tygblöjetråden del 6
Sjätte tråden!!!
Välkomna in att prata tygblöjor!
Sjätte tråden!!!
Välkomna in att prata tygblöjor!
jag har provat Imseblöjan formsydd flanellblöja med Bumby blöjbyxa Natt + Flanellinlägg
men som sagt det är endå vått.
Hmm ska man lägga inlägget mellan den formsydda/vikblöjan och ytterblöjan?
Jag har lagt det ovanpå...spelar det någon roll?
Santisen: jag tror tygtiger har gjort så för att hon inte vill ha fuzzi bunz inlägget mot huden, andra inlägg som man kan ha mot huden borde inte spela någon roll.
LUX: rispapper har de säkert där, annars finns det på alla ställen (nästan) som säljer tygblöjor.
Santisen: jag tror tygtiger har gjort så för att hon inte vill ha fuzzi bunz inlägget mot huden, andra inlägg som man kan ha mot huden borde inte spela någon roll.
LUX: rispapper har de säkert där, annars finns det på alla ställen (nästan) som säljer tygblöjor.
Alldeles rätt gissat pippi!
Santisen: testa frottéblöja istället, suger bättre - men vått blir det ju även om man har fleeceinlägg i, det hjälper bara lite.
okej ska köpa frotteinlägg och prova.
Det enda som verkar hålla tätt är de ytterbyxor som har plast i.
Motherease har ett par byxor som heter airflow wrap som aldrig har läckt för oss, fast de fäster med tryckknappar istället för kardborre och alltså är lite mindre justerbara. De funkar med blöjor som sitter fast av sig själva med kardborre eller nappinippa, för själva blöjbyxan står som en liten puff kring kroppen - men väldigt luftig trots att den är i "plastig" pul. Och tyget leder inte ut någon vätska alls på kläderna. (de går under namnet konsumkassen här hemma pga formen )
ska kolla upp airflow wrap...kanske kan vara nått.
tack för svaren
Mian jag slaktade en fleecetröja och det fungerade hur bra som helst!
Aprilbarn vi hade 12 vikblöjr och 3 byxor och tvättade varje eller varannan dag, vissa dagar fick man ju byta oftare än andra.
Vi använder Ocean, miljövänligt, svensktillverkat och tvättar mycket renare än Grumme tvättsåpa som vi använde tidigare.
När vi använde vikblöjor blev baken ganska stor och man fick gå upp en storlek i kläder, men nu när vi använder Fuzzi bunz ser man knappt nån skillnad mot för engångsblöjor!
LUX Rispapper finns både på babyland och Barnens hus, de flesta av deras butiker iaf, annars finns det ju att beställa på nätet.
kanske står nånstans, men ni som tvättar med äppelcidervinäger har ni det i tvättmedels- eller sköljmedelsluckan?
Jag häller det i sköljmedelsfacket.