• Ticktack

Man mår sämre om man väntar en flicka

Stämmer det? Så om man inte mår så dåligt under en graviditet så är oddsen större att man väntar en pojke?

Ni som vet vad ni väntar eller ni som har fött, hur mår/mådde ni??

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-28 08:42
    Enligt era svar, stämmer det inte.

Vad tror ni det beror på att man mår olika från graviditet till graviditet?

Har det med hur man lever, t.ex. kost, motion, stress osv? Kan man påverka hur man mår? Vad tror ni?

• Svar på tråden Man mår sämre om man väntar en flicka
  • 155

Första barnet /pojke och endast foglossning .
    Nu väntar andra barnet i slutet av mars / flicka och foglossning och mått skit ända sen början  ;O(
    men snart e det över :O))

• bönan 04

Nix mådde sämre( illa kräktes) när jag väntade pojken än med tjejen.

• SaraHeleneBirgitta

Förra graviditeten väntade jag en pojke - hade en rätt jobbig graviditet och blev halvtidssjukskriven. Var väldigt onyttig i matväg också kan jag tillägga.

Denna graviditeten väntar jag en flicka - Är nu helttidssjukskriven och mår flera ggr sämre än den förra grav. Är dock mycket nyttigare i matvägen denna gången.

Men som läkaren säger så är jag sån här när jag är gravid. Det är jobbigt att bära barn och andra gången är oftast kämpigare än första.

• Shirley

Det stämmer verkligen inte, det är helt individuellt! Med första 5 barnen mådde jag illa till v 12 typ, en pojke och 4 flickor. Med barn 6 mådde jag vidrigt illa till v 16 dygnet runt, pojke. Denna gång mådde jag så illa så jag hade svårt att klara vardagen, vet dock inte kön.

• theklow

Mådde helt underbart under första graviditeten, fick en liten tjej! Denna gång har ja mått pyton med allt från kräkningar till foglossning mm kanske beror på att jag väntar tvillingar, det är pojkar men ändå.... Tror mer på att det är tvärt om- mår bra = tjej. mår sämre= kille så stämmer det i min umgängeskrets i alla fall!!

• nilam 74

kan nog stämma 1:a barnet illamående och foglossning.blev flicka.
    2:a barnet inget illamående och ingen foglossning.blev en pojk.
    3:e barnet samma som barn 2.blev en pojke.
    4:e barnet illamående och heltidssjukskriven från v.19 pga foglossning,blev en flicka.
    är nu gravid i v.24 med barn nr 5 och mår fortfarande illa och känner av foglossning,och det är en flicka till.
    så med mej har det stämt,sa till och med innan ultraljudet med barn nr 5 att jag mistänkte att det va en tjej och det var det.

• Lussekatten87

Nej,det tror jag inte på,mådde precis likadant med både sonen och dottern.

• Krans

Jag mådde hur bra som helst, fick en flicka

• Soulmates

Jag väntar en tjej och haft haft en ovanlig härlig graviditet inget illamående alls. Dock har jag haft väldigt ont i brösten och varit väldigt trött och humörsvängningar. Så det har absolut inget med kön att göra och hur man mår för alla graviditeter är olika ☺️

• Loke o Alexander

För mig har det verkligen stämt. Med pojkarna mådde jag inte illa alls. Med flickorna har jag mått illa.

• KCL

Jag har mått väldigt olika under mina tre graviditeter.

Första, flicka: Illamående och kräktes konstant första månaderna. Väldigt trött. I slutet utvecklade jag preeklampsi, men jag upplevde ändå att jag mådde bra.

Andra barnet, pojke: Inget illamående. Väldigt trött. Svåra problem med foglossning. Var så svullen under denna graviditeten! Kan hänga ihop med att jag började utveckla preeklampsi även denna gången.

Tredje barnet, pojke: Mådde illa, men jag tror aldrig jag kräktes. Trött. Den graviditet där jag mådde som allra bäst!

Svar på tråden Man mår sämre om man väntar en flicka