• Fru Sveden

Bästa bilbarnstolen?

Lillebror måste snart byta från sitt babyskydd och min tanken är att vi skall köpa ny bilbarnstol till storebror (ca 2,5år). Vilken skall vi köpa? Många säger att man kan vända på barn när dom är runt 3år, men vi tänkte vänta så länge som möjligt så jag vill ha en som är smidig och som inte tar för mycket plats och som är lätt att montera. Att den skall gå att ha åt båda hållen är inget krav (vill helst inte ha en sådan då dom skall vara sämre).

Så vilken modell skall vi köpa?

Felix 08-06-20, Kevin 10-07-31
  • Svar på tråden Bästa bilbarnstolen?
  • cicci85
    Fru Sveden skrev 2011-02-21 13:14:51 följande:
    Ni som har Two-Way är remarna som man sättar fast barnen med lång? Jag brukar alltid lyckas köpa båda vagnar och bilbarnstolar där remarna tycks vara gjorda för en minidvärg. Obestämd
    Ja, det tycker jag! Har aldrig tänkt på att bältet skulle vara kort. Inga problem att spänna bältet på ett stort barn även om han hade jackan på sig.
  • Fru Sveden
    cicci85 skrev 2011-02-21 13:18:12 följande:
    Ja, det tycker jag! Har aldrig tänkt på att bältet skulle vara kort. Inga problem att spänna bältet på ett stort barn även om han hade jackan på sig.
    Vad skönt. Den brion vi har nu är en aning svår att spänna fast när sonen har overall på sig, men vi åker sällan bil så det är inget jätte problem, men sedan när båda barnen går på förskolan måste det ju vara lätt att slänga in dom i bilen för min man är en aning stressad på morgonen Obestämd
  • cicci85
    2nd baby skrev 2011-02-21 13:26:20 följande:
    www.hts.no/se/news/view_news.php?id=195

allra bästa den har vi.
    Tyvärr är den ju bara godkänd till 18 kg. Vill man ha en stol som funkar så länge som möjligt är det ju bättre att köpa en som är godkänd till 25 kg. Det viktigaste är ju trots allt att de åker bakåtvända så länge som möjligt.
  • FridaLee

Om du bor i Stockholm eller i närheten så öppnar Barnenshus i Barkarby outlet området på torsdag och de kör då 1299:- på Two-way fick hem kampanjbladet i dag.

• FridaLee

Vi har också en two-way som extra stol bra stol till ett äldre barn.

• Fru Sveden
    FridaLee skrev 2011-02-21 13:29:23 följande:
    Om du bor i Stockholm eller i närheten så öppnar Barnenshus i Barkarby outlet området på torsdag och de kör då 1299:- på Two-way fick hem kampanjbladet i dag.
    Tack så jätte mycket för tipset Nu vet jag vad jag skall göra på torsdag vet du vilken tid dom öppnar?
  • LillTussa
    FridaLee skrev 2011-02-21 13:29:23 följande:
    *avis* Nej skämt åsido så var det ju kanonpris! 
  • FridaLee
    Fru Sveden skrev 2011-02-21 13:34:25 följande:
    Tack så jätte mycket för tipset Nu vet jag vad jag skall göra på torsdag vet du vilken tid dom öppnar?
    kl 07:00 står det. Galet tidigt, jag ska försöka ta mig dit för jag vill fynda lite annat som var på erbjudande.
Svar på tråden Bästa bilbarnstolen?