.. Det pushar mig att fortsätta :)
    Och så har jag sedan barnsben älskat att stå i köket :P

• stjierna

Paulas mamma: släpp stressen! Jag VET hur gärna man vill vara den som tappar 30 kg på 6 månader, men alla är vi inte byggda likadant!
    Det tog min kropp 6 månader att förstå att det är okej att släppa efter, och det var inte förens jag släppte vikthetsen och började ÄTA lchf som vågen började sin resa neråt. Slappna av o njut av maten istället, så lovar jag att du KOMMER gå ner i vikt så småningom!

• stjierna

Vi åt vitlöksräkor med zucchinipasta idag - jag är sååå mätt! Dagar som denna älskar jag LCHF!

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**