• vårsol

tygblöjetråden del 6

Sjätte tråden!!!

Välkomna in att prata tygblöjor!

• Svar på tråden tygblöjetråden del 6
  • vårsol

kixan - jag har tänkt beställa lite från babykind snart... men hur funkar det? Hur vet man hur mkt man ska betala? Måste man själv kolla upp vad pundet står i? Hur gör man det i så fall? Går man till posten och betalar eller hur gör man det?

• pcotjej

vad skiljer det i pris från svensk och utlänsk sida då man ska köpa fuzzis?

• Tygtiiger

Kixan: när jag har beställt från babykind har jag först lagt allt jag vill ha i varukorgen och när man checkar ut får man ett totalpris inkl frakt (de har överlägset billigast frakt av de jag har hittat - aldrig över 6 pund ). Sedan kollar jag via www.forex.se vad det blir så att jag har koll, och betalar med visakort över nätet. De kör via worldpay-servern vilket de påstår är säkert, men eftersom jag är en paranoid natur så brukar jag göra ett ekort (ett "fuskkort" med begränsad giltighetstid och man kan själv avgöra maxköpesumman som föreningssparbanden har gratis, det finns säkert liknande på andra internet banker) och betala med det. På mitt kontoutdrag står det angivet i kronor och det stämmer hyfsat med forex, bankerna har en aning annorlunda växelkurs och man får ju kolla att de inte tar ut en superavgift. Men för mig har växlingen pund - kronor gått automatiskt.

fuzzibunz kostar 9.25 pund och iläggen 2.50, dvs totalt 11.75 vilket är ca 160 kr. Man kan få lite rabatt om man köper flera, som billigast blir det då 153 kr styck från babykind. Du kan nog hitta dem billigare i USA men då åker du ju på tull om du inte känner nån där som kan skicka dem som paket till dig.

• pcotjej

Beställt från www.minimundus.se

Har nu beställt 4-pack formsydd frotteblöja kostade bara 189:- (ska testa iallafall)
    Blöjbyxa imse
    flanell tvättlappar
    Blöjinlägg fuktspärr i silke
    amningste
    amningsnattlinne

• kixan

Vårsol: Jag gör samma lika som TygTiger, det har funkat jättebra och blöjorna har kommit inom en vecka. Dom är tydligen jättebra att ha att göra med ifall man måste reklamera också (fast det har jag själv sluppit som tur är).

• Pippilångstrump

Vårsol: vi gör samma vi med, har fungerat super bra. Jag har nordea och är pluskund och jag betalade inte ett öre mer än pundkursen, blev tom lite billigare än vad jag trodde när jag tittade på nordeas växelkurs.
    Som sagts redan, de har billigt porto och sakerna kommer ganska fort.

edenbaby har inte fuzzi, men SwB vanliga och i hampa och wonderoos

• vårsol

Tack alla för era svar! Det blir nog så att vi gör en beställning därifrån om ett tag. Är toksugen på deras kläder också, ett par grå lekbyxor blir det nog åtminstone

• Tygtiiger

Vårsol: vi har testat body, mjukisbyxor och pyjamas därifrån. Tjock och varm bomull! Byxorna är kanon, bodysarna hade en tendens att gå upp i grenen, pyjamasen har varit bra men varm men är för liten snart... Har just beställt deras grå byxor, jag är så trött på att inte hitta byxor med mycket plats i baken!

Fast jag köpte ett par oshkosh hängselbyxor och de var ordentligt breda och rymliga över rumpan, de var bra. I övrigt blir det mest PoP:s långkalsonger och det blir ju lite tråkigt i längden. Vad har ni för tips på byxor till tygblöjebarn?

• vårsol

Tygtiger - *hoppar och studsar* Det är ju de där grå jag vill ha också!!! Du får rapportera hur de är sen

Mitt tips är minimundus ekoplyschbyxor och ett par mysbyxor från Pop, de som har en åtta på sidan, vi har dem i både blått och grönt. Funkar kanon även på knubbiga tygblöjebarn

Svar på tråden tygblöjetråden del 6