• Capa

Göteborgare med BF augusti 2011

Sådär, då samlas vi här istället tjejer gamla som nya Solig

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-20 17:31
    Länk till gamla tråden;

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m55687373.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-14 13:51
    ~~♥~~BF-lista~~♥~~

29 juli: Inda, 24 år första barnet (visa rumpan istället =) )
    29 juli: Emelielj, 22 år, första barnet (pojke)
    6 aug: Liisaan, 23 år, andra barnet (pojke)
    7 aug: L86, 24 år, första barnet (en "misstänkt" pojke enligt RUL)
    7 aug: Myrangbg, 32 år, första barnet (pojke), stoltcissi,26år,andra barnet(pojke)
    13 aug: Sippann79, 32 år, första barnet, (vill inte veta könet)
    13 aug: JenJen80, 30 år, första barnet (flicka)
    17 aug: Blondie82, 28 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: Devotion, 32 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: sjövildabarn, 30 år, tredjebarnet (har inte bestämt om jag vill veta könet.)
    17 aug: Greta, 28 år, första barnet (det är troligen en tjej)
    18 aug: Nicholasmamma, 41 år, tredje barnet (ville inte visa kön på RUL)
    21 aug: juliaa, 23 år, första barnet (ville inte veta könet)
    21 aug: TantKerstin, 27 år, andra barnet (hen)
    21 aug: Capa, 27 år, andra barnet (pojke)
    25 aug:Lillahumla84,27år, första barnet ( för vild på rul)
    31 aug: FruR, 30 år, andra barnet (ville inte veta könet
    31 aug: Jelli, 30 år, andra barnet (fick ej veta könet)
    2:e sep lawendel, 26 år, första barnet, (vill inte veta könet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-16 14:43
    8 aug: Nerdgirl, 33 år, andra barnet (pojke)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-12 08:15
    29/8 Ayla83 (första barnet) (vill inte veta könet)

• Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011
  • Capa
    Devotion skrev 2011-04-05 13:12:16 följande:
    Ja jösses vad många vi är den 17e :)
    Hmm..... undrar om det var strömavbrott den dagen dessa bebisar blev till Flört
  • Fru R
    Capa skrev 2011-04-05 13:23:19 följande:
    *asgarv*
    ~ Alicia 26/2-08 ~
  • Blondie82
    Capa skrev 2011-04-05 13:23:19 följande:
    Haha ja man kan ju börja undra, men något sppeciellt måste det ju varit Tungan ute men det var ju november så jag gissar påa tt det var regnigt,kallt och mörkt ute Flört
  • VildVittra

Här har vi pratat Köns UL....Min fåniga man vill helt plötsligt inte alls veta kön!!! (blääää) utan tycker vi har det sååååå bra som vi har det....med en pojke och en tjej och att trean får vara det det är!

Jag försöker förklara att det är inte HAN som har graviditetsdeppression och svårt att knyta an till denna bebbe men han fattar inte. Han tycker jaha va då..vad gör det för skillnad att veta kön....?

450 kr är JÄTTEMYCKET pengar all off a sudden grrrr.
    Han mer eller mindre kräver att jag ska avboka könsULet jag bokat på Mamma Mia.....*gråt*
    och inte får jag nått stöd alls från min mamma....-Ja inte fanns det nå könsUL på min tid bla bla bla.....

Har ni nå bra argument jag kan köra på eller tycker ni jag ska smita i väg och göra ULet själv och sen hålla tyst?
    (kan jag hålla tyst ens ?? )

Nicholas 11 juli -04, Isabella 9 april -10, Mini BF 18 aug 2011
  • Jenric

BabyNY BF lista:Baby

6 aug: Liisaan, 23 år, andra barnet (pojke)
    7 aug: L86, 24 år, första barnet (en "misstänkt" pojke enligt RUL)
    7 aug: Myrangbg, 32 år, första barnet (pojke)
    13 aug: JenJen80, 30 år, första barnet (flicka)
    17 aug: Blondie82, 28 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: Devotion, 32 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: sjövildabarn, 30 år, tredjebarnet (har inte bestämt om jag vill veta könet.)
    17 aug: Greta, 28 år, första barnet (det är troligen en tjej)
    18 aug: Nicholasmamma, 41 år, tredje barnet (ville inte visa kön på RUL)
    21 aug: juliaa, 23 år, första barnet (ville inte veta könet)
    21 aug: TantKerstin, 27 år, andra barnet (hen)
    21 aug: Capa, 27 år, andra barnet (pojke)
    25 aug:Lillahumla84,27år, första barnet ( för vild på rul)
    31 aug: FruR, 30 år, andra barnet (ville inte veta könet)

• Jenric

Oj, jag hade verkligen en del att läsa ikapp!! :)

Fru R:
    Vilka fina bilder från RUL! :) Skönt att det gick bra.

Blondie82, L86: Satt och tänkte på det där med era sjukskrivningar. Tänk vad lustigt det är ändå... att när man måste jobba så önskar man att någon kom och sa att du får vara hemma, och när man får besked om att man inte får jobba så önskar man inget hellre! Aldrig ska man vara nöjd liksom, hahaha Tungan ute

Var och lyssnade på lilla hjärtat i torsdags, det slog så fort, så fort :) Allt var bra och jag hade till och med bra järnvärden, hurra! Flört Äter sånna där "Kvinna-tabletter", verkar funka för mig. Sedan kom jag på att jag inte fick något moderskapsintyg när jag var där... har för mig att ni andra fått det?! Nästa tid hos BM är inte förrän 9 maj, är det för sent att skicka in det till FK då?

Nuförtiden är det mycket rörelser i magen, särskilt på kvällen när jag sitter still eller när jag ska sova. Myyys!

Har tyvärr inte tid för fika eller lunch, men längtar till yogan på torsdag! :)

• L86
    Fru R skrev 2011-04-05 13:22:19 följande:
     Va roligt att ni är så många kompisar som ska ha samtidigt! Själv har jag min syster som ska ha sitt första i maj och det ska bli jättekul! Vi har alltid pratat om att det skulle vara kul att vara gravida samtidigt.

L86: oj, tror de att din migrän kommer att hålla i sig hela graviditeten!?!? Fy va jobbigt! En extra kram till dig!

Capa: det saknas någon/några känns det som. Jag vet att jag inte var sist längre.

Själv var jag på mitt första vattengymnastik pass idag! Gud så härligt!! 33,5 grader i vattnet och kroppen va inte det minsta tung. Det enda som fattades var en drink och lite sol i ansiktet så hade det varit ett paradis!
    Tack snälla. Ja dom tror tyvärr det... Just nu är jag tacksam för att min sjukskrivning faktiskt hjälper. Jag får fler och fler migränfria dagar och när jag "bara" har huvudvärk överlever jag. Men de tror tyvärr att det är kört att börja jobba igen, då migränen har ett nära samband med stress. Jag jobbar som lärare med en massa sexåringar och ni kan ju tänka er vilken ljudvolym man måste stå ut med dagligen. Hoppas att jag snart kan gå och hälsa på jobbet nån dag lite då och då och jobba halvtid de dagar jag orkar.
  • Capa
    L86 skrev 2011-04-05 13:55:04 följande:
    Tack snälla. Ja dom tror tyvärr det... Just nu är jag tacksam för att min sjukskrivning faktiskt hjälper. Jag får fler och fler migränfria dagar och när jag "bara" har huvudvärk överlever jag. Men de tror tyvärr att det är kört att börja jobba igen, då migränen har ett nära samband med stress. Jag jobbar som lärare med en massa sexåringar och ni kan ju tänka er vilken ljudvolym man måste stå ut med dagligen. Hoppas att jag snart kan gå och hälsa på jobbet nån dag lite då och då och jobba halvtid de dagar jag orkar.
    Usch tycker så synd om dig!! Jag har själv migränanfall då och då och vet precis hur hemskt det är, att ha det så ofta som du har verkar verkligen inte va någon höjdare Rynkar på näsan Hoppas du blir bättre snart!! {#emotions_dlg.flower}
    Jenric skrev 2011-04-05 13:45:57 följande:
    Oj, jag hade verkligen en del att läsa ikapp!! :)

Fru R: Vilka fina bilder från RUL! :) Skönt att det gick bra.

Blondie82, L86: Satt och tänkte på det där med era sjukskrivningar. Tänk vad lustigt det är ändå... att när man måste jobba så önskar man att någon kom och sa att du får vara hemma, och när man får besked om att man inte får jobba så önskar man inget hellre! Aldrig ska man vara nöjd liksom, hahaha Tungan ute

Var och lyssnade på lilla hjärtat i torsdags, det slog så fort, så fort :) Allt var bra och jag hade till och med bra järnvärden, hurra! Flört Äter sånna där "Kvinna-tabletter", verkar funka för mig. Sedan kom jag på att jag inte fick något moderskapsintyg när jag var där... har för mig att ni andra fått det?! Nästa tid hos BM är inte förrän 9 maj, är det för sent att skicka in det till FK då?

Nuförtiden är det mycket rörelser i magen, särskilt på kvällen när jag sitter still eller när jag ska sova. Myyys!

Har tyvärr inte tid för fika eller lunch, men längtar till yogan på torsdag! :)
    Jag fick mitt intyg när jag var hos bm förra vecka så det är redan ivägskickat, men jag tror inte det är för sent att få det i maj, tror det var Devotion som pratat med sin bm och också skulle få intyget i maj.....??
    Visst är det supermysigt att känna den lille!! Min lille är väldigt aktiv på dagarna när jag är på jobbet, då är det ett himla hålligång i magen och jag njuter för fulla muggar medans jag sitter och knapprar på datan Solig
    VildVittra skrev 2011-04-05 13:33:55 följande:
    Här har vi pratat Köns UL....Min fåniga man vill helt plötsligt inte alls veta kön!!! (blääää) utan tycker vi har det sååååå bra som vi har det....med en pojke och en tjej och att trean får vara det det är!

Jag försöker förklara att det är inte HAN som har graviditetsdeppression och svårt att knyta an till denna bebbe men han fattar inte. Han tycker jaha va då..vad gör det för skillnad att veta kön....?

450 kr är JÄTTEMYCKET pengar all off a sudden grrrr.
    Han mer eller mindre kräver att jag ska avboka könsULet jag bokat på Mamma Mia.....*gråt*
    och inte får jag nått stöd alls från min mamma....-Ja inte fanns det nå könsUL på min tid bla bla bla.....

Har ni nå bra argument jag kan köra på eller tycker ni jag ska smita i väg och göra ULet själv och sen hålla tyst?
    (kan jag hålla tyst ens ?? )
    Hmm något bra argument har jag nog inte mer än att jag är så sjukt nyfiken av mig haha Sen ska vi ju fixa babyrummet och jag ville gärna veta till vilken liten person man ska inreda det till, om det blev en flicka så ville jag ha tid på mig att dra upp storasysters kläder från förrådet och tvätta upp dessa i lugn och ro.
    Men det största av allt var nog att storasyster absolut skulle ha en lillasyster, så hon blev lite besviken att det var en kille men nu har hon vant sig och tycker det ska bli kul. Eftersom jag enligt henne köpte bebisen på allum (?!) så var jag rädd för att hon skulle känna sig utanför om jag kom hem med "fel kön" på syskonet haha
    Sen tycker jag heeelt klart att jag har tagit till mig bebisen i magen på ett helt annat sätt nu när man vet könet, nu känns det mer som en riktig liten person där inne när man kan säga han haha Men jag är ju som jag är, är alldeles för nyfiken för att låta bli att inte veta Tungan ute
  • Devotion

Japp!! Jag har tid i maj och om man skickade iväg intyget direkt var det inte för sent!!

Det var någon som hade frågat om stallet innan, det är hästar som bor där!!!

• Capa
    Devotion skrev 2011-04-05 15:02:43 följande:
    Japp!! Jag har tid i maj och om man skickade iväg intyget direkt var det inte för sent!!

Det var någon som hade frågat om stallet innan, det är hästar som bor där!!!
    Mmm hästar, älskar hästdoften men nu är jag nog besatt av den haha Man får slita bort mig när jag är i stallet med dottern haha
Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011