• Svar på tråden emotion xtreet
  • Laguna

Åh, jag ska klämma  o känna på xtreet fre lr lör. Ska finnas på "Babycenter" (Hornstull ) och "Babytown" (Kungsholmen).
    Kommer knappt att kunna sova.Glad

• bohusbebis
    Obestämd Blev lite besviken på Xtreeten efter en snabbtitt utan barn idag... Men så stod den intill BabyJogger city mini som kostade lika mycket och kändes mycket mera "vagn"... Visserligen 2 kg till men jag upplevde inte att det kändes så mycket när man provlyfte... Nu har jag dock svårt för city minins utseende, det är nåt med "balansen" på den med sin överdimensionerade sufflett och lite kobenta hjulchassi... Hmmm... får fundera lite till....
  • Apanda

I helgen var jag och rullade xtreet lite i stan och stöte ihop med en mamma som hade en likadan å samma färg, vi stog och pratade i säkert 30 min (sovande barn) hon var verkligen positiv till vagnen. Lika kul var det på Bussen när en mamma kom fram och frågade om vagnen. Kul att ha en vagn som än så länge inte finns överallt. :)

• elinville

bohusbebis: Jag kände tvärtom, var helt innen på en city mini tills jag stötte på xtreet. Men det är ju så olika hur man tycker så det är tur det finns så många olika

Apanda:

Maja 0707, Malte 1002
  • Laguna

Skulle du ts kunna mäta handtagshöjden? Jag var ju o tittade o tyckte allt såg bra utom att den kändes så låg att köra.

• LauraLee

funderar lite på en xtreet jag med, just för att den är så liten...har dock lite svårt för hjulen då det är så udda på en barnvagn, men man kanske vänjer sig??  Vill helst ha en bee+ men det är ju lite dyrare också..ska nog bege mig till backaplan jag med för att spana in xtreet..

Molly, född 29/7-09 mollys-mamma.blogspot.com/
  • elinville
    Laguna skrev 2011-04-25 20:27:44 följande:
    Skulle du ts kunna mäta handtagshöjden? Jag var ju o tittade o tyckte allt såg bra utom att den kändes så låg att köra.
    Den känns låg att köra men min man är 198 cm och han kan köra den. Men håller med,  för oss är det det största minuset att handtaget inte är ställbart.
    Maja 0707, Malte 1002
  • Laguna
    elinville skrev 2011-04-28 21:50:56 följande:
    Den känns låg att köra men min man är 198 cm och han kan köra den. Men håller med,  för oss är det det största minuset att handtaget inte är ställbart.
    Ok. Min man är 194 cm så det var bra att veta. Hur tycker du vagnen "känns" nu efter att du haft den ett tag till? Tycker du den är lika bra?
  • elinville

Det är den bästa vagnen jag har haft, rullar fortfarande hur smidigt som helst, är lättkörd och liten och smal och man kommer förbi trånga utrymme.
    Negativt är att den är "för" lätt för att hänga tunga saker på, och man måset ta ut allt innehåll i korgen för att kunna fälla ihop den till max. INte för att det behövs när man ska ha in den i bilen, men om man vill cykla till stan och ta vagnen på ryggen är det lite störigt att man inte kan ha saker i. En annan sak är att den är ju smal och "slimmad" eller hur man ska säga, så man får se till att nappar sitter fast i napphållare för trillar den ur så blir den oftast inte liggande i vagnen utan ramlar ur.

Maja 0707, Malte 1002
Svar på tråden emotion xtreet