• vårsol

tygblöjetråden del 6

Sjätte tråden!!!

Välkomna in att prata tygblöjor!

• Svar på tråden tygblöjetråden del 6
  • Looka

Tack för alla svar Min Tuulah är 3½ månad och väger ca 5,5 kg så då funkar det kanske utmärkt med Imses Snap Diper också. Det är naturligtvis så att alla tycker olika och att det är olika för olika barn - men samtidigt måste man ju fråga om man ska få några svar Jag har ju använt vikisar tidigare och tyckte att det var jättebra ända fram till de började gå - då tyckte jag att det blev klumpigt för dem att röra sig - främst för att man fick börja med extra ilägg för att det skulle "hålla torrt".

Jag ska försöka bestämma mig för vad jag tror mest på sen är det väl bara att prova sig fram - men man vill ju inte heller stå i slutänden med massa olika sorter, någon av varje och inget man trivs med

• Looka

Nu har jag varit inne på Imse och tittat - tycker Imse snap ser trevliga ut - men de formsydda verkar ju ok också och betydligt billigare... (halva priset) - ska man kanske satsa på att köpa hälften av varje...?

(Ursäkta att jag tjatar ut er med mina funderingar... tänker högt liksom)

• mal

Looka: Jag har aldrig provar imses snap, men däremot de formsydda och gillar dem inte så bra. Tycker inte de får plats i Bumpy bljöbyxan utan får vika in å hålla på. De kanske passar i stl m eller l, men i stl s gör de inte det tyvärr.

• Lilith74

Looka: Imse formsydda är lite stora för Bumpyn, även i Medium är det så. De torkar jättesnabbt och är bra för man kan ha rispapper i dem, men de måste bytas rätt ofta, för de är inte direkt tjocka. Dessutom är det lite bökigt att få på dem tycker jag, man behöver tre händer, som man ju oftast inte har. Därför gillar jag Imses snap, den är urenkel att få på och tjockare - absorberar bättre.

• Looka

Mal & Lilith74: Tack för informationen - jag hade precis hittat en annons om begagnade Imse formsydda blöjor till ett bra pris - men då kanske jag i alla fall ska satsa på snap om de inte fugerar så riktigt bra... men att inte Imse har insett det då - att de är för stora för Bumpyn - det är ju knasigt. Annars har ju blöjan fått pris och allting

• Mossberg

Looka:
    Jag kör med imse formsydda och det funkar alldelles utmärkt. Jag är inne på andra barnet med dem nu..
    Det du får göra är att vika ner bak kanten och ev lite runt benen. Men jag tycker om dem.
    Jag har både vik och forsydda till bumpy dag/natt och ull. Jag tycker Ull är oslagbart. Att köpa pockets för alla slantar är ju inte så kul eftersom de kostar. Men det är ju en smaksak förståss,
    som du mäsker slår jag ett slag för imse formsydda, det går ju att fylla dem så mycket du behöver + att de räcker hela perioden. Ja, du kanske kan köpa tre fyra styckern och prova. Så hittar du din favorit säkert...

• Tygtiiger

Gillar inte imses formsydda - konstig form.... Men snap är en bra blöja, den började passa vår knubbis från 6 kg ungefär, och det är ju mycket plats i den så man kan lägga i ett inlägg för uppsugning. Vi har kombinerat den med fleece-toppade microfiberinlägg från Mother of Eden (babykind!) och det var bra!

• Lilith74

Tygtiger: Hur stor är er bebis nu och har ni fortfarande snappen? Jag undrar hur länge man egentligen kan köra med dem. Vi tänkte köpa cirka 10 stycken och ha resten av blöjperioden (de är ju inte svinbilliga direkt) man funkar de på tex. en tvååring??

Annars - jösses vad storleksangivlserna INTE stämmer! Vi har en iofs urbra alltiett-tygblöja. På etiketten står det 6-10 kg. Vi började använda den vid 4.5 kg, nu vid 8 kg är den väldigt snart för liten - vi kanske kan ha den två veckor till.

• Tin o Trolls mamma

Lilith: När ungen är 2 år ska den ju ha varit blöjfri i nära ett år ju!! Ingen tanke på stora blöjor där inte.

Svar på tråden tygblöjetråden del 6