• Ticktack

Man mår sämre om man väntar en flicka

Stämmer det? Så om man inte mår så dåligt under en graviditet så är oddsen större att man väntar en pojke?

Ni som vet vad ni väntar eller ni som har fött, hur mår/mådde ni??

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-28 08:42
    Enligt era svar, stämmer det inte.

Vad tror ni det beror på att man mår olika från graviditet till graviditet?

Har det med hur man lever, t.ex. kost, motion, stress osv? Kan man påverka hur man mår? Vad tror ni?

• Svar på tråden Man mår sämre om man väntar en flicka
  • Queen Of Darkness

Illamående, trötthet och hunger m.m. har varit likvärdigt (har två flickor sedan innan och väntar nu en pojke) men det har varit fler komplikationer nu under pojkgraviditeten.

♥ Amanda, Isabella & MiniMe ♥
  • Celia03

Barn ett (flicka) - apillamående i tre månader
    Barn två (pojke) - apillamående i två månader
    Barn tre (flicka) - apillamående i tre månader
    Barn tre (pojke) -  lite illamående i tre veckor

• petsod

Jag mådde toppen och fick en flicka.

• Tuffen

Jag har två pojkar, och under båda graviditeterna lidit av hyperemesis gravidarum. Så jag tror INTE att det du skriver stämmer.

• MiniJi

Jag undrar också vad det beror på att en del mår så olika från graviditet till graviditet?

Någon som har en teori?

• Lumo

Mjä, mådde pest o hade 100 hemska symptom med sonen...

15 v illamående, 12 v huvudvärk, 8 v asvärk i en nerv i magen, 20v foglossningar från helvetet, halsbränna, sömnsvårigheter, ja det var de värsta... Säkert glömt flera!!! Hehehe

• pamilya

Nu har jag bara en pojke men med honom spydde jag i 8 månader och hade foglossning from hell.

Min roliga pappa har dock en "teori" om att man mår dåligt och blir fulare när man väntar en flicka för att hon tar kraft och skönhet från sin mamma ;)

• WmammaW

Första barnet en flicka. Jag mådde hur bra som helst. Inget illamående, och hade inga problem med fogar eller annat. Mådde väldigt bra var pigg och glad hela graviditeten. Ska jag klaga på något så var det viktuppgången..gick upp 30kg!

Andra barnet en flicka. Var i stort sätt samma som med första barnet. Mådde bra och inget illamående och ingen direkt trötthet eller nedstämdhet. Inga foglossningar eller dylikt. Gick dock upp ganska mycket i denna graviditet också. Drygt 25kg.

Väntar nu tredje barnet och det är en pojke. Har mått skitdåligt hela gravidteten. Började med illamående och halsbränna. Varit allmänt dyster och haft en fruktansvärd trötthet hela gravidteten.  Fick kraftiga foglossni´ngar och sammandragningar från vecka 22 och har varit sjukskriven hela resterande grav.
    Nu har jag BF om en vecka och bara längtar tills han ska komma ut, jag är så trött i kroppen och har väldigt ont.
    Om jag ska hitta något positivt med denna grav så blir det att jag har bara gått upp 10 kg och det är ju skoj :)

• Caroline

Jag mådde toppen när jag väntade min ängel Tindra, denna gången har jag mått dåligt i början så vi får se vad det blir Glad
    Men min syster mådde fruktansvärt dåligt med båda sina pojkar...

• glödlampan

Jag väntar en pojk och mår kanon. Mådde smått illa mellan vecka 7 och 9, kändes som en konstant baksmälla. Nu är jag i vecka 26 och känner mig som vanligt.

Svar på tråden Man mår sämre om man väntar en flicka