• Capa

Göteborgare med BF augusti 2011

Sådär, då samlas vi här istället tjejer gamla som nya Solig

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-20 17:31
    Länk till gamla tråden;

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m55687373.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-14 13:51
    ~~♥~~BF-lista~~♥~~

29 juli: Inda, 24 år första barnet (visa rumpan istället =) )
    29 juli: Emelielj, 22 år, första barnet (pojke)
    6 aug: Liisaan, 23 år, andra barnet (pojke)
    7 aug: L86, 24 år, första barnet (en "misstänkt" pojke enligt RUL)
    7 aug: Myrangbg, 32 år, första barnet (pojke), stoltcissi,26år,andra barnet(pojke)
    13 aug: Sippann79, 32 år, första barnet, (vill inte veta könet)
    13 aug: JenJen80, 30 år, första barnet (flicka)
    17 aug: Blondie82, 28 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: Devotion, 32 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: sjövildabarn, 30 år, tredjebarnet (har inte bestämt om jag vill veta könet.)
    17 aug: Greta, 28 år, första barnet (det är troligen en tjej)
    18 aug: Nicholasmamma, 41 år, tredje barnet (ville inte visa kön på RUL)
    21 aug: juliaa, 23 år, första barnet (ville inte veta könet)
    21 aug: TantKerstin, 27 år, andra barnet (hen)
    21 aug: Capa, 27 år, andra barnet (pojke)
    25 aug:Lillahumla84,27år, första barnet ( för vild på rul)
    31 aug: FruR, 30 år, andra barnet (ville inte veta könet
    31 aug: Jelli, 30 år, andra barnet (fick ej veta könet)
    2:e sep lawendel, 26 år, första barnet, (vill inte veta könet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-16 14:43
    8 aug: Nerdgirl, 33 år, andra barnet (pojke)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-12 08:15
    29/8 Ayla83 (första barnet) (vill inte veta könet)

• Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011
  • Jelli
    Blondie82 skrev 2011-04-03 15:19:40 följande:
    En liten fråga.. är det konstigt om man inte har gått upp så mycket? Jag ställde mig på vågen idag och det visade sig att jag bara har gått upp 2 kg sedan jag blev gravid. Äter gör jag ju mer än vanligt och var beredd på att det skulle vara lite mer faktiskt. Kan det vara negativt att man inte gått upp så mycket? Tycker ändå det är konstigt med tanke på att man har så mycket mer blod i kroppen och vatten i livmoderna och bebisen väger ju lite den också (även om det inte är så mycket ännu).
    Jag har inte helelr gått upp något nämnvärt ännu. Har iofs en hel del kvar sen förra gången (då gick jag uppöver 30 kg.. Huuga!) så jag försöker att tänka på att inte stoppa i mig glass och fika varje dag med motiveringen "jag är ju ändå gravid". Om jagi ntem inns fel kom det mesta mot slutet av graviditeten, tror jag gick upp 5-10 under första halvan och resten de sista månaderna. Och som någon annan skrev, bebisen tar det den behöver.

Äter ni andra något tillskott? Jag har ätit Mitt val Kvinna sen jag blev gravid men har nu börjat med nåt specieltillskott som jag köpte på apoteket, fyra tabletter om dagen varav två omgea3-kapslar plus Niferex järn. Mycket piller blir det och syra som skrutt var det men jag känner mig mycket piggare efter bara en vecka. Placebo eller ej, skönt att slippa gå omkring i koma.

OJ vad jag skriver idag.. sitter på jobbet och har inget att göra. Hade varit kul att hänga på en fika nån gång men nu har vi ingen gbg-tripp planerad förrän mot slutet av maj. Återkommer med fikaplanering då för att se om någon vill haka på. =)
  • Jelli
    Capa skrev 2011-04-04 09:41:58 följande:
    Åhh jag får tyvärr hoppa fikan denna gången, har en hel del att stå i denna veckan inför dopet i malmö i helgen. Men men, ser ju vissa av er på yogan på torsdag och nästa fika hoppas jag att jag kan följa med SkrattandeMin dotter kommer vara 4 när lillebror kommer, hon blir 5 i november så det blir lite åldersskillnad så jag räknar kallt med mammas lilla hjälpreda där Flört haha

Spännande att se om du har en lillasyster i magen då som blir precis som sin storasyster, jag var ju också stensäker på att jag skulle få en lillasyster men icke, haha Jag är iofs väldans dålig på att gissa rätt Flört
    Ja då är hon stor och vill säkert hjälpa till med lillebror. Va mysigt. Då fattar hon lite av vad det innebär att det kommer en bebis snart va? Vad tycker hon om det?

Jag hoppades på en tjej i smyg förra gången och det gör jag nästan nu också. Tror det är för att jag vet hur tjejer funkar, killar har jag mindre koll på ;) Dessutom önskade jag mig alltid en syster när jag själv var liten och tycker det vore så kul om de blir två systrar som håller ihop livet ut... Man får inte riktigt säga att man hoppas på det ena eller det andra men det gör jag ändå. Sen blir jag absolut inte lessen om det blir en pojke heller (vill gärna ha en av varje också och tänkte inte skaffa mer än två så jag vet inte hur jag skulle få det att gå ihop egentligen). Känns i alla fall bra att ta reda på könet innan så man vet och kan ställa in sig. Och det är inte bara något man säger för huvudsaken är att det blir ett friskt litet barn, allt annat är egentligen ganska oviktigt.  
  • Blondie82

Sitter snällt pänkad framför våra bästa år Skrattande dock kan jag inte låta bli att titta på alla damtussar som ligger över allt när det blir reklampaus... oj oj hur skall detta gå Flört

Nu har i alla fall min BM lugnat mig vad det gäller GBS. Hon sa att det var inte alls höga halter i mitt prov så därför ville hon ta ett till. Kunde mycket väl vara så att det inte gått till UVI och hon trodde inte att det var de jag behövde oroa mig för. Så ja både goda och dåliga nyheter för mig antar jag. För om det inte är UVI så betyder det att jag helt enkelt är en av dem som har massa sammandragningar och hon trodde att det är sjukskrivning som gäller för mig med stillasittandes. När man väl får höra någon säga till en att man måste ta det lugnt, inte gå ut och gå, inte städa eller tvätta utan bara ligga still i soffan och se tv eller läsa en bok... detta är sånt som vi nog alla önskat under en stressig id att man får höra, men när det blir verklighet så önskar jag att jag aldrig hört det! Men men det är bara att vänta på läkarens dom på fredag, tur man är lite förberedd i alla fall för viktigast av allt är ändå bebisen mår bra och är säker!! Finns inget man inte skulle göra för den lill* Hjärta

Tyckte lite synd om mig själv dock när jag gick hem så jag gick förbi "A pice of cake" och köpte mig en sallad men mangoraja dressing Skrattande Den ligger och gottar till sig i kylen nu i väntan på att hungern skulle komma så jag tror det är dags för lunch snart Flört

• Jelli
    Blondie82 skrev 2011-04-04 10:53:15 följande:
    Sitter snällt pänkad framför våra bästa år Skrattande dock kan jag inte låta bli att titta på alla damtussar som ligger över allt när det blir reklampaus... oj oj hur skall detta gå Flört

Nu har i alla fall min BM lugnat mig vad det gäller GBS. Hon sa att det var inte alls höga halter i mitt prov så därför ville hon ta ett till. Kunde mycket väl vara så att det inte gått till UVI och hon trodde inte att det var de jag behövde oroa mig för. Så ja både goda och dåliga nyheter för mig antar jag. För om det inte är UVI så betyder det att jag helt enkelt är en av dem som har massa sammandragningar och hon trodde att det är sjukskrivning som gäller för mig med stillasittandes. När man väl får höra någon säga till en att man måste ta det lugnt, inte gå ut och gå, inte städa eller tvätta utan bara ligga still i soffan och se tv eller läsa en bok... detta är sånt som vi nog alla önskat under en stressig id att man får höra, men när det blir verklighet så önskar jag att jag aldrig hört det! Men men det är bara att vänta på läkarens dom på fredag, tur man är lite förberedd i alla fall för viktigast av allt är ändå bebisen mår bra och är säker!! Finns inget man inte skulle göra för den lill* Hjärta

Tyckte lite synd om mig själv dock när jag gick hem så jag gick förbi "A pice of cake" och köpte mig en sallad men mangoraja dressing Skrattande Den ligger och gottar till sig i kylen nu i väntan på att hungern skulle komma så jag tror det är dags för lunch snart Flört
    Skönt att du blev lugnare. Hemskt att googla på sjukdomar och gravidåkommor, låt bli! ;)
    Tänker att det vore skönt att "tvingas" ta det lungt istället för att jobba heltid, stressa med städ, matlagning, handling och alla måsten... men som du säger, när man väl hamnar där och inte FÅR, då ärdet inte lika kul. Men vad gör man inte för det lilla livet som växer där inne. Hoppas din sambo stöttar dig för hur konstigt det än låter så kan det vara ännu mer stressande att tvingas ta det lungt om inte förståelsen finns omkring dig.
  • ciccile

Blondie82: Man får tycka lite synd om sig själv ibland . Skönt att din bm lugnat dig lite... Jag hade mycket sammandragningar och det fanns ingen UVI som spökade, min barnmorska sa att det kunde bli så när magen växt mycket och snabbt. Detta stämde bra in på mig och nu har jag inte alls lika mycket längre. Hoppas det skulle kunna vara så för dig också..!

• Blondie82
    Myrangbg skrev 2011-04-04 11:31:31 följande:
    Blondie82: Man får tycka lite synd om sig själv ibland . Skönt att din bm lugnat dig lite... Jag hade mycket sammandragningar och det fanns ingen UVI som spökade, min barnmorska sa att det kunde bli så när magen växt mycket och snabbt. Detta stämde bra in på mig och nu har jag inte alls lika mycket längre. Hoppas det skulle kunna vara så för dig också..!
    Hur mycket var "mycket" för dig och hur länge höll de på? Jag hoppas verkligen att det är övergående!!
    Jelli skrev 2011-04-04 11:20:42 följande:
    Skönt att du blev lugnare. Hemskt att googla på sjukdomar och gravidåkommor, låt bli! ;)
    Tänker att det vore skönt att "tvingas" ta det lungt istället för att jobba heltid, stressa med städ, matlagning, handling och alla måsten... men som du säger, när man väl hamnar där och inte FÅR, då ärdet inte lika kul. Men vad gör man inte för det lilla livet som växer där inne. Hoppas din sambo stöttar dig för hur konstigt det än låter så kan det vara ännu mer stressande att tvingas ta det lungt om inte förståelsen finns omkring dig.
    Tror det är lite här min största stress kommer in. Jonas förstår nog till viss del men han tycker att vad kan en promenad göra eller lite städning... det är ju inget som är såå andtängande tycker han. Så det gör det hela lite jobbigare för han tycker inte jag behöver vara så försiktig Obestämd Som igår när vi var en svänt till ica maxi och direkt efter så tycker han att en lite tripp till IKEA är ju inte så farligt. Det gör det stressigare när han inte riktigt förstår. Men jag skall försöka att prata med honom och förklara vad min BM sa idag!

O MY GOD vilken god sallad!!! Säger bara MANGORAJA!!!! Skrattande
  • Capa
    Blondie82 skrev 2011-04-04 11:44:58 följande:
    Hur mycket var "mycket" för dig och hur länge höll de på? Jag hoppas verkligen att det är övergående!!
    Jelli skrev 2011-04-04 11:20:42 följande:
    Tror det är lite här min största stress kommer in. Jonas förstår nog till viss del men han tycker att vad kan en promenad göra eller lite städning... det är ju inget som är såå andtängande tycker han. Så det gör det hela lite jobbigare för han tycker inte jag behöver vara så försiktig Obestämd Som igår när vi var en svänt till ica maxi och direkt efter så tycker han att en lite tripp till IKEA är ju inte så farligt. Det gör det stressigare när han inte riktigt förstår. Men jag skall försöka att prata med honom och förklara vad min BM sa idag!

O MY GOD vilken god sallad!!! Säger bara MANGORAJA!!!! Skrattande
    Haha, jaaaa visst är salladen goooood!! Mmm blev riktigt sugen nu jag med, dooooh Tungan ute

Jag vet precis hur det känns med en sambo som inte riktigt förstår, Daniel var precis som Jonas när jag hade min kräkperiod. Det var först när jag blev inlagd som han förstod allvaret hur dålig jag var (gyn-akuten tvingade mig o åka ambulans till östra o allt ju, haha). Först då började han hjälpa till hemma, innan dess tyckte han "vaddå du kan väl springa till toa på jobbet med varför ska du va hemma".  
    Igår var jag och handlade på ica och jisses vad sammandragningarna satte igång då, hemma skulle jag tvätta o fick så oooont att Daniel efter massa tjat tillslut fick hålla fast mig i soffan för att få mig att ta det lugnt haha myror i rumpan här med antar jag Glad Men det går nog upp för Jonas snart med att det faktiskt är ansträngande bara att städa, allt böjande, gående och lyftande tar som tusan på ryggen ju. Tar tydligen längre tid för en förstagångs pappa att förstå.... Obestämd
  • Blondie82
    Capa skrev 2011-04-04 12:32:09 följande:
    Haha, jaaaa visst är salladen goooood!! Mmm blev riktigt sugen nu jag med, dooooh Tungan ute

Jag vet precis hur det känns med en sambo som inte riktigt förstår, Daniel var precis som Jonas när jag hade min kräkperiod. Det var först när jag blev inlagd som han förstod allvaret hur dålig jag var (gyn-akuten tvingade mig o åka ambulans till östra o allt ju, haha). Först då började han hjälpa till hemma, innan dess tyckte han "vaddå du kan väl springa till toa på jobbet med varför ska du va hemma".  
    Igår var jag och handlade på ica och jisses vad sammandragningarna satte igång då, hemma skulle jag tvätta o fick så oooont att Daniel efter massa tjat tillslut fick hålla fast mig i soffan för att få mig att ta det lugnt haha myror i rumpan här med antar jag Glad Men det går nog upp för Jonas snart med att det faktiskt är ansträngande bara att städa, allt böjande, gående och lyftande tar som tusan på ryggen ju. Tar tydligen längre tid för en förstagångs pappa att förstå.... Obestämd
    Ja det är inte lätt att då honom att förstå. Och han är verkligen en mycket förstående och världens mest omtänksamma jag vet. Därför kan jag bli så frustrerad när han inte förstå fullt ut nu. Men det kanske går upp för honom när det kommer från läkaren direkt, synd att han inte kan följa med på läkarbesöket bara.
    Så du börjar också känna av sammandragningarna nu.. de gör ju inte direkt jätteont men de känns ändå obehagliga och när man är igång för länge blir det till en jobbig molande värk som inte vill ge med sig. Antar att vi alla måste lyssna på kropparna. Svårt är det när man har massa spring i benen som vill ut Flört vi får boka in massa fikatid där vi bara får lov att sitta på ett fik tillsammans och äta massa gott och prata en massa Skrattande
  • Fru R

Oh shit vad ni skriver när man är borta en förmiddag. Får läsa tillbaka allt och återkomma med inlägg. Har nu i alla fall varit på RUL. Allt såg bra ut. Puh!

~ Alicia 26/2-08 ~
  • Blondie82
    Fru R skrev 2011-04-04 13:00:51 följande:
    Oh shit vad ni skriver när man är borta en förmiddag. Får läsa tillbaka allt och återkomma med inlägg. Har nu i alla fall varit på RUL. Allt såg bra ut. Puh!

Åhh vilken sötnos!!! Skönt att allt såg bra ut Skrattande
    Hur är det var detta sisten ut?? Kanske dags att skriva ihop en BF lista nu Glad
Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011