• Stårscha

Styrketräning för barn

Det vore kul att höra vad ni har för åsikter om styrketräning hos barn (och vad ni lägger in i begreppet)

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Styrketräning för barn
  • Suzy QX

I vår kommun är det till och med Gratis för 13-20 åringar att träna på gymmet. Detta under en period på 6 månader.

Och det gäller ALLA gymmen. Både Korpen, Nautilus och övriga.

Förolämpningar är argument som används av folk som har fel
  • Suzy QX

Sen vill jag även tillägga att mest skador får barn (och vuxna) inom idrott av fotboll. Ändå så anses det helt i sin ordning att barnen börjar med detta i så små åldrar som 4 år..

• canmamma
    Suzy QX skrev 2011-03-02 21:26:42 följande:
    Sen vill jag även tillägga att mest skador får barn (och vuxna) inom idrott av fotboll. Ändå så anses det helt i sin ordning att barnen börjar med detta i så små åldrar som 4 år..
    Intressant. Det hade jag aldrig gissat. Är det kontrollerat för antalet som utövar sporten? 
  • Bempa
    Suzy QX skrev 2011-03-02 21:26:42 följande:
    Antar att detta var liiite riktat till mig. Har läst dom rapporterna, men jag litar på min egen kunskap och mina barns förmåga att känna
    Började själv idrotta vid 4 års ålder!
    Life is like a dick, when things get hard, fuck it!
  • exiteme

Hockey är tydligen ok, likaså cross, fotboll, balett, ridning osv. Men jäklar om en unge kommer för nära en hantel. Då är det stopp!

Min dotter är 14 och vill gå på gym. Men hon får inte. Men ovanstående sporter med höga skaderisker får hon utöva. Oerhört frustrerande!

• Southern Belle

Jag kan tänka mig det med förutättning att den egna kroppen används som enda tyngd.

Min blivande 10-åring vill gärna träna upp sin styrka. Så det får han göra genom armhävningar, sit ups, boxning, hopprep och liknande, utan vikter. Men han trånar efter hantlar och skivstång...

• Suzy QX
    Bempa skrev 2011-03-02 21:44:01 följande:
    Antar att detta var liiite riktat till mig. Har läst dom rapporterna, men jag litar på min egen kunskap och mina barns förmåga att känna
    Började själv idrotta vid 4 års ålder!
    Haha nä faktiskt inte. Visste inte ens om att det nämndes fotboll i tråden. Det var bara något jag kom att tänka på sen förr.
  • Bempa
    Suzy QX skrev 2011-03-02 21:50:40 följande:
    Haha nä faktiskt inte. Visste inte ens om att det nämndes fotboll i tråden. Det var bara något jag kom att tänka på sen förr.
    Hehe, ok, reagerade på fotboll och 4 år
    Life is like a dick, when things get hard, fuck it!
Svar på tråden Styrketräning för barn