• Ticktack

Man mår sämre om man väntar en flicka

Stämmer det? Så om man inte mår så dåligt under en graviditet så är oddsen större att man väntar en pojke?

Ni som vet vad ni väntar eller ni som har fött, hur mår/mådde ni??

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-28 08:42
    Enligt era svar, stämmer det inte.

Vad tror ni det beror på att man mår olika från graviditet till graviditet?

Har det med hur man lever, t.ex. kost, motion, stress osv? Kan man påverka hur man mår? Vad tror ni?

• Svar på tråden Man mår sämre om man väntar en flicka
  • allie3

jag mådde sämt med flickan..

2006*2009* Bf 4/3-11
  • todielou

jag mådde jättedåligt med min pojk... Nu är jag gravid igen och är bara trött

• Ticktack

Tack för alla svar!! :) Alltid kul att läsa om myter och hur andra upplever dessa.... :)

• Knabbo

förra gången mådde jag hur bra som helst, o fick en dotter :)
    den här gången mår jag sämre, men vet inte vad det är för nån som ligger där inne än :) så vi får se :)

• La Lola

Jag har 2 döttrar o jag har mått kanonbra när jag har väntat de.
    Har aldrig mått illa.

Kan tyvärr inte jämföra med en pojkgraviditet.

*mamma till Alma 10 år (-00) och Hedda 1 år (-09)*
  • Hanniz84

jag mådde hur bra som helst när jag väntade dottern.... inte en enda gravidkrämpa

denna gången har jag mått dåligt, men vet inte vad det blir för kön

ISA 1/8-2009 <3 Lillesyskon BF 16/4-2011 <3
  • lightfish

Mådde lika dåligt båda gångerna, först pojke och sen flicka. Spytt från den dag jag vetat att jag är gravid tills dess att barnen är ute...(spyr fortfarande i v.36) och den här graviditeten fick jag foglossningen från helvetet redan i v.10

• Ticktack

Ok, det stämmer alltså inte. Vad tror ni det beror på att man mår olika från graviditet till graviditet?

Har det med hur man lever, t.ex. kost, motion, stress osv. eller spelar det inte någon roll? Vad tror ni?

• thegoddess

jag fick en flicka och mådde aldrg illa överhvud taget enda problemet jag hade var foglossning

Svar på tråden Man mår sämre om man väntar en flicka