Inlägg från: Heffaklumpens mamma |Visa alla inlägg
  • Heffaklumpens mamma

Vi i Halmstad (ver 6)

Hej alla, aktiva som vanligt

Nu börjar vi friskna till ordentligt här igen *äntligen*...eller ja, det är ju mest jag som skulle friskna till, de andra två har varit väldans pigga å friska.

Max F: Skönt att det blev ett lyckat dop å att lilla Liv var på gott humör Ska springa in å kika bilderna....

Zazla & Cassiopeja: Tråkigt om det e mjölken....blir ju lite krångligare då, men ma vänjer sig ju antagligen efter ett tag. Linnéa var ju stökig i magen mä men det var i alla fall inte komjölken så jag kunde fortsätta med den sen....tur, ja e galen i mjölk!!!! Men va gör man inte för att de små ska ha det bra!!!

Cassiopeja: Linnea är ett väldans fint namn tycker jag

Teaspoon: Är det nått kyrkis/öppen förskola i veckan eller är det oxå stängt för att det är sportlov?? All annan bebisverksamhet stänger ju ner under veckan ju Tråkigt tycker ja!!!

Fika på torsdag hoppas jag??? Då KOMMER jag å Linnéa...hoppas jag verkligen i alla fall, är väldans fikasugen nu....MÅSTE ha en semla...onyttigt men sant!!

• Heffaklumpens mamma

Blixten: Vi var på sista babysimmet förra söndagen, men då badade inte jag efterosm jag var lite risig, igår var det inget å nästa söndag e det inget heller pga sportlovet. Varför måste alla babyaktiviteter lägga ner under loven!?!?!

• Heffaklumpens mamma

Nu ska jag kika lite mer OS för nu har lilltjejen slutat babbla i sin säng å somnat för stunden tycks det som *skönt*

• Heffaklumpens mamma

Blixten: Visst e det konsigt att man verkar göra av med så mkt pengar....mest pga av ett det tillkommit en liten liten person till

Min tjeja lever loppan i gåstolen *va pysslar hon mä??*

• Heffaklumpens mamma

E det många som dyker upp på fikat på torsdag då??

• Heffaklumpens mamma

nu ska vi nog promenixa lite, inget duger just nu sen den senaste katastrofen.....fastna i ett hörn med gåstolen å inte komma någonstans....ve å fasa!!!! Visst e det synd om lilltjejen Så en liten vagntur kanske lättar upp stämningen igen *hehe*

• Heffaklumpens mamma

Maddissen: Krya på dig...hoppas vi ses på fikat!

Cassiopeja: Eira Lovisa låter fint tycker jag mä!! Eller Eira Cassandra, Eira Miranda, Eira Hermine, Eira Leone...eller ja, vad lutar det åt?? Som sagt Eira Linnea låter ju fint det mä

• Heffaklumpens mamma

Cassiopeja: Oj såg nu att du ville ha nått som finns i almanackan, det vet jag inte om de gör...förutom Lovisa å Linnéa då!!!

• Heffaklumpens mamma

Thez & Zazla: Jag gjorde det mä på skoj....stämde på mig mä, det bidde en tjeja

• Heffaklumpens mamma

Teaspoon: Då kanske man ska försöka kika bort på fredag en sväng...se om de e några bebisar där

Kul att vi blir ett gäng på fikat, å maddissen se till att krya på dig nu!!!

Blixten *kramar till Amanda* Hoppas hon blir frisk snart, förstår att det måste kännas hemst när man inte kan göra nått. Men hon får säkert i sig vad hon behöver, annars kan du ju kolla me Bvc om man ska ge vätskeersättning om hon spyr mkt, man kan ju göra det om de blir magsjuka till exempel. Hoppas ni får lite ro snart..

• Heffaklumpens mamma

Minervaskuggan: Fy, va ledsen ja blir, *styrkekramar* Hittar inga ord....

• Heffaklumpens mamma

Angående skitsnacket: Har hört precis samma sak som Blixten, att bajsar de inte så tillgodogör de sig all mat de får, kan vara tillväxtperioder etc...men det e ju faktiskt helmysko att de kan bajsa blöjan överfull...ser ju ibland ut att vara mer bajs än bäbis

Blixten: Håller mä, jag får kramp i magen Jag kommer ihåg slutet av min graviditet när man bara gick å längtade å visste att nu kunde bebben komma när den ville för det var i stort sett klart. Bara tanken på att Linnéa skulle kommit tidigare å att det blev FEL gör mig alldeles kall, den tanken fanns ju aldrig *tårögd igen* Klarar inte tanken...å vet inte vad man ska säga...finner som sagt inga ord!!!
    Hur mår Amanda nu förresten??

• Heffaklumpens mamma

Nä, måste in å titta på mitt underverk nu....njuta av henne!!! *sänder massor me tankar till minervaskuggan å hennes familj*

• Heffaklumpens mamma

Blixten: Vi ha icas blöjor, hur bra som helst...men det e nog maxi 8-16kg, passar perfekt, alltid torr å har inte läckt en enda gång!!! det har da oxå hört mycket gott om, ska testa det mä. Vill du ha en blöja från mig om vi syns på fikat idag??

Vi kommer på fikat, men kanske inte på pricken 14, utan snarare närmre 14.30 så håll en plats för mig, vill ha i donnan lite mat efter tuppluren å det brukar bli vid 13.30-tiden...men då kommer vi ju nyvakna, mätta å förhoppningsvis på glatt humör Ska bli kul att träffa lite folk

• Heffaklumpens mamma

Blixten: Grattis i förskott, hoppas det blir trevligt födelsedagsfirande

Max F: Va snäll hon var lilltjejen, så ni fikc njuta av en utekväll Ledsen att min bulldozer till dotter nästan skrämde henne på fikat sist...hon e ju lite gåpåig *hihi*

Förresten ni som fått tillbaka mensen efter förlossningen, blödde det MYCKET för er?? Här e det rena syndfloden , nästan lust att pallra mig iväg upp till BB igen för att få en av de stora blöjorna...sååå praktiska de var!! Fattar inte vad jag ska göra, blöder igenom allt på ett par timmar...å jag som redan har dåligt blodvärde...nu ryker väl det lilla som e kvar åt fanders E det normalt sähär första gången det kommer igång igen???

Lägger till min födelsedag oxå på listan, Bra att du startar nya tråden Blixten

Anna74 ? Anna, Karl 28/9
    Baloo -
    Blixten ? Diddi 27/2, Amanda - 7/9
    Cassiopeja - Maria 3/2, Eira 15/1
    Frusand - Camilla 4/9, BF 15/3
    Gumlan ? Maria, Emil 3/7
    Heffaklumpens mamma ? Elisabeth 17/5, Linnéa 1/9
    IngIng - Ing-Marie, Moa 18/7-2003
    Jesster - Jessica
    JewelGirl - Jenny 17/8
    LoBe ? Lotta 13/7
    Maddissen85 ? Madeleine 16/3, Leo 28/9