emotion xtreet
Någon som har en sådan här vagn, eller som har provat den? För- och nackdelar?? Är jätte sugen på en röd!
http://babylooba.se/visa_produkt.asp?t=Sulky+Babyhome+Emotion+Xtreet&id=336&lang=sv
Någon som har en sådan här vagn, eller som har provat den? För- och nackdelar?? Är jätte sugen på en röd!
http://babylooba.se/visa_produkt.asp?t=Sulky+Babyhome+Emotion+Xtreet&id=336&lang=sv
har den inte men blev just tipsad om att www.pappaprylar.se i stockholm också har den om man vill k änna på den. Såg att dunderbutiken säljer ut just den röda på tradera och blocket
Är på jakt efter en LITEN och lätt resevagn, och lätt var den ju verkligen 5,5 kg tror jag. Skulle vilja veta hur de där små hjulen rullar bara... som inlines står det, men hur är det med fjädring? Just fjädrinngen är väl det jag hakat upp mig på med den...
Åxå nyfiken på om nån har erfarenhet...
Den röda är ju supersnygg f ö
å så kanske man kan ha en sån här åxå så blir det en syskonvagn
http://www.tradera.com/Seat-to-go-stabrada-auktion_340818_128814413
Jag har den inte, men har haft möjlighet att klämma och känna på den, och var också sugen på den.
Fördelar:
- Fyra enkla hjul, inga skumpiga dubbelhjul som kan bli skeva och skumpiga. Framhjulen kan låsas.
- Bra kvalitet på hjulen.
- Smidig väska att lägga den i när den är ihopfälld. Två hjul sticker ut, dock. Nackdel ifall man vill packa in smutsiga hjul i bagaget, men smidigt om man vill dra vagnen efter sig ihoppackad. T.ex. på en flygplats...
- Jättebra fäste för regnskydd och insektsskydd (fästs med dragkedja i sufflettkanten) Plus för att dessa också ingår! Regnskyddet var bra också, mycket genomskinligt så att barnet ser ut ordentligt, men en bra plast som jag tror håller för upp och nedpackningar.
- Inga anmärkning på sufletten. Finns en tittlucka, och i övrigt går den fram helt ok långt...
- Det uppenbara - liten, lätt och smidig. Och snygg!!!
- En handledsrem, så man inte råkar tappa vagnen.
- Fotbroms om man stannar vagnen.
- Bra liggläge
- Bra varukorg
Nackdelar:
-Något för smal i sitsen, kanske? Om barnet inte är väldigt knubbigt så får det säkert plats, men det kanske inte är mycket marginal kvar. (Men man får väl inte en liten vagn, utan att kompromissa på någon punkt...)
- Jag gillade inte riktigt ryggstödsläget när det var helt uppfällt. Hade velat att det gick att dra upp litet mer, så barnet blir sittande mer upprätt?
Vad jag glömde kolla på: Fjädringen på hjulen...
Och jag har dessutom valt en annan vagn, en Babyjogger City Mini 4 wheels. Den går att få nästan lika liten, om man plockar bort hjulen. Så den funkar om vi ska ut och resa, vilket vi antagligen inte kommer göra i någon större utsträckning. Vi väntar med långresor tills barnet och ev. syskon är större... Så vårt behov var mer en extravagn som inte tar alltför stor plats i bilen, och kan användas under ett bra tag framöver. Och då gillade jag inte riktigt nackdelarna med den smala sitsen, eller det litet tillbakalutade sittläget. Men skulle jag haft någon långresa med flygbyten, eller där man ska ha med sig vagnen när man är på resande fot utan hyrbil så skulle jag lätt valt denna vagnen!
Hur stort barn tror du sitter okej i denna, vår dotter är ganska liten - fyller 3 år i sommar
Vi har en Phil&teds syskonvagn/singelvagn som vi använder som vardagsvagn - och en Bee+ som resevagn/finåka - men den är liksom inte så liten hopfälld och inte optimal som slit å släng. Däremot oslagbar sitt- och körkomfort.... har varit lite inne på att byta ut Bee:et snyft, till förmån för en liten resevagn, men man blir så kräsen...
veh: Tack för infon! Funkar den som en vardagsvagn eller är det enbart en resvagn så att säga? Är den stabil, eller för lätt och därmed vinglig? Vi bor "trångt" och har liten bil så skulle vilja ha en liten vagn man kan använda alltid men det kanske denna är för enkel för? Hur kändes den att köra?
Frågade om äppte köp på babylooba.se men det får man inte om man packar upp vagnen och provkör den, däremot kan man få den hos dem för 2400 mha av rabattkod från babyshopping.se
De sa även att i Sthlm har prinsenkronan (eller vad de heter som säljer den i Sverige heter) ett showroom där man får känna och klämma på vagnen. Men jag bor i Malmö...
veh:
en fråga till. Jag har också kollat på city mini 4 wheels, känns de lika annars när man ta i dem och kär dem? Alltså jag menar lika stabila och "rejäla"?
Kan åxå tipsa om Quinny Zapp Xtra som är väldigt liten och läcker tycker jag.
Någon mer som vet något?
lördagspushar