• Anonym (urk)

Fler som genomlevt stambyte?

Hur kände ni det? Aldrig mer säger jag, aldrig! Det är ta mig sjutton smuts överallt, och grejer överallt. Arbetarna tar ingen hänsyn heller....usch.

• Svar på tråden Fler som genomlevt stambyte?
  • Anonym
    Anonym (urk) skrev 2011-03-01 11:28:40 följande:
    Inte på hela tiden? Alla kan ju inte lämna bort sina djur i 6-8 veckor. Låter knäppt. Är man så allergisk kanske man inte bör jobba i människors hem anser jag.

Då borde iallafall hyresgästen få ännu mer sänkning på hyran under den tiden. Eller rätt till ersättningslägenhet.
  • Jäjd
    Anonym skrev 2011-02-28 16:54:44 följande:
    TS hur har det varit med ljudnivån? Jag är hemma ganska mycket på dagarna eftersom jag bara är timanställd. Står man ut att ens vistas i samma lägenhet som arbetarna när de borrar och har sig??
    Svar nej. Det är på den nivå att man räds tinnitus faktiskt.
  • Jäjd
    Anonym skrev 2011-02-28 17:11:37 följande:
    Förlåt, det är jag som blandar ihop det. Till viss del kunde man styra genom att neka att visa åtgärder blev gjorda. Själva stambytet måste ju göras så klart, men t.ex så ville jag inte ha några extra lyxgrejor i badrumet som kostar massa extra för mig. Bl.a handduktsvärmare. Sen vill de byta ytterdörrarna till särskilda säkerhetsdörrar. Förstår inte varför de inte kan göra de ändringarna till de som vill och vänta med de andra tills en ny hyresgäst flyttar in. Det skadar ingen om jag inte har samma sorts dörr som resten. Såna saker protesterade vi emot för att sänka vår kostnad, men det gick igenom ändå.
    Aha. Ja då förstår jag hur du menar. Själva hyreshöjning baserad på enbart stammarna regleras ju enbart i förhandling med hyresgästföreningen etc, men tillval kan man alltid tacka nej till.
    Här fick vi förstås mycket bra i badrummen (handdukstork, extra eluttag etc) utan extra kostnad, men ville man ha nya köksluckor, golv etc skulle man ju få pynta upp med flera hundra i månaden i all evighets evighet....
    Det var dock frivilliga tillval.

Säkerhetsdörr är ju annars att rekommendera. Dels för säkerheten men även för att dämpa ljud- och lukt från trapphuset. ;)
  • Anonym
    Jäjd skrev 2011-03-01 14:35:38 följande:
    Aha. Ja då förstår jag hur du menar. Själva hyreshöjning baserad på enbart stammarna regleras ju enbart i förhandling med hyresgästföreningen etc, men tillval kan man alltid tacka nej till.
    Här fick vi förstås mycket bra i badrummen (handdukstork, extra eluttag etc) utan extra kostnad, men ville man ha nya köksluckor, golv etc skulle man ju få pynta upp med flera hundra i månaden i all evighets evighet....
    Det var dock frivilliga tillval.

Säkerhetsdörr är ju annars att rekommendera. Dels för säkerheten men även för att dämpa ljud- och lukt från trapphuset. ;)
    Ja målning och sånt är frivilligt, men säkerthetsdörr, handduksvärmare och liknande var inte frivilligt hos oss. Jag har hellre kvar min vanliga dörr och har lägre hyra.
  • Jäjd
    Anonym skrev 2011-03-01 14:48:59 följande:
    Ja målning och sånt är frivilligt, men säkerthetsdörr, handduksvärmare och liknande var inte frivilligt hos oss. Jag har hellre kvar min vanliga dörr och har lägre hyra.
    Skiljer sig förstås mellan värdar och avtalen. Men dåligt tycker jag, att ni inte fick välja lite mer fritt.
  • Prinsessanz
    Anonym (urk) skrev 2011-02-26 12:21:03 följande:
    Hur kände ni det? Aldrig mer säger jag, aldrig! Det är ta mig sjutton smuts överallt, och grejer överallt. Arbetarna tar ingen hänsyn heller....usch.
    varför inte relining??
  • Anonym (urk)
    Prinsessanz skrev 2011-03-01 14:55:08 följande:
    varför inte relining??

Vad?
  • Jäjd
    Prinsessanz skrev 2011-03-01 14:55:08 följande:
    varför inte relining??
    Re-lining är ju det man gör, oftast vad jag förstått, men ombyggnationen kallas fortfarande stambyte fast man inte egentligen byter alla stammar.

Ska din fråga tolkas som att det inte blir smuts och grejer överallt för att bygget görs genom re-lining eller? I så fall får du förklara hur du eventuellt tänkt.
  • Anonym (urk)

Antar det är något tillvägagångssätt. Då kan jag ju svara på det, vi bor i hyreslägenhet och bestämmer knappast vilken metod de ska köra med.

• Jäjd
    Anonym (urk) skrev 2011-03-01 17:39:35 följande:
    Antar det är något tillvägagångssätt. Då kan jag ju svara på det, vi bor i hyreslägenhet och bestämmer knappast vilken metod de ska köra med.
    Alltså jag förvånas över den totala avsaknad av information du verkar ha fått.
Svar på tråden Fler som genomlevt stambyte?