• Ticktack

Man mår sämre om man väntar en flicka

Stämmer det? Så om man inte mår så dåligt under en graviditet så är oddsen större att man väntar en pojke?

Ni som vet vad ni väntar eller ni som har fött, hur mår/mådde ni??

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-28 08:42
    Enligt era svar, stämmer det inte.

Vad tror ni det beror på att man mår olika från graviditet till graviditet?

Har det med hur man lever, t.ex. kost, motion, stress osv? Kan man påverka hur man mår? Vad tror ni?

• Svar på tråden Man mår sämre om man väntar en flicka
  • Darla

Håller inte med om påståendet, mådde så illa att jag låg till sängs efter kl13 varje dag, kunde inte titta på kött etc i affärer, inte känna vissa lukter, och åt bara 3 olika saker under de första 20 veckorna innan det lättade liiite.

Fick en underbar pojke som nu inte äter det som jag inte ens kunde känna lukten av men äääälskar det som jag älskade att äta under graviditeten!

• carro1983

har 3 barn
    när jag väntade sonen mådde jag jätte dåligt under hela graviditeten,
    när jag vänta första dottern mådde jag bra
    när jag vänta minsta dottern mådde jag jätte bra fick veta i 5 månaden att jag var gravid (hon var ej planerad o jag hade mini-piller så fick ingen mens)

• 7 michelingodingar

barn nr1 spydde och mådde fruktansvärt hade magsmärtor och migränliknande huvudvärk ca 8 veckor det blev en pojke
    barn nr 2 mådde hur bra som helst inga problem alls det blev en flicka
    barn nr 3 samma som med nr 2 och det blev en flicka
    Barn nr 4 mådde så hemskt illa hade problem fram till v 17 då det avtog men så höllvi på och förlora bebisen i v 36+5 då han föddes med katastrofsnitt och det blev en pojke
    barn nr 5 mådde bra inga problem alls och det blev en flicka
    barn nr 6 mådde lite illa och hade huvudvärk stora problem senare med foglossning och carpaltunnelsyndrom föddes i v 36+2 och det var en pojke
    barn nr 7 mådde bra lite illamående första veckorna fram tills v 28 då bebisen ville ut så assiva insatser och man kunde hålla bebisen kvar till v 35+5 och då föddes våran son

så summan är att jag mått dåligt när jag väntat pojkarna och haft problem medans när jag väntade tjejjerna så mådde jag hur bra som helst!!

• lillapuss

Mått bra med båda. En av varje.....

• MammaM86

Jag spydde varje dag fram tills femte månaden och jag fick en pojke. Min mamma hade det exakt likadant med alla oss barn, två tjejer och en kille så jag tror att de kan ha med arv att göra.
    Har en kompis som fick en tös o hon mådde inte dåligt en enda dag under graviditeten.

• Mamma till 3 M

min mamma har mått skit med alla tre flickor och bra med pojke..

jag mådde bra med nr 1 (pojke)
    mår skit nu med tvillingflickor.. kan ju även bero på att det är två.. men kan fortf nu i v 27 ligga däckad över toaletten flera dagar i rad...

• lunkentuss

Väntat flickor alla tre ggr o första graviditeten mådde jag jättedåligt, andra lite bättre o nu tredje gången ganska bra hela tiden så det har blivit bättre o bättre

Kanske beror det på att kroppen vant sig vid alla hormoner?

• Serla

Jag väntar en tjej och har kräkts från v 3 och kräks fortfarande flera gånger dagligen, är i v 35 nu.
    Min kompis fick en kille för 2 mpnader sedan och hon mådde tipp topp hela graviditeten, en annan kompis fick en tjej och spydde konstant i 4 månader.

• Qaroliine

Jag väntade dotter och mådde groteskt illa/ dygnet runt i nästan 5 månader.
    Mamma gick igenom samma skit när hon väntade mig men mådde bra under 3 pojkgraviditeter.

Har 3 vänner vars pojkgraviditeter varit som en dans på rosor.

~*~Tilde 101221~*~
  • Cloudy

Har mått väldigt illa med båda könen fram till v 14.

Med döttrarna så fick jag foglossningar, hemsk hy, myrkrypningarn i benen, dåligt järnvärde och såg allmänt risig ut.

Nu med sonen så mår jag strålande och har i princip inga problem alls. Hår som normalt knappt växer växer som ogräs nu. Hyn är bättre än någonsin. Känner mig lätt och närapå helt opåverkad av graviditeten.

Att man har det sämre när man bär på flickor beror ju på att pojk resp flickbebisar genererar helt olika hormoner i kroppen.

Svar på tråden Man mår sämre om man väntar en flicka