• Capa

Göteborgare med BF augusti 2011

Sådär, då samlas vi här istället tjejer gamla som nya Solig

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-20 17:31
    Länk till gamla tråden;

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m55687373.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-14 13:51
    ~~♥~~BF-lista~~♥~~

29 juli: Inda, 24 år första barnet (visa rumpan istället =) )
    29 juli: Emelielj, 22 år, första barnet (pojke)
    6 aug: Liisaan, 23 år, andra barnet (pojke)
    7 aug: L86, 24 år, första barnet (en "misstänkt" pojke enligt RUL)
    7 aug: Myrangbg, 32 år, första barnet (pojke), stoltcissi,26år,andra barnet(pojke)
    13 aug: Sippann79, 32 år, första barnet, (vill inte veta könet)
    13 aug: JenJen80, 30 år, första barnet (flicka)
    17 aug: Blondie82, 28 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: Devotion, 32 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: sjövildabarn, 30 år, tredjebarnet (har inte bestämt om jag vill veta könet.)
    17 aug: Greta, 28 år, första barnet (det är troligen en tjej)
    18 aug: Nicholasmamma, 41 år, tredje barnet (ville inte visa kön på RUL)
    21 aug: juliaa, 23 år, första barnet (ville inte veta könet)
    21 aug: TantKerstin, 27 år, andra barnet (hen)
    21 aug: Capa, 27 år, andra barnet (pojke)
    25 aug:Lillahumla84,27år, första barnet ( för vild på rul)
    31 aug: FruR, 30 år, andra barnet (ville inte veta könet
    31 aug: Jelli, 30 år, andra barnet (fick ej veta könet)
    2:e sep lawendel, 26 år, första barnet, (vill inte veta könet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-16 14:43
    8 aug: Nerdgirl, 33 år, andra barnet (pojke)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-12 08:15
    29/8 Ayla83 (första barnet) (vill inte veta könet)

• Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011
  • Fru R
    Capa skrev 2011-04-01 10:10:01 följande:
    Näää då ger du han på moppo!! Man blir inte sjukskriven av en läkare för ingenting!!
    Försök stäng han ute och koncentrera dig på dig och bebis nu!!
    Ska hon ge honom på moppo?!!?   Förlåt, men det fick mig att börja garnva nåt så in i ....!
    ~ Alicia 26/2-08 ~
  • lillahumla84
    Blondie82 skrev 2011-04-01 09:50:25 följande:
    Tack gör alla tips :) jag skall nog klara det! Tyvärr har jag en sambo som tycker jag överdriver och att jag bör bra jobba istället :( han gör det inte helt lätt för mig att slappna av...
    Va jobbigt. Men som alla säger, har en läkare sagt att du ska va hemma och ta det lugnt så ska du det. Punkt slut. Allt löser ig ska du se. Hjärta
  • L86
    Blondie82 skrev 2011-04-01 09:50:25 följande:
    Tack gör alla tips :) jag skall nog klara det! Tyvärr har jag en sambo som tycker jag överdriver och att jag bör bra jobba istället :( han gör det inte helt lätt för mig att slappna av...
    Fy på honom! Du är hemma av en anledning! Han inser säkert hur fel han har snart! Ta hand om dig nu!
  • Capa
    Fru R skrev 2011-04-01 10:14:19 följande:
    Ska hon ge honom på moppo?!!?   Förlåt, men det fick mig att börja garnva nåt så in i ....!
    Haha, ja det var det som va meningen, lite allvar lite skoj Flört haha
  • Jelli

Hej alla!

Oj vad mycket som skrivits sen sist jag kikade in. Haft fullt upp med jobb och familj och att sitta vid datorn har helt enkelt inte hunnits med.

Nu har vi i alla fall varit på ultraljud. Lillplutten mådde bra och sprattlade omkring, kändes otroligt skönt att se att allt stod rätt till. Även om jag inte alls är lika orolig den här gången som förra, så dyker tanken på att något kan gå fel upp ibland. Jag blev flyttad ett par dagar till 31/8. Nästan så jag inte får vara kvar i tråden. ; ) Sist är jag i alla fall va? Kön berättar de som sagt inte här. Hon sa att de öht inte lärt sig se kön under utibldningen men de kan se härnhalvor och hjärtklaffar så det tror jag itne ett dugg på. Väntar nu på att Emma Ultraljudsklinik ska lägga upp tiderna för juni så ska vi boka 3D/4D direkt! 

Är det någon här som kommer att köpa syskonvagn? Jag har börjat kolla och vilken djungel det är. Förra vagnen hittade vi rätt med på en gång men nu är det plötslgit så mycket mer som ska stämma. Vi vill ha en där de sitter/ligger brevid varandra, liggdelen ska vara vänd mot oss och sittdelen framåtvänd. Vill ha svängbara hjul fram för att de ska bli lättkörd och den ska såklartvara bekväm och säker. Tips??

• Capa
    Jelli skrev 2011-04-01 15:26:50 följande:
    Hej alla!

Oj vad mycket som skrivits sen sist jag kikade in. Haft fullt upp med jobb och familj och att sitta vid datorn har helt enkelt inte hunnits med.

Nu har vi i alla fall varit på ultraljud. Lillplutten mådde bra och sprattlade omkring, kändes otroligt skönt att se att allt stod rätt till. Även om jag inte alls är lika orolig den här gången som förra, så dyker tanken på att något kan gå fel upp ibland. Jag blev flyttad ett par dagar till 31/8. Nästan så jag inte får vara kvar i tråden. ; ) Sist är jag i alla fall va? Kön berättar de som sagt inte här. Hon sa att de öht inte lärt sig se kön under utibldningen men de kan se härnhalvor och hjärtklaffar så det tror jag itne ett dugg på. Väntar nu på att Emma Ultraljudsklinik ska lägga upp tiderna för juni så ska vi boka 3D/4D direkt! 

Är det någon här som kommer att köpa syskonvagn? Jag har börjat kolla och vilken djungel det är. Förra vagnen hittade vi rätt med på en gång men nu är det plötslgit så mycket mer som ska stämma. Vi vill ha en där de sitter/ligger brevid varandra, liggdelen ska vara vänd mot oss och sittdelen framåtvänd. Vill ha svängbara hjul fram för att de ska bli lättkörd och den ska såklartvara bekväm och säker. Tips??
    Grattis till lyckat ul, skönt att allt var okejGlad Var gjorde du ditt ul?? Du är inte sist i tråden, den siste såhär långt har BF 2 sept tror jag det var..... men allt kan hända med dessa bebisar Flört
    Ang syskonvagn så har jag tyvärr ingen aning.....  men Urban jungle TROR jag har sån syskonvagn som du beskriver..... tack o lov blir det en vanlig "enkelvagn" här med ståbräda till storasystern Glad
  • Fru R
    Jelli skrev 2011-04-01 15:26:50 följande:
    Hej alla!

Grattis till ett lyckat rul! Va härligt med en sprattlande liten där inne. Sist är du inte som Capa skriver. Själv är jag också beräknad till 31a! Själv riskerar jag inte att bli flyttad, så jag kommer nog inte att bli utsparkad härifrån i alla fall.

Oj, syskonvagn har jag ingen koll på, det är inte aktuellt för oss. Ståbräda blir det här.
    Men jag vet att Emmaljunga har och sedan har jag för mig att jag har sett något på nätet också. Undrar om de inte hette billigabarnvagnar.se eller något liknande...
    ~ Alicia 26/2-08 ~
  • Fru R

Just det ja... Själv har jag nu varit hos läkaren. Blev sjukskriven 25% för foglossningen. Ganska skönt även om jag inte gillar det alls! Men jag har fått inse att om jag ska funka och hemmet ska funka, så är detta nödvändigt, tyvärr. Sedan har jag också moderkaka i framvägg. Ställer mig snällt i ledet! Däremot så ligger den väldigt lågt. Vi snackar alltså mm från den tilltänkta öppningen. Så för min del kommer det att bli en del kontroller framöver för att se om den kommer att flytta sig uppåt i samband med att livmodern växer, eller om det blir tal om kejsarsnitt. Jaja, jag får i alla fall träffa bebisen ett par gånger till innan bf. Inte fy skam det!

Slut för mig!

~ Alicia 26/2-08 ~
  • Devotion

Blondie: strunt i sambon.. men jag förstår att det är jobbigt om han inte tar det på allvar. Min sambo är precis tvärtom. Jag får inte göra någonting, vilket också är frustrerande! Fast jag struntar i honom !! så länge det känns ok så är det väl ingen fara att hålla igång!!!

Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011