• monica84

Teacup Chihuahua ???

Hej
    Finns det någon som vet vart man kan köpa en teacup Chihuahua?
    Jag tycker dem är så små och söta och har alltid önskat mig en sådan liten hund att ha och mysa med.
    Den hade varit helt perfekt att ha som sällskap för mig.

Och jag har sökt men har inte lyckats hitta . Den får absolut inte vara importerad då dem oftast blir bundna under resan och får genomgå en lång, smärtsam och totalt för jävlig resa, bundna och utan mat och vatten i väldigt många timmar för att få komma hit till Sverige.

Plus att många av dem hundarna är i så dåligt skick att dem måste avlidas och det vill man ju absolut inte vara med om.

Jag söker en korthårig och ingen långhårig

Ni som vet någon bra uppfödare eller har tips får jättegärna skriva till mig.

• Svar på tråden Teacup Chihuahua ???
  • LillaLillo

Som tidigare skrivits så finns det ingen ras som heter teacup. Och du ska veta att dessa extra små chihuahuorna oftare än andra drabbas av vattenskalle och  har oftare större öppen fontanell hela livet vilket gör dem känsligare. Det är oftas så att de blir någon mindre ibland. Och de finns som sagt ingen som avlar på de riktigt små i sverige som är seriösa.
    Läs gärna lite mer om rasen på www.chihuahuacirkeln.nu/ där kan du även hitta uppfödare.
    Läs gärna om Vattenskalle inte så mysigt de heller.
    Lycka till och hoppas du söker dig till en seriös uppfödare och inte bara går på att du vill ha en pyttepytt.

• Issa79
    LillaLillo skrev 2011-03-02 14:08:19 följande:

Som tidigare skrivits så finns det ingen ras som heter teacup. Och du ska veta att dessa extra små chihuahuorna oftare än andra drabbas av vattenskalle och  har oftare större öppen fontanell hela livet vilket gör dem känsligare. Det är oftas så att de blir någon mindre ibland. Och de finns som sagt ingen som avlar på de riktigt små i sverige som är seriösa.
    Läs gärna lite mer om rasen på www.chihuahuacirkeln.nu/ där kan du även hitta uppfödare.
    Läs gärna om Vattenskalle inte så mysigt de heller.
    Lycka till och hoppas du söker dig till en seriös uppfödare och inte bara går på att du vill ha en pyttepytt.

• monica84

Jag sa aldrig att en vanlig chihuahua är för stor! Förstår inte riktigt vart du fått det ifrån?

Jag skrev att jag ville hitta en uppfödare till teacup chihuahua eller tips på någon som föder upp såna...

Bara för att dem är små måste dem inte vara missbildade.
    Jag sitter med och funderar på din hundbakgrund faktiskt.

Sen hur vet du att jag inte redan har en råtta eller ett marsvin?  
    Kan för din del berätta att min son har ett marsvin och det lever i en bur!

Tycker faktiskt att du är lite patetisk som jämför ett djur i bur med ett som inte lever i bur eller tycker du kanske att man ska placera alla små hundar i bur då med tanke på att du just drog upp råtta och marsvin (som är burdjur) som tips till mig att skaffa.????

Du kanske kommenterar på fel saker kan jag ju tycka, bara min åsikt men änsålänge har du inte kommit med något vettigt att skriva.  

• straw2008

Men faan va alla svar är larviga o spydiga ?? VAD är problemet ??

TS, det finns en annan skitliten ras (mindre än chihuahua) somheter Pratzy Krysarik (ev felstavat)

De är lika chivavvor till utseendet tycker jag, en sån ska vi ha :O)

Finns jättemånga seriösa uppfödare av prasslar :O)

Ett barn ska jag ha när jag blir stor med smala ben o mjuka skor....
  • monica84
    IsaViolia skrev 2011-03-02 14:07:07 följande:
    Jag menade inte att låta så otrevlig, förlåt mig. Men schabradorer är väl ingen ras egentligen?
    nej schabrador är en blandning mellan schäfer och labrador. men det finns såna uppfödningar på den rasen
  • Pussakaninen
    IsaViolia skrev 2011-03-02 14:07:07 följande:
    Jag menade inte att låta så otrevlig, förlåt mig. Men schabradorer är väl ingen ras egentligen?
    Schabrador är en blandras mellan Labbe & schäffer
  • hmcc
    Issa79 skrev 2011-03-02 14:05:18 följande:
    Nej visst är det så. Det brukar finnas ett par raser som man själv kan tänka sig och de kan ju variera genom livet beroende på hur situationen, möjligheterna och viljan ser ut. Jag hade groenendael förr men nu har jag varken tiden eller intresset att träna så mkt så nu är det bekvämlighetras och  bara en hemma.
    Det försvarar ändå inte TS köp av en liten sjuklig variant av en ras.

Nåt som jag inte heller förstår är att TS är så noga med att ha en korthårig...en långhårig sjukligt liten har knappt nåt hår alls, den har ju knappt en kropp...
  • monica84
    IsaViolia skrev 2011-03-02 14:04:44 följande:
    Förlåt mig, jag har själv en blandras. MEN hur sjutton kan du ha haft en uppfödning av "Schabradorer" det är ingen riktig ras!
    Hmmm.... Märkligt att du skriver så.

För schabrador har nämligen blivit godkänt som en ras. Det var det senast jag kollade hos vetrinären! 
  • Issa79
    hmcc skrev 2011-03-02 14:12:25 följande:
    Det försvarar ändå inte TS köp av en liten sjuklig variant av en ras.

Nåt som jag inte heller förstår är att TS är så noga med att ha en korthårig...en långhårig sjukligt liten har knappt nåt hår alls, den har ju knappt en kropp...
    Nu svarade jag mer i relation till att du sa att du hade flera raser som du själv inte skulle köpa.
Svar på tråden Teacup Chihuahua ???