cicci85 skrev 2011-02-21 12:30:21 följande:
Bra att du inte lyssnar på dem som säger att man kan vända vid tre år!
Den bakåtvända stolen som går att använda längst tid är Britax Twoway, var väldigt nöjd med den, sonen satt i den tills han vägde 25 kg. Den kan ta väldigt liten plats men då blir benplatsen mindre, vill man ge barnet mer benplats så tar stolen såklart lite mer plats. Den är även godkänd framåtvänd men rekommenderas inte för det, bakåtvänt funkar den däremot utmärkt.
Det är den jag funderat på också faktiskt. Den ser liten ut i alla fall

När äldsta sonen är 4år (nästa sommar) kommer vi nog köpa en ny stol till honom som är till för att vara framåtvänd. Pratade med någon om detta och man skall kunna ha Britax Multi-Tech åt båda hållen också, MEN den är så tung så om man krockar är det inte säkert att den klarar det eller vad det var. Det gick i alla fall ut på att den var för tung. Dessutom kommer ju lillebror kunna ta Twowayen senare när vi känner att den vi har tar för stor plats. (Vi har en brio någonting till äldsta sonen nu). Det skulle dock vara mer praktiskt att vända äldsta sonen nu vid tre år för då får vi bättre plats i bilen, MEN hans säkerhet går lätt före mitt benutrymme kan jag säga

Dom brukar ju dessutom ha britax twoway på rea med jämna mellanrum får hålla koll under våren och se om jag hittar någon med bra pris

Begagnad vill jag helst inte köpa om man inte känner dom som haft den.