• monica84

Teacup Chihuahua ???

Hej
    Finns det någon som vet vart man kan köpa en teacup Chihuahua?
    Jag tycker dem är så små och söta och har alltid önskat mig en sådan liten hund att ha och mysa med.
    Den hade varit helt perfekt att ha som sällskap för mig.

Och jag har sökt men har inte lyckats hitta . Den får absolut inte vara importerad då dem oftast blir bundna under resan och får genomgå en lång, smärtsam och totalt för jävlig resa, bundna och utan mat och vatten i väldigt många timmar för att få komma hit till Sverige.

Plus att många av dem hundarna är i så dåligt skick att dem måste avlidas och det vill man ju absolut inte vara med om.

Jag söker en korthårig och ingen långhårig

Ni som vet någon bra uppfödare eller har tips får jättegärna skriva till mig.

• Svar på tråden Teacup Chihuahua ???
  • monica84

Som sagt jag vill inte ha någon importerad hund för man vet som sagt inte vad dem får genomlida på resan hit till Sverige. 

Så länge man vaccinerar dem och sköter regelbundna kontroller hos vetrinären och har en bra vetrinär som man litar på och man sköter rätt kost och motion så kan dem faktiskt leva länge. Och sedan att man ger mycket kärlek till dem.

Alla hundar är värda kärlek och ett bra hem oavsett ålder eller ras. 

• hmcc
    monica84 skrev 2011-03-02 13:54:12 följande:
    Som sagt jag vill inte ha någon importerad hund för man vet som sagt inte vad dem får genomlida på resan hit till Sverige. 

Så länge man vaccinerar dem och sköter regelbundna kontroller hos vetrinären och har en bra vetrinär som man litar på och man sköter rätt kost och motion så kan dem faktiskt leva länge. Och sedan att man ger mycket kärlek till dem.

Alla hundar är värda kärlek och ett bra hem oavsett ålder eller ras. 
    Om man verkligen, verkligen vill vara snäll mot en hund så köper man inte en som inte är godkänd pga av att dom är sjukliga från födseln.

Det är inte friskt att födas så små.

Det finns säkert någon oseriös uppfödare i Sverige också om du har "tur"

Men att köpa en hund som är "missbildad" förstår jag inte...
  • Issa79
    hmcc skrev 2011-03-02 13:56:45 följande:
    Om man verkligen, verkligen vill vara snäll mot en hund så köper man inte en som inte är godkänd pga av att dom är sjukliga från födseln.

Det är inte friskt att födas så små.

Det finns säkert någon oseriös uppfödare i Sverige också om du har "tur"

Men att köpa en hund som är "missbildad" förstår jag inte...
    Då är det många godkända raser du inte skulle köpa heller då.

Är lite nyfiken på din hundbakgrund. Du verkar veta massor om alla slags hundar, hundproblem, lagar i relation till hundar osv.
  • hmcc
    Issa79 skrev 2011-03-02 13:58:21 följande:
    Då är det många godkända raser du inte skulle köpa heller då.

Är lite nyfiken på din hundbakgrund. Du verkar veta massor om alla slags hundar, hundproblem, lagar i relation till hundar osv.
    Ja det finns många raser jag inte skulle köpa.

Men hur man kan tycka en vanlig chihuahua är för stor begriper jag inte, då är nog en råtta eller ett marsvin ett bättre husdjur.
  • IsaViolia
    monica84 skrev 2011-03-02 13:38:55 följande:
    Alltså jag ville inte ha en massa spydiga kommentarer... Jag vet hur man sköter en hund. Vem är ni att dömma mig. Ni vet väl ändå inte om jag har haft hund innan eller ej????

Kan för er berätta att jag har själv haft uppfödning på Schabradorer .
    jag har ägt en pitbull, jag har ägt en rottweiler/ dobbermann .

Det kvittar vilken ras man har så måste hunden ändå uppfostras och ha motion och rätt mat och omvårdnad.

Det är bara så att jag nu har bestämt mig för att ha en liten hund denna gången.

Vem är ni att dömma mig?  Var inte så snabba med att vara spydiga .

jag ville ha tips på vart man kunde köpa en sån hund. Och till dig som skrev att jag skulle skaffa mig en råtta, du vet väl inte om jag redan har en råtta????

Har ni inget vettigt att skriva så behöver jag definitivt inte era kommentarer. 
    Förlåt mig, jag har själv en blandras. MEN hur sjutton kan du ha haft en uppfödning av "Schabradorer" det är ingen riktig ras!
  • Issa79
    hmcc skrev 2011-03-02 13:59:51 följande:
    Ja det finns många raser jag inte skulle köpa.
    Nej visst är det så. Det brukar finnas ett par raser som man själv kan tänka sig och de kan ju variera genom livet beroende på hur situationen, möjligheterna och viljan ser ut. Jag hade groenendael förr men nu har jag varken tiden eller intresset att träna så mkt så nu är det bekvämlighetras och  bara en hemma.
  • Issa79
    IsaViolia skrev 2011-03-02 14:04:44 följande:
    Förlåt mig, jag har själv en blandras. MEN hur sjutton kan du ha haft en uppfödning av "Schabradorer" det är ingen riktig ras!
    Känns lite OT...?
  • emsoca

Håller med hmcc kan inte förstå varför det inte duger med en vanlig chihuahua utan man måste bestämt skaffa en sjukligt liten som inte ens är godkänd...

• IsaViolia
    IsaViolia skrev 2011-03-02 14:04:44 följande:
    Jag menade inte att låta så otrevlig, förlåt mig. Men schabradorer är väl ingen ras egentligen?
  • Issa79

Nä det är det inte men såna frågor är så hemskt infekterade och har diskussionen väl startat så har den en tendens att spåra ur snabbt och rejält.

Svar på tråden Teacup Chihuahua ???