• monica84

Teacup Chihuahua ???

Hej
    Finns det någon som vet vart man kan köpa en teacup Chihuahua?
    Jag tycker dem är så små och söta och har alltid önskat mig en sådan liten hund att ha och mysa med.
    Den hade varit helt perfekt att ha som sällskap för mig.

Och jag har sökt men har inte lyckats hitta . Den får absolut inte vara importerad då dem oftast blir bundna under resan och får genomgå en lång, smärtsam och totalt för jävlig resa, bundna och utan mat och vatten i väldigt många timmar för att få komma hit till Sverige.

Plus att många av dem hundarna är i så dåligt skick att dem måste avlidas och det vill man ju absolut inte vara med om.

Jag söker en korthårig och ingen långhårig

Ni som vet någon bra uppfödare eller har tips får jättegärna skriva till mig.

• Svar på tråden Teacup Chihuahua ???
  • saga

min syrra köpte chihuahua i förrgår och jag kunde inte låta bli att gå in här... herregud, är det så här hon kommer att bli bemött när hon är ute och går med den???

• hmcc
    saga skrev 2011-03-03 10:59:48 följande:
    min syrra köpte chihuahua i förrgår och jag kunde inte låta bli att gå in här... herregud, är det så här hon kommer att bli bemött när hon är ute och går med den???
    Köpte hon en sjukligt liten av en oseriös uppfödare?

Ja  då kommer folk undra varför hon skaffade den då dom inte får vara så små av en anledning.
  • saga

trodde inte ts letade efter en oseriös uppfödare med sjukliga hundar. jag kanske har missuppfattat hela tråden? nej du, jag tror både ts och min syster önskar sig en frisk valp.

• hmcc
    saga skrev 2011-03-03 12:28:26 följande:

trodde inte ts letade efter en oseriös uppfödare med sjukliga hundar. jag kanske har missuppfattat hela tråden? nej du, jag tror både ts och min syster önskar sig en frisk valp.

Ska hon ha en pyttehund så är det tyvärr bland dom oseriösa hon får leta.

Ska hon ha en pyttehund är det tyvärr en stor risk att den är den är sjuklig.

Ska man köpa chihuahua ska man gå efter rasstandrad och hundar vars föräldrar är ordentligt kollade om man nu man vill öka sina chnaser för att få en frisk valp.
  • saga

det kanske var dessa frågor hon ville ha svar på.... men man kanske kan förmedla dom på olika sätt?

• hmcc
    saga skrev 2011-03-03 12:41:13 följande:
    det kanske var dessa frågor hon ville ha svar på.... men man kanske kan förmedla dom på olika sätt?
    Vad är det som inte gått fram då?

Att ite vilja förstå att man inte bara kan välja hund efter utseende för hundens skull tycker jag gick fram tidigt.
  • saga

om jag önskar info om mops, vill jag kanske inte att folk ska förutätta att jag väljer sjuka hundar och oseriösa uppfödare och samtidigt rekommendera mig en minigris istället.
    min förfrågan i detta forum hade varit för att få info och inte bli påhoppad att jag skulle köpa en hund jag visste var sjuklig. jag hade velat ha fakta, info och råd - och gärna på ett vänligt sätt.
    därav min reaktion att jag tyckte tonen i en del svar kändes ovänliga och förutfattade

• hmcc
    saga skrev 2011-03-03 13:47:18 följande:

om jag önskar info om mops, vill jag kanske inte att folk ska förutätta att jag väljer sjuka hundar och oseriösa uppfödare och samtidigt rekommendera mig en minigris istället.
    min förfrågan i detta forum hade varit för att få info och inte bli påhoppad att jag skulle köpa en hund jag visste var sjuklig. jag hade velat ha fakta, info och råd - och gärna på ett vänligt sätt.
    därav min reaktion att jag tyckte tonen i en del svar kändes ovänliga och förutfattade

Ska du ha teacupmops ( om det nu finns) och inte är intresserad av ett motargument där det helt enkelt är så illa att dom små är sjukare än dom som följer rassstandard och att ingen seriös uppfödare föder upp så små hundar så lär du bli bemött på samma sätt.
  • Issa79
    hmcc skrev 2011-03-03 14:30:48 följande:
    Ska du ha teacupmops ( om det nu finns) och inte är intresserad av ett motargument där det helt enkelt är så illa att dom små är sjukare än dom som följer rassstandard och att ingen seriös uppfödare föder upp så små hundar så lär du bli bemött på samma sätt.
    Fast i all ärlighet så finns det ju flera raser som är ganska sjuka bara för att de faktiskt föds upp efter den rådande rasstandarden.
  • hmcc
    Issa79 skrev 2011-03-03 14:36:43 följande:
    Fast i all ärlighet så finns det ju flera raser som är ganska sjuka bara för att de faktiskt föds upp efter den rådande rasstandarden.
    Ja och det är en annan disskution (som jag också gärna tar) MEN när det gäller chihuahua är den lila modellen s.k. teacup som tack och lov inte finns i Sverige i nåt större antal, sjukare än rasstandarden.
Svar på tråden Teacup Chihuahua ???