Du måste logga in för att svara i en tråd.

• Svar på tråden emotion xtreet
  • Fiap

Nu har jag haft min Xtreet i ett par veckor och är sååå nöjd! Den är hur lätt som helst att köra, allt på den fungerar supersmidigt, lätt att fälla ihop och hantera allmänt. Jag har fått otroligt mycket kommentarer på stan om att den är snygg! Kan utan problem rekommendera den till alla! 

• fanimej

Ska till Stockholm på söndag, är det någon som vet om en butik som har Xtreet som har öppet då? Har kollat runt på de butiker som nämnts tidigare i tråden men dom har stängt då tyvärr.

Har Prinskronan någon slags visningslokal också? Hittar ingen information om det på deras hemsida.

• fanimej

Har några frågor till er som har vagnen (eller ni andra som kanske har koll ändå)

- Hur långt fram går suffletten att fälla? Antar att den inte är så extrem som Babyjogger City Mini men går den att dra fram så att den skyddar någorlunda bra mot solen?

- Hur lätt fäller man ihop vagnen? Har inte hittat någon info om hur det går till

- Kan man fälla ner ryggstödet med en hand?

Tacksam för svar!

• Emma 617

Hej!
    Jag klurar på om en xtreet vore nåt för oss så jag undrar om ni som redan har slagit till kunde hjälpa mig med en sak! Skulle vara jätte gulligt om nån ville mäta hur mycket plats det blir i fullt liggläge? Vill att pöjken min ska få plats raklång på rygg utan att nåt sticker ut. Han är väl knappt 96 cm skulle jag tro. Och smal som en sparris så på bredden borde det inta vara nåt problem!
    Tack på förhand!

• Apanda
    Emma 617 skrev 2011-05-24 11:53:16 följande:
    Hej!
    Jag klurar på om en xtreet vore nåt för oss så jag undrar om ni som redan har slagit till kunde hjälpa mig med en sak! Skulle vara jätte gulligt om nån ville mäta hur mycket plats det blir i fullt liggläge? Vill att pöjken min ska få plats raklång på rygg utan att nåt sticker ut. Han är väl knappt 96 cm skulle jag tro. Och smal som en sparris så på bredden borde det inta vara nåt problem!
    Tack på förhand!
    Det är inga problem :)
  • Apanda
    fanimej skrev 2011-05-16 20:02:42 följande:
    Har några frågor till er som har vagnen (eller ni andra som kanske har koll ändå)

- Hur långt fram går suffletten att fälla? Antar att den inte är så extrem som Babyjogger City Mini men går den att dra fram så att den skyddar någorlunda bra mot solen?

- Hur lätt fäller man ihop vagnen? Har inte hittat någon info om hur det går till

- Kan man fälla ner ryggstödet med en hand?

Tacksam för svar!
    Suffleten är tror jag som på en normal vagn storleksmässigt, jag använder myggnätet som du fäster på sufflten som solskydd :) Har du kollat på Youtube där finns säkert film hur du fäller ihop vagnen. Ligger barnet i går ryggstödet att fälla med en hand.
  • fanimej

Tack för svar!

Finns, vad jag ser, inte en endaste film på Youtube om Xtreet, inte någon annanstans för den delen heller. Lite konstigt. På den officiella sidan är ju filmen bara en animering av stillbilder.... någon som har hittat en film på den?

• pickadoll
    elinville skrev 2011-03-10 17:50:22 följande:
    Nu har jag fått vagnen och är heeelt såld! Den är suverän, super lättkörd oavsett om det är min ettåring som åker eller min 3½ åring, supersmidig! Snurrar runt en ett-öring, rullar lätt och den är superlätt. Samtidigt som den är lätt så är den ändå stadig och robust för att vara så lätt. INte som en BRIO race såklart, men inte som nån fesig paraplyvagn. Hjulen känns jätte bra, inte alls rickiga som jag tycker sulkys med småhjul kan vara. Vi kommer använda denna som en vardagsvagn, inte som en extravagn, sen att den är så lätt att ta med sig överallt gör ju bara saken bättre eftersom vi reser ganska mkt fram och tillbaka till mor- och farföräldrar.
    Den minus som jag kommit på hittils är att man inte kan ha så tunga saker hängandes på vagnen där bak, som tex en tung skötväska, och släppa vagnen för då finns risken att den ramlar baklänges. Den var för lätt för det med ettåringen i, men inte när 3½åringen satt i.

Någon skrev att de var rädda för att densnabbt skulle växas ut, att den var smal. Nej, det skulle inte jag påstå. Min 3½-åring somnade i bilen till IKEA så vi la över henne i vagnen där hon kunde förtsätta sova. Nu åker hon ju inte vagn annars men den funkar alltså på ett barn på ca 105 cm också Ska få över en bild på detta!
    Fick hem min (vår) Xtreet nu ikväll och allt verkar toppen! Har en fråga till dig som har en 3,5 åring i den. Hur mycket väger hon och hur lång är hon? Vår ettåring är rätt lång och väger kring 13kg och maxvikten i vagnen är 15kg (i Sverige). Men så verkar det vara på nästan alla sulkys? Även om dom klarar mycket mer egentligen. Blir lite fundersam bara.. Jag tänkte ju använda den så länge det går och om ni har den till er 3,5åring borde ju vi kunna ha den ett tag till :)
  • Diny

Har fått hem en xtreet nu och fattar inte riktigt hur man fäller ner ryggstödet och hur man fäller ihop den? Fick inte med några instruktioner och hittar inga på nätet..

• Apanda

Nu packar jag ner Xtreeten för en resa till Spanien, det skall bli kul att resa med en ordentlig vagn, den är ju super:)

• Diny
    Apanda skrev 2011-06-16 15:41:14 följande:
    Nu packar jag ner Xtreeten för en resa till Spanien, det skall bli kul att resa med en ordentlig vagn, den är ju super:)
    Ni får väl ha med den fram till gaten? Ska också resa snart och kommer inte att lämna in den med väskorna. Är också nöjd men den=)
  • elinville
    pickadoll skrev 2011-06-04 00:39:03 följande:
    Fick hem min (vår) Xtreet nu ikväll och allt verkar toppen! Har en fråga till dig som har en 3,5 åring i den. Hur mycket väger hon och hur lång är hon? Vår ettåring är rätt lång och väger kring 13kg och maxvikten i vagnen är 15kg (i Sverige). Men så verkar det vara på nästan alla sulkys? Även om dom klarar mycket mer egentligen. Blir lite fundersam bara.. Jag tänkte ju använda den så länge det går och om ni har den till er 3,5åring borde ju vi kunna ha den ett tag till :)
    Om det är mig du menar, som har lagt upp en bild med vår 3½åring i vagnen, så är det inte hon som använder vagnen till vardags. Hon åker inte vagn alls längre, utan det är vår 1½åring som använder den. MEN vår 3½åring får utmärkt plats i den och har åkt i den ett par gånger när hon varit trött och hängig. Hon är 107 cm och väger 19 kg.
    Maja 0707, Malte 1002
  • Tobyponken

Tittade på BJ City mini igår till min 1,5 åring men styret var på tok för högt för mamman. Dessutom retade jag mig på att en så stor varukorg ska vara så svåråtkomlig... Hittade nu denna och den kanske kan vara en värdig utmanare?! Har några frågor. Kan denna vagn utrustas med sk bumper? Är styret högre eller lägre än på city mini?

• Laguna
    Tobyponken skrev 2011-07-08 20:31:35 följande:
    Tittade på BJ City mini igår till min 1,5 åring men styret var på tok för högt för mamman. Dessutom retade jag mig på att en så stor varukorg ska vara så svåråtkomlig... Hittade nu denna och den kanske kan vara en värdig utmanare?! Har några frågor. Kan denna vagn utrustas med sk bumper? Är styret högre eller lägre än på city mini?
    Styret är lägre på xstreet, 98 cm enl. prinskronan.
  • ego

Tänker bumpa den här tråden då jag är tokintresserad av just denna vagn.

Ni som haft den ett tag hur är omdömmet nu och hur har den funkat vintertid? 
    Har själv en nybliven 2åring så meningen är att ju såklart att denna vagn ska vara en "sista-vagn" så jag undrar hur den pass bra den håller, vad kan kan tänkas gå sönder och vad bör man tänka på annars?

Vore intressant med lite nya inputs Glad   

• elinville

Som stadsvagn är den super tycker jag, som off road inte alls bra så klart

Maja 0707, Malte 1002
Svar på tråden emotion xtreet