• mom88

Pampers blöjor läcker bajs..

Har en dotter på 2,5månader och varje gång hon bajsar så läcker det bajs uppe vid ryggen. och alla kläder blir förstörda. Fattar inte varför det händer, och det händer även om jag håller henne upprätt.. någon som varit med om liknande? ska man testa liberos blöjor? Är trött på förstörda kläder och läckande blöjor nu..

• Svar på tråden Pampers blöjor läcker bajs..
  • Lindreas

Det är inte det minsta ovanligt! Testa ett annat märke eller en annan storlek på Pampers! Hur är hon i kroppsformen? Smal eller lite rundare? Vad väger hon och vilken storlek använder ni?

• mom88
    Lindreas skrev 2011-02-28 14:22:51 följande:
    Det är inte det minsta ovanligt! Testa ett annat märke eller en annan storlek på Pampers! Hur är hon i kroppsformen? Smal eller lite rundare? Vad väger hon och vilken storlek använder ni?
    Ja hon är inte super knubbig men inte direkt smal heller, lite hull bara. Tror vi kör just nu med new baby storlek 2 (3-6kg)
    Hon väger nu 5500, så det är dags att byta till 4-7kg på blöjorna. men de där blöjorna har läckt hela tiden vi har använt dem sen nyfödd.
  • Cherry09

Vi har haft Libero när mina barn varit nyfödda, (pampers läckte), men när de har blivit lite större så har Pampers Active Fit varit suveräna. Jag har haft en smalis och en knubbis, och det har passat båda! Det är bara prova sig fram tills man hittar en favorit.

• draken spyro

En kompis till mig hade också det problemet med pampers, hon tyckte bättre om liberos eftersom de har lite "resår" uppe i bak, så bajsen stannade lixom i blöjan.
    Hoppas ni hittar en blöja som passar er!

Pampers passade min son när han var liten, nu kör vi på liberos.

• Alexi

Vi bytte till libero av precis samma anledning, nu läcker det bara ibland.

• mom88
    Alexi skrev 2011-02-28 14:37:16 följande:
    Vi bytte till libero av precis samma anledning, nu läcker det bara ibland.
    okey, kanske ska testa libero nästa gång vi handlar.
  • Lindreas
    mom88 skrev 2011-02-28 14:31:54 följande:
    Ja hon är inte super knubbig men inte direkt smal heller, lite hull bara. Tror vi kör just nu med new baby storlek 2 (3-6kg)
    Hon väger nu 5500, så det är dags att byta till 4-7kg på blöjorna. men de där blöjorna har läckt hela tiden vi har använt dem sen nyfödd.
    Jamen, varför har ni stått ut så länge? Vi provade Pampers först, när de läckte (alltså andra gången eller så de läckte) så köpte vi Libero, och de läckte inte. Så iväg och köp nya! Dessutom ligger hon absolut i överkant för att kunna ha tvåorna!
  • mom88
    Lindreas skrev 2011-02-28 14:42:19 följande:
    Jamen, varför har ni stått ut så länge? Vi provade Pampers först, när de läckte (alltså andra gången eller så de läckte) så köpte vi Libero, och de läckte inte. Så iväg och köp nya! Dessutom ligger hon absolut i överkant för att kunna ha tvåorna!
    Tror för att vi har fått massor av rabatt på pampers så det vart ju nästan gratis. =) plus att min sambo köper alltid storpack 96st så då har vi typ fastnat med dem.. men nu börjar blöjorna sina så sen blir det att pröva libero stl: 3 5-8kg såg jag på deras hemsida..
Svar på tråden Pampers blöjor läcker bajs..