Vi åt upp dotterns marsvin
Hon ville inte ha det längre så jag slog ihjäl honom och tillagade honom. Det smakade okej faktiskt men jag har lite dåligt samvete nu och mår faktiskt ganska illa.
Hon ville inte ha det längre så jag slog ihjäl honom och tillagade honom. Det smakade okej faktiskt men jag har lite dåligt samvete nu och mår faktiskt ganska illa.
Ja. Jag tror att småbönders djur har det bra mycket bättre än storbönders. Och jag tror att familjen med får och lamm i hagen ger lammen o fåren bättre liv än det lamm som fått sätta livet till för att någon ska kunna köpa den med sig hem från ica-butiken.
Hemmaslakt är helt okej, bara man använder rätt sätt (någon med utbildning o verktygen)
fan va nice.... :D
Mumms... Var man inte hungrig innan så blir man lätt det nu alltså! Fast gnagare är inte riktigt min grej att snaska på faktiskt, gillar dem inte, de är skadedjur och därmed bannlysta från min meny.
Enligt min tro, är de djävulens påfynd, för de bits och är elaka. SÅ jag tycker du gjorde helt rätt som slog ihjäl den och käka upp den, slapp ditt barn falla offer för dess äckligt långa och vassa hemska tänder!
Då var det ju inte helt bortkastat ändå. Alla har en mening med livet, även djur.
Det kanske var marsvinets mening i livet att se till att ni inte var hungriga den kvällen. 
Hur orkar folk ta vid sig...*suckar*
Att orka lägga energi på att skriva ilskna inlägg som svar till en TS som uppenbart är ute efter att provocera.
Nä...jag ska göra nåt vettigare med min tid iaf. Jag ska se om jag kan halstra våra små guppysar! ![]()
Nej du gjorde alldeles rätt, tänk på de fattiga barnen i Afrika!!!
Men seriöst.. I Sydamerika är det ju "vardagsmat" att äta helgrillat marsvin. Man föder ju till och med upp de små grisarna (fast där är de mycket större) för att äta dem!
Hoppas bara att ni fick bort all päls först för bränt hår smakar blärk!