emotion xtreet
Någon som har en sådan här vagn, eller som har provat den? För- och nackdelar?? Är jätte sugen på en röd!
http://babylooba.se/visa_produkt.asp?t=Sulky+Babyhome+Emotion+Xtreet&id=336&lang=sv
Någon som har en sådan här vagn, eller som har provat den? För- och nackdelar?? Är jätte sugen på en röd!
http://babylooba.se/visa_produkt.asp?t=Sulky+Babyhome+Emotion+Xtreet&id=336&lang=sv
barnshopping.se/&id=26&subscriber_id=4&authkey=9be40cee5b0eee1462c82c6964087ff9
Här var rabattkoden!
den ser jätteläcker ut! Kanske lite "baktung" när den är i liggläget... Men så här "irl" ser den väldigt mycket mer robust ut än vad jag föreställde mig på reklambilderna. Hur var det med fjädring? Känns den hyfsat fjädrande?
Du har inte lust att försöka ta nån bild på hur stor/liten den blir när den är hopfälld?
Absolut! Ska försöka fixa det imorgon, ska strax iväg och jobba natt
Tack elinville!
Den ser ju toppen ut, ska bara komma på att sätt att motivera för maken varför vi behöver en tredje barnvagn... Om det inte är för mycket besvär, har du lust att mäta innerlängden när den är i liggläge? Det ser inte ut som riktigt fullt liggläge på bilderna, hur tycker du det funkar?
Jag är annars intresserad av en Chicco Liteway, hur tror ni den står sig i konkurrensen? Jag måste komma iväg och klämma på dem, snarast!!
Kul att du är nöjd! Det var jag som tyckte att den verkade smal, men trevligt att höra att det inte verkar vara så
(Jag håller nog fast vid mitt val av Babyjogger City Mini dock...)
kikar in för att se om elinville kommit med ytterligare uppdateringar kring vagnen...
Hehe...fortsatt nöjd, mer uppdatering kommer! Har inte hunnit i helgen!
Jag är på jakt efter en efterträdare till min Bugaboo Cameleon och Xtreet verkar vara ett bra alternativ.
Vill ha en lättkörd sulky som väger lite och är lätt att fälla ihop.
Får jag fråga vad du tror om att köra den längre sträckor? Kommer ha 3 km mellan dagis och hemmet och önskar en sulky som jag inte behöver "putta på" utan som fixar både asfalt och lite terräng (grusade elljusspår) utan större ansträngning.
Denna behöver man verkligen inte putta på , den rullar superlätt, nästan för lätt :p Men där finns ett vristband om man skulle tappa taget och det känns tryggt.
Det enda jag märkt hittills (och då fick jag ändå provköra den i litelite snö i helgen) är att den kan vara lite knivig att köra på kullersten med om man inte passar sig, den fastnar liksom lätt med båda framhjulen mellan två stenar. Men det är mest om man stått stilla, har man bara fart hela tiden så fastnar den inte.
Ett annat litet minus för vår del är att det inte är höjbart styre och mannen är 2 meter, men det funkar.
Grus har funkat bra, kkörde även i lera och då rullar den ju segare, då får man putta
Kan inte riktigt släppa tanken på denna vagn (trots att vi har lite för många redan....) Fick hem en Freerider, ståbräda och sparkcykel i ett, och den har liknande hjul som rullar otroligt lätt... Hade ju varit läckert om den passade på denna vagn åxå (sonen släpper inte freeridern långt ifrån sig....) Det som krävs är en "tvärslå", dvs en horisontell hjulaxel som inte är för tjock... (freeridern funkar på Mountain Buggy-vagnar, men ännu inte på vår Phil&Teds, skulle inte tro att den nånsin kommer passa på Bugaboo Bee:et som väl är den av våra vagnar som motsvarar xtreet;en bäst). Alla vagnar som inte är kompatibla med freeridern kommer troligtvis att bli stående (om vi behöver storebror+brädan med oss vill säga)
Vad tror ni, finns det en horisontell hjulaxel (ser ut så på de produktbilder jag tittat på)??