• Ticktack

Man mår sämre om man väntar en flicka

Stämmer det? Så om man inte mår så dåligt under en graviditet så är oddsen större att man väntar en pojke?

Ni som vet vad ni väntar eller ni som har fött, hur mår/mådde ni??

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-28 08:42
    Enligt era svar, stämmer det inte.

Vad tror ni det beror på att man mår olika från graviditet till graviditet?

Har det med hur man lever, t.ex. kost, motion, stress osv? Kan man påverka hur man mår? Vad tror ni?

• Svar på tråden Man mår sämre om man väntar en flicka
  • avocadomacka

Mådde jättebra första graviditeten med pojke. Liite illamående sporadiskt under några veckor i början

Andra graviditen illamående från v 5-13, och kräktes varje dag. Men det var också en grabb :) 

• Jordgubbarmeglass

Åh nej! det där stämmer ICKE

Jag fick en flicka i April 2004 och då mådde jag faktiskt "okej".
    Men nu väntar jag en pojke. BF om två veckor.
    Jag mår SKIT.
    Allt är fel,alla jävla krämpor som finns... SUCK! :-O

Men som sagt. Det är allt värt det... *trots att jag vill svära och inte gilla och bara skriiiika över smärtorna*

• wity

Jag mådde fantastiskt bra när jag väntade dottern, inte illamående en enda gång.
    Däremot med sönerna mådde jag SKIT mellan vecka 7-17. Kräks

♥ Tyra 031010 ♥ Wilhelm 050628 ♥ Alvin 100826 ♥
  • mum84

barn 1. mådde jag jätte bra. (pojke)
    barn 2. mådde jag jätte illa de 4 första månaderna och även nu i slutet mår jag oxå illa.. (pojke)

så det är nog från graviditet till graviditet samt individuellt

• Siie

När jag väntade min dotter mådde jag toppen, var trött och åksjuk i ca 2 veckor runt v 10-12 sen var jag både pigg och glad och ja allt.. Denna graviditet är från helvetet känns det som, illamående, trötthet, nedstämdhet och krämpor.. Är dock endast i vecka 14 men ändå helt annorlunda mot min första.. Så misstänker att det är en pojke där inne.. Varför det kan skilja så från graviditet är ju en gåta.. Hoppas det inte skiljer allt för mycket på förlossningarna bara..

• Amlin
    Åssi skrev 2011-02-28 08:18:10 följande:
    .

En annan myt är att mamman strålar om det är en pojke i magen, men bli fulare under graviditeten om det är en flicka eftersom döttrar stjäl mammans skönhet Förvånad
    HIhi, men det finns ju en logik i den myten med. Tror man att man mår mer illa med en tjej så lär man ju inte heller stråla efter kräkbesöken på toaletten.
  • Spartacus

tror mer det handlar om var man är i livet!

med dottern var jag väldigt harmonisk, mådde toppen mentalt! men hon var ju också min första, inga andra behövde man ta hänsyn till än sig själv... jag bara jobbade och slappade

andra barnet mådde jag dåligt på alla tänkbara sätt, det blev en son. men det tror jag är att man inte har tiden för njutning, att bara vara och tänka. är bara 2 år mellan dom så första var ju fortfarande så liten och "krävande"

men hormonhalten är det väl som ska påverka illamåendet också, rent fysiskt. och det har nog inte med kön att göra utan inviduellt per graviditet.

• Pussakaninen
    pamilya skrev 2011-02-28 09:25:23 följande:
    Min roliga pappa har dock en "teori" om att man mår dåligt och blir fulare när man väntar en flicka för att hon tar kraft och skönhet från sin mamma ;)
    haha det var ju faktiskt lite gulligt sagt :P
  • En Åsa

Barn 1: illamående och spytt som en räv. Åt tabletter som fungerade så jag slutade spy men mådde illa hela graviditeten.
    Barn 2: Illamående och spytt som en räv. Äter tabletter men slutar inte spy ändå, är i v18 nu.

Båda flickor. Så på mig stämmer det. Bortsett då från att jag ju inte har en aning om hur jag skulle må om jag väntade en pojke...

• Insatt

Min syster mådde mycket bättre nu när hon väntade sin dotter än när hon väntade sin son. Med sonen (1:a barnet) hade hon fruktansvärd foglossning och kunde knappt röra sig. Med dottern var det inte lika hemskt och hon jobbade nästan hela graviditeten igenom.
    Jag har för mig att min mamma sagt att hon mått sämre när hon väntat mina bröder. I alla fall är det så att hon tappade väldigt mycket hår med dem som inte kom tillbaka förrän hon i 60-årsåldern blev cellgiftsbehandlad för cancer. 

Svar på tråden Man mår sämre om man väntar en flicka