• monica84

Teacup Chihuahua ???

Hej
    Finns det någon som vet vart man kan köpa en teacup Chihuahua?
    Jag tycker dem är så små och söta och har alltid önskat mig en sådan liten hund att ha och mysa med.
    Den hade varit helt perfekt att ha som sällskap för mig.

Och jag har sökt men har inte lyckats hitta . Den får absolut inte vara importerad då dem oftast blir bundna under resan och får genomgå en lång, smärtsam och totalt för jävlig resa, bundna och utan mat och vatten i väldigt många timmar för att få komma hit till Sverige.

Plus att många av dem hundarna är i så dåligt skick att dem måste avlidas och det vill man ju absolut inte vara med om.

Jag söker en korthårig och ingen långhårig

Ni som vet någon bra uppfödare eller har tips får jättegärna skriva till mig.

• Svar på tråden Teacup Chihuahua ???
  • lykantrophona

Precis. Varför skaffa en hund som är så liten?

Råttor är annars utmärka husdjur om man är ute efter något litet, socialt och lättlärt.

• monica84

För att det just är den lilla rasen som jag gillar , sen vill jag bara inte ha en långhårig för pälsen måste skötas ännu mera då och man ska klippa och sånt. Det räcker med en korthårig för min del.

Det är den rasen som jag gillar helt enkelt 

• Obsidiana

Har läst att det inte finns någon specifik ras som heter "Teacup Chihuahua", utan att det bara är vanliga Chihuahuor som säljes under felaktigt namn. Däremot kallas de "vanliga" Chihuahuorna ibland för Teacup Dogs eller liknande.

• MrsKnapa

Du vet att bara för dem e små söta kräver dem uppfostran o ganska mycket motion (även om dem inte gillar regn o kallt) min lilla plutta motionerade precis lika mycket som mina 3 andra hundar
    1pitbull blandning
    1 ren amstaff
    1ren staff
    Minstingen va den som aldrig blev trött o sprang vid cykel me lätthet 1 mil!!!! Så bara för dem e små o söta innebär de jobb...

• monica84

Alltså jag ville inte ha en massa spydiga kommentarer... Jag vet hur man sköter en hund. Vem är ni att dömma mig. Ni vet väl ändå inte om jag har haft hund innan eller ej????

Kan för er berätta att jag har själv haft uppfödning på Schabradorer .
    jag har ägt en pitbull, jag har ägt en rottweiler/ dobbermann .

Det kvittar vilken ras man har så måste hunden ändå uppfostras och ha motion och rätt mat och omvårdnad.

Det är bara så att jag nu har bestämt mig för att ha en liten hund denna gången.

Vem är ni att dömma mig?  Var inte så snabba med att vara spydiga .

jag ville ha tips på vart man kunde köpa en sån hund. Och till dig som skrev att jag skulle skaffa mig en råtta, du vet väl inte om jag redan har en råtta????

Har ni inget vettigt att skriva så behöver jag definitivt inte era kommentarer. 

• Issa79

Finns ingen specifik ras som heter just så utan det är egentligen bara att de har avlat på extra små föräldradjur. Men en vanlig chihuahua är ju också väldigt liten. Speciellt om du är van vid så stora hundar.

• monica84

Jag är van vid både stora och små.. Mina föräldrar har haft chihuahua så jag vet vad som tillkommer med dem hundarna med då jag är uppväxt med dem. Och det är väldigt tillgivna hundar.
    Och en underbar ras.

Vill ju ha en ny familjemedlem nu sedan jag var tvungen att avliva min gamla som blivit så pass misskött och misshandlad i sitt förra hem att hon hade inre skador som skulle kosta en förmögehet att operera och plus att vetrinären sa att han inte trodde att hon skulle få ett värdigt liv, så det var med stor sorg jag tog det beslutet.

• Issa79

Det är nog lättare att köpa en vanlig size tror jag.

• hmcc

Det finns ingen seriös uppfödare som föder upp såna i Sverige.

I USA däremot (gör dom allt för pengar) så där kan du säkert hitta en.

Men dom är ömtåligare/sjukare och lever kortare när dom är så sjukligt små men det kanske inte är det viktigaste...

Svar på tråden Teacup Chihuahua ???