• Capa

Göteborgare med BF augusti 2011

Sådär, då samlas vi här istället tjejer gamla som nya Solig

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-20 17:31
    Länk till gamla tråden;

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m55687373.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-14 13:51
    ~~♥~~BF-lista~~♥~~

29 juli: Inda, 24 år första barnet (visa rumpan istället =) )
    29 juli: Emelielj, 22 år, första barnet (pojke)
    6 aug: Liisaan, 23 år, andra barnet (pojke)
    7 aug: L86, 24 år, första barnet (en "misstänkt" pojke enligt RUL)
    7 aug: Myrangbg, 32 år, första barnet (pojke), stoltcissi,26år,andra barnet(pojke)
    13 aug: Sippann79, 32 år, första barnet, (vill inte veta könet)
    13 aug: JenJen80, 30 år, första barnet (flicka)
    17 aug: Blondie82, 28 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: Devotion, 32 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: sjövildabarn, 30 år, tredjebarnet (har inte bestämt om jag vill veta könet.)
    17 aug: Greta, 28 år, första barnet (det är troligen en tjej)
    18 aug: Nicholasmamma, 41 år, tredje barnet (ville inte visa kön på RUL)
    21 aug: juliaa, 23 år, första barnet (ville inte veta könet)
    21 aug: TantKerstin, 27 år, andra barnet (hen)
    21 aug: Capa, 27 år, andra barnet (pojke)
    25 aug:Lillahumla84,27år, första barnet ( för vild på rul)
    31 aug: FruR, 30 år, andra barnet (ville inte veta könet
    31 aug: Jelli, 30 år, andra barnet (fick ej veta könet)
    2:e sep lawendel, 26 år, första barnet, (vill inte veta könet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-16 14:43
    8 aug: Nerdgirl, 33 år, andra barnet (pojke)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-12 08:15
    29/8 Ayla83 (första barnet) (vill inte veta könet)

• Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011
  • inda
    BabyNY BF lista:Baby

7 aug: Myrangbg, 32 år, första barnet (pojke)
    17 aug: Devotion, 32 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: sjövildabarn, 30 år, tredjebarnet (har inte bestämt om jag vill veta könet.)
  • inda

L86: Förstår vad du genomlider =( Var hos läkaren idag för att ta reda på varför jag har fått sådan otrolig huvudvärk som kan hålla i sig i flera dagar men de kunde inte hitta något avvikande på proverna =S Har inte alltid jätte kraftig huvudvärk men har lärt mig att leva men den gnolade värken som slår till med jämna mellan rum... Skulle jag få ett "anfall" igen skulle jag åka till akuten, misstänker att det kan vara neurologiskt. Själv kan jag inte heller undvika den höga ljudvolymen som bidrar till huvudvärken på jobbet, är förskollärare och arbetar på en 1-5 års avdelning med 20 barn.

Gällande imorgon: Om det regnar skall vi ses under taket till arkaden istället?

• lillahumla84

Då har man vart på Sahlgrenska och tagit nya cellprover. Tror aldrig jag gått där ifrån så arg och ledsen som jag gjorde idag. Men de ljusa var att de inte hade blivigt värre.

Det borde vara kriminelt att vara så hårdhänt som hon var. Sa till henne flera gånger att ta de lungt tills jag blev så arg att jag bad henne sluta och ta in en annan. Men hon lugnade sig och vart lite snällare i alla fall. Men när jag ska ditt nästa gång så ska hon inte va i min närhet.

Blir en ny kontroll i vecka 28-30. Nu är det bara en evig väntan tills man får svar på om de nu verkligen var bra.

Hoppas alla ni som är sjukskrivna tar det lugnt och mår bra.

Nu ska jag krypa ner i soffan med mina två killar och se på film. Hjärta

• Devotion

Usch då... Vem var det?? Jag var ju också där för ett tag sen och ska tillbaka v 28-30... Då skulle de dock inte ta något vävnadsprov.. Var det ett sådant du tog idag?? Hua!!

• emelielj
    29 juli: Emelielj, 22 år, första barnet (pojke)
    7 aug: Myrangbg, 32 år, första barnet (pojke)
    17 aug: Devotion, 32 år, första barnet (vill inte veta könet)

Många med samma datum! :)
    Idag var jag hos bm igen. Fick tid hos deras doktor på torsdag för mer prover antar jag.
    Hade ju en blödning häromdagen som oroade mig men efter ett snabbt besök hos östra ssåg allt bra ut hos prinsen, förutom att jag måste tagga ner ÄNNU mera med stressen.
    Så är hemma från jobbet i två veckor. Känns bra för tillfället men är ju så rädd för denna stressen så jag vet inte vad jag ska göra längre..

Har ni skickat in papper till fkassan ang fpenning och graviditetspenning än? Någon som fått svar?
    jag skickade in för två veckor sen men inte hört nånting.. Är mest intresserad av vad jag får ut sen när jag går hemma med mini Skrattande
  • Fru R
    lillahumla84 skrev 2011-04-05 18:00:16 följande:
    Då har man vart på Sahlgrenska och tagit nya cellprover. Tror aldrig jag gått där ifrån så arg och ledsen som jag gjorde idag. Men de ljusa var att de inte hade blivigt värre.

Det borde vara kriminelt att vara så hårdhänt som hon var. Sa till henne flera gånger att ta de lungt tills jag blev så arg att jag bad henne sluta och ta in en annan. Men hon lugnade sig och vart lite snällare i alla fall. Men när jag ska ditt nästa gång så ska hon inte va i min närhet.

Blir en ny kontroll i vecka 28-30. Nu är det bara en evig väntan tills man får svar på om de nu verkligen var bra.

Va skönt att det inte blivit sämre!! Förstår att du var orolig!! Och vad var det för en jäkel till sjuksköterska du fick då?!? Bra att du sa till på skarpen.

Jag ligger ju sist i ledet så jag läser på allt som komma skall för min del. Inget intyg ännu här inte.
    Själv ligger jag i sängen och har ont som stryk. Tydligen hade min man svårt att förstå de första FEM gångerna jag sa att han och dottern skulle leka något annat än "jagas upp i mammas knä" för jag behövde ryta till ordentligt att ryggen inte klarade mera för att han skulle fatta. Så nu är jag lite lätt (!) sur.
    ~ Alicia 26/2-08 ~
  • Blondie82
    inda skrev 2011-04-05 17:27:32 följande:
    Gällande imorgon: Om det regnar skall vi ses under taket till arkaden istället?
    Under tak om det regnar låter som en bra ide Glad
    lillahumla84 skrev 2011-04-05 18:00:16 följande:

Skönt att du har det avklarat nu i alla fall! Och jättebra att du sa till henne på skarpen, förstår inte varför de skall vara hårdhänta för... man är ju faktiskt väldigt känslig i de regionerna! Håller tummarna och tårna (så gått jag kan nå dem Tungan ute) för att provsvaren ser bra ut.
    emelielj skrev 2011-04-05 18:07:27 följande:
    Många med samma datum! :)
    Idag var jag hos bm igen. Fick tid hos deras doktor på torsdag för mer prover antar jag.
    Hade ju en blödning häromdagen som oroade mig men efter ett snabbt besök hos östra ssåg allt bra ut hos prinsen, förutom att jag måste tagga ner ÄNNU mera med stressen.
    Så är hemma från jobbet i två veckor. Känns bra för tillfället men är ju så rädd för denna stressen så jag vet inte vad jag ska göra längre..

Har ni skickat in papper till fkassan ang fpenning och graviditetspenning än? Någon som fått svar?
    jag skickade in för två veckor sen men inte hört nånting.. Är mest intresserad av vad jag får ut sen när jag går hemma med mini Skrattande
    Ja hu nu måste du ta det lugnt!! Haha skall jag säga Flört det är verkligen inte lätt att ta det lugnt. Men jag försöker tänka på att det är bebisens bästa och när den väl är ute tryggt hos en så kommer man inte komma ihåg alla jobbiga soffdagarn man hade innan!
    Fru R skrev 2011-04-05 18:57:12 följande:
    Själv ligger jag i sängen och har ont som stryk. Tydligen hade min man svårt att förstå de första FEM gångerna jag sa att han och dottern skulle leka något annat än "jagas upp i mammas knä" för jag behövde ryta till ordentligt att ryggen inte klarade mera för att han skulle fatta. Så nu är jag lite lätt (!) sur.
    Grrr dessa karlar och brist på förståelse. Ibalnd får man ryta till om det kan fånga lite uppmärksamhet. Hoppas du känner dig bättre efter lite vila {#emotions_dlg.flower}
  • L86
    inda skrev 2011-04-05 17:27:32 följande:
    L86: Förstår vad du genomlider =( Var hos läkaren idag för att ta reda på varför jag har fått sådan otrolig huvudvärk som kan hålla i sig i flera dagar men de kunde inte hitta något avvikande på proverna =S Har inte alltid jätte kraftig huvudvärk men har lärt mig att leva men den gnolade värken som slår till med jämna mellan rum... Skulle jag få ett "anfall" igen skulle jag åka till akuten, misstänker att det kan vara neurologiskt. Själv kan jag inte heller undvika den höga ljudvolymen som bidrar till huvudvärken på jobbet, är förskollärare och arbetar på en 1-5 års avdelning med 20 barn.

Gällande imorgon: Om det regnar skall vi ses under taket till arkaden istället?Tungan ute
    En till inom skolan med huvudvärk Flört När du får ont i huvudet, var sitter värken då? Min är oftast ensidig och pulserande vilket är tydliga tecken på migrän. Jag fick också remiss till neurologen, men de kunde inte hitta nåt avvikande, så i mitt fall är det migrän. Hoppas verkligen att det inte är nåt neurologiskt för dig heller!! Du kan fråga din mvc-läkare om en remiss till neurologen om du känner dig orolig. För mig ser sjukskrivning ut att vara det enda som funkar lite... är som sagt inte lätt med det yrke som vi har.

Under taket till arkaden om det regnar låter bra. Är det precis utanför swedbank eller? Är rädd att jag inte ska hitta er!
  • inda

Huvudvärken kommer när som helst och brukar oftast sitta fram i pannan men flyttar gärna på sig : S jobbigast är när jag vaknar på nätterna av huvudvärken, men men får bita ihop. Pulserande är väl min också men min mvc läkare trodde inte att det var migrän.
    Vad sägs om att ta taket vid make up store, brukar inte vara lika mycket folk i rörelse där.

Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011