Inlägg från: Heffaklumpens mamma |Visa alla inlägg
  • Heffaklumpens mamma

Vi i Halmstad (ver 6)

Hej är ju med på listan men lägger till lilltjejen, ifall folk är nyfikna
    Sofia Cronwall - Sofia 21/3, Filip 20/11, BF 7/5 2006
    Teaspoon 2/2 - Magdalena - Totte 4/2 - Ian 6/10
    Gumlan - Maria - Emil 3/7
    JewelGirl - Jenny
    Zazla - Zalli 22/8 -
    Cassiopeja - Maria 3/2 - BF 11/1
    Maximilius flicka - Ida - Liv 30/10
    Blixten - Diddi - Amanda - 7/9
    Veronicamy - Veronica - BF: ? - Sebastian 13/2
    Trollbarn - Jenny - Elliot 2/9
    Olga81 - Olga3/5 - Sofia 9/10
    Maddissen85 - Madde, Madeleine - Leo 28/9
    Anna74 - Anna - Karl 28/9
    Heffaklumpens mamma - Elisabeth - Linnéa 1/9
    Xandra84 - Xandra
    Jesster - Jessica - BF 11/7
    Maviperi - Jennie 2/5, André 6/9, Bebis 30/11
    Frusand - Camilla 4/9, BF 15/3
    MammaJ - Jenny 18/7, Daniel 17/7, Leo 18/7, BF 6/6

Cassiopeja: Sånt hade jag oxå...gick jag för fort på promenader kunde jag få sammandragningar, eller om jag lyfte matkassarna etc. Hade mycket sånt de sista veckorna och nu är Linnéa inte född förräns i v 42...hon tog tid på sig den lilla jäntan.
    Håll koll bara så att de inte gör ont, det är nog det enda tror jag

• Heffaklumpens mamma

Zazla: Det magiska datumet är dumt egentligen. Egentligen skulle BM bara säga ungefär i vilken månad man ska få...du ska ha i november..eller december om det nu är sent i november...så slipper man stirra sig blind på ett datum, för det gör man ju även om man vet att man inte ska
    Jag fick vänta 14 dagar innan lillan kom på att hon skulle ut *suck* Men i efterhand var det värt det

• Heffaklumpens mamma

Hej alla
    Ska oxå titta på Idolfinalen, sitter och väntar på att pizzorna ska bli klara Ikväll ska det bara bli slappekväll och myyyyys!!! Om bara lilltjejen somnar nångång ikväll. Hon har inte varit sig själv på ett par dagar nu, vet inte riktigt vad det är. Sover som en kratta, 2-3 timmar och sen kan hon vara vaken uppåt 4 timmar och är dödstrött till slut ju...jaja det vänder nog nångång igen.

Ska ner och sjunga "Lilla snigel" för henne (funkar inte lika bra när pappa sjunger )...har tydligen blivit en favorit när man sitter i mammas famn och myser.

Ha en superduperkväll och helg allihopa!!!

• Heffaklumpens mamma

Oj, glömde lägga till min mail, ifall nån har lust att få tag på mig där
    Sofia Cronwall - Sofia 21/3, Filip 20/11, BF 7/5 2006 - sofia_cronwall@hotmail.com
    Teaspoon 2/2 - Magdalena - Totte 4/2 - Ian 6/10
    Gumlan - Maria - Emil 3/7
    JewelGirl - Jenny
    Zazla - Zalli 22/8 - Bf 2/12 zalli@hotmail.com
    Cassiopeja - Maria 3/2 - BF 11/1 leviv@hotmail.com
    Maximilius flicka - Ida - Liv 30/10
    Blixten - Diddi - Amanda - 7/9
    Veronicamy - Veronica - BF: ? - Sebastian 13/2
    Trollbarn - Jenny - Elliot 2/9
    Olga81 - Olga3/5 - Sofia 9/10 (qrssy@yahoo.se)
    Maddissen85 - Madde, Madeleine - Leo 28/9(madeleineelarsson@hotmail.com)
    Anna74 - Anna - Karl 28/9
    Heffaklumpens mamma - Elisabeth 17/5 - Linnéa 1/9 (elisabeth.sandberg@ktk.johnbauer.nu)
    Xandra84 - Xandra
    Jesster - Jessica - BF 11/7
    Maviperi - Jennie 2/5, André 6/9, Bebis 30/11
    Frusand - Camilla 4/9, BF 15/3
    MammaJ - Jenny 18/7, Daniel 17/7, Leo 18/7, BF 6/6( jennybaby74@hotmail.com)
    LoBe - Lotta 13/7
    Sydney-Maria 12/11 - BF 18/5

• Heffaklumpens mamma

Mavipervi:
    Kommer knappt ihåg hur Linnéa var i början...jisses det är ju ändå bara 3 månader sen, vad fort man glömmer Jag tror hon låg vid bröstet ganska mycket för hon behövde mycket i början eftersom hon var så pass stor. Fick en matkrävande tös
    Sen upptäckte vi att hon hade ett stort sugbehov och ville suga men egentligen inte var hungrig, så när ammningen fungerade hyggligt så fick hon napp....tack den som uppfann nappen, den har varit min räddare i nöden.
    Nu visar Linnéa tydligt när hon vill ha mat och när hon hellre vill ha napp. När jag ammat så hon är mätt släpper hon några ggr och spottar ut mjölken...då får hon nappen en stund och blir supernöjd

Vet inte hur du ställer dig till napp men det funkade för mig. Fitnt och annorlunda namn, Aston. Lycka till med lillkillen!!!

• Heffaklumpens mamma

Hej alla

Jag hänger inte med...attans va ni hinner skriva mycket hela tiden, tar ju en bra stund att läsa igenom ju Idag har jag haft en *vägrasova* tjej...som naturligtvis blir supergrining eftersom hon är så trött. Hon har nanat en halvtimme hit och en dit *suck*

Minerva: Välkommen, heter Elisabeth och bor i hus i Oskarström, tillhör väl de i "mellanåldern" -1981!?! som har fått barn här, en liten härlig klump som nu är tre månader, vart tar tiden vägen egentligen??

Zazla: Jag vet hur det känns att vänta och vänta och vänta. Jag fick vänta på pricken 14 dagar innan tösen kom på att hon nog skulle masa sig ut. Hade tid för eventuell igångsättning men slapp ju det som sagt *skönt*
    Vill inte skrämma upp dig men enligt BM Ullas beräkning skulle Linnéa ligga på 3,5 kg...men när hon kom vägde hon ju 4775g. Ulla var själv förvånad så nästa gång ska vi försöka ha ännu bättre koll
    *håller tummarna att du snart ligger och klämmer ut tösen din*

Blixten: Hur ser det ut på fikafronten??? Är det många som "bokat" in sig??

Övriga fikatjejer: Hur ser det ut i veckan på onsdag?? Jag har hamnat i tristessvecka och fikar gärna, finns ju inte mycket annat att göra i det här ruskvädret!!! Hur många är ni och vart ska ni i så fall träffas??

Kram på er alla, ska försöka få lite sömn nu när hon äntligen har somnat, man vet ju inte när hon får för sig att vakna igen

• Heffaklumpens mamma

Zazla: Ja jag var säkert ett undantag i mätningarna, hon gjorde aldrig några ultraljudsmätningar utan mätte bara med måttband. Hur har hon gjort på dig?? Jag fick aldrig veta exakta viktmått utan hon sa bara att tösen följde 3,5kgskurvan. Men tydligen ligger nu min livmoder väldigt långt bak mot ryggen till så det gjorde kanske att det blidde lite fel i mätningarna. Men annars så är jag alltid lite annorlunda

Fika på onsdag tror jag ska passa bra, vilken tid tror ni att ni satsar på?? Om du nu inte föder barn, vilket jag väl hoppas på för din skull

Maddisen: Skulle du med eventuellt fika på onsdag??

• Heffaklumpens mamma

Teaspoon: Söta underläppar förresten

• Heffaklumpens mamma

Ska försöka lägga mig nu...ska kolla om jag har bil eller inte på onsdag så kan jag återkomma med tid...måste passa bussar annars
    Natti!

• Heffaklumpens mamma

Hej alla
    Fick sova en rejäl stund i natt, lillan vaknade bara 2.30 sen klockan 7

Fika 5.30 passar mig nog bra....då kan jag ta bussen eller bilen hur som helst så jag dyker nog upp...ska försöka hålla utkik efter barnvagnar och magar Wanyes???

Nu ska här bytas en rejäl bajsblöja...va kommer allt ifrån?

Svar på tråden Vi i Halmstad (ver 6)